רוטנשטיינר: "לא הכל יפהפה וחיובי. נחליט בקרוב לגבי הרצוג"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | אודי ציטיאט, וינה

המנהל המקצועי של נבחרת ישראל הגיב על מעמדו של המאמן לאחר ההפסד 3:1 לאוסטריה: "השחקנים בעד המשך דרכו של אנדי, אבל זו לא החלטה שלהם". דסה: "אכזבנו אותו בבית שלו", נאתכו: "ניסה להרים לכולנו את המורל"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל התעוררה הבוקר (שישי) בווינה מרוקנת מאנרגיות ובמורל נמוך ביותר לקראת הטיסה חזרה לישראל בצהרים ואימון הבוקר שייערך כבר בשבת לקראת המשחק ביום שלישי בבאר שבע נגד נבחרת לטביה.

המאמן אנדי הרצוג נראה מאופק, אבל האכזבה מההפסד 1:3 לאוסטריה נראתה על פניו משריקת הסיום ועד ההגעה לבית המלון. בסיום עבר הרצוג בין כל שחקני הנבחרת, לחץ לכל אחד ואחד יד והוסיף מילות עידוד לקראת המשך המשימה נגד נבחרת לטביה. דמעות לא נראו בחדר ההלבשה באצטדיון ארנסט האפל, אבל השחקנים ישבו עם הראש בין הרגלים או חיפשו נקודות לא קיימות בתקרה.

השאלה הגדולה בהתאחדות לכדורגל ובנבחרת ישראל היא האם אנדי הרצוג יזכה לקבל במהלך חודש נובמבר חוזה חדש בנבחרת ישראל. על פי הדיבורים, המחשבות וההתנהלות בנבחרת הלאומית ובמסדרונות ההתאחדות לכדורגל, הסיכויים הם 50% לכאן או לכאן.

הרצוג במהלך המשחק. 50% לכאן או לכאן (אודי ציטיאט, וינה)
הרצוג במהלך המשחק. 50% לכאן או לכאן (אודי ציטיאט, וינה)

בסביבתו של המאמן האוסטרי טוענים כי ההחלטה היא קודם כל של המאמן עצמו, הוועדה המקצועית שליד ההתאחדות לכדורגל ושל המנהל הספורטיבי ווילי רוטנשטיינר, שעדיין לא החליט מעשית אם להמשיך עם הרצוג.

חשוב לציין כי אין כיום להתאחדות לכדורגל יו"ר קבוע ודומיננטי שיקבל החלטה חד משמעית. הוועדה המקצועית, אשר מורכבת מאלי אוחנה, דרור קשטן, רותם קמר, מורן מאירי, שרון ניסנוב ודודו אוואט, נמצאת ברוב גדול בעד המשך דרכו של האוסטרי לקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022. הכדור נמצא אצל רוטנשטיינר, שמבין כיצד נראה כישלון של נבחרת לאומית שסימנה התקדמות וכשלה בליגת האומות ובמוקדמות היורו, וגם איך נראית נבחרת הנמצאת בעידן של הצלחות. רוטנשטיינר עדיין אינו שלם בדעתו אם הרצוג צריך לחבר את אי ההצלחה הענק ביורו למוקדמות המונדיאל.

רוטנשטיינר ניסה להסביר בסיום המשחק: "שמעתי ששחקני נבחרת ישראל בעד המשך דרכו של אנדי לעוד קמפיין, אבל לא על השחקנים להחליט ולקבוע זאת. נחליט בקרוב על ההמשך בהחלטה חכמה בקשר לעתיד הכדורגל הישראלי. לא הכול עכשיו יפהפה וחיובי, וצריך לקבל החלטות כי אי אפשר עכשיו להגיד זאת כשנבחרת ישראל נמצאת במקום החמישי בטבלה".

רוטנשטיינר.
רוטנשטיינר. "נקבל החלטה חכמה לעתיד הכדורגל הישראלי" (אודי ציטיאט, וינה)

"אני מאוכזב בגדול, ברור שעכשיו אין כמעט יכולת להעפיל מהבית שלנו ליורו בשנה הבאה. שיחקנו נגד אוסטריה שהיא נבחרת טובה בחוץ, הפסדנו ועכשיו צריכים לנצח במשחק הקרוב ובהמשך להביא נקודות בשני המשחקים הבאים".

גורם בהתאחדות לכדורגל אמר: "ההחלטה בנושא הרצוג או מאמן אחר, ישראלי או זר, תתקבל במועד ובזמן הלא רחוק. נכון לעכשיו לא הייתה התכנסות של הוועדה המקצועית, לא שוחחנו בנושא עם אנדי הרצוג ולא עם ווילי רוטנשטיינר. יש עוד שלושה משחקים לסיום המוקדמות וההחלטה תתקבל לאחר שיחות עם רוטנשטיינר והרצוג תחילה".

אלי דסה אמר על מאמנו: "בפן האישי אני חייב להרצוג הרבה מהקריירה שלי. לא נתתי לגיטימציה לכתוש אותו בעניין שלי. אכזבנו אותו בווינה, בבית שלו, ורואים זאת עליו חד משמעית".

הקפטן ביבראס נאתכו הוסיף: "הרצוג ניסה בסיום להרים לכולנו את המורל למשחק הבא. היה לו קשה וכואב בהפסד, אבל האמוציות כמו נגד סלובניה לא יצאו ממנו. הלוואי שאנדי הרצוג ימשיך עם נבחרת ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי