הרצוג: "אפשר רק לדמיין מה יקרה אם לא ננצח", סבע יפתח?

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | לירון מולדובן

מאמן נבחרת ישראל לקראת לטביה: "אלחמיד וסולומון בספק, מקווה שיהיו כשירים". עתידו: "אני מתעסק כרגע רק במשחקים הקרובים", המערך: "יכול להיות שלא יהיו שלושה בלמים", נאתכו: "צריכים לשחק יותר מכוער ביתרון"

(גודל טקסט)

לאחר ההפסד המאכזב נגד אוסטריה, נבחרת ישראל ערכה את מסיבת עיתונאים לקראת משחקה מחר (שלישי ב-21:45) נגד נבחרת לטביה במסגרת המחזור השמיני במוקדמות יורו 2020. המאמן אנדי הרצוג והקפטן ביברס נאתכו התייצבו בפני המיקרופונים לפני ההתמודדות באצטדיון טרנר, בידיעה שלאחר התוצאות שנרשמו אתמול בבית ז', המאבק על המקום השלישי עדיין פתוח, כשנותרו שלושה משחקים לסיום הקמפיין.

במהלל האימון המסכם תרגל המאמן האוסטרי מערך שונה מזה שפתח איתו במשחקים האחרונים, כשהדגש היה על החלק ההתקפי ובעצם ויתור על שלושת הבלמים בחוליית ההגנה. ערן זהבי, מואנס דאבור ודיא סבע תורגלו ב-11, כשגם שון וייסמן בתמונת ההרכב בגלל פציעתו של מנור סולומון, שנמצא בספק. בסביבת ההתאחדות מאמינים כי הפסד סנסציוני ללטבים יוביל לכך שהרצוג יודיע כי הוא לא ימשיך בתפקידו.

הרכב משוער: אופיר מרציאנו, אלי דסה, לואי טאהא, ניר ביטון, טאלב טוואטחה, דן גלזר, ביברס נאתכו, מנור סולומון (שון וייסמן), דיא סבע, מואנס דאבור, ערן זהבי.

המאמן הרצוג אמר בפתיחת דבריו: "המשחק הזה חשוב מאוד עבורנו. לא השגנו את התוצאות שרצינו במשחקים האחרונים. אנחנו הפייבורטים למשחק הקרוב ואנחנו חייבים את הנקודות, אבל אסור לנו לזלזל בלטביה. הם יכולים להפתיע אותנו, במיוחד בבעיטות חופשיות. נהיה חייבים לשחק טוב מאוד מחר כדי לנצח ולא להמעיט בערך היריבה".

חאתם עבד אלחמיד נמצא בספק למשחק, כך אישר הרצוג והוסיף: "הוא חזר רק היום לאימונים, ואני מקווה שהוא יהיה כשיר בסוף. גם למנור סולומון יש כמה בעיות ואני מקווה שהוא יעמוד לרשותי, הוא שחקן חשוב מאוד"

הרצוג.
הרצוג. "לא השגנו את התוצאות שרצינו במשחקים האחרונים. אסור לזלזל בלטביה" (לירון מולדובן)

"אסור לנו להמשיך את היכולת מהמשחקים האחרונים, בהם הפסדנו, נהיה חייבים לשחק כמו בתחילת הקמפיין ובליגת האומות. כרגע אני לא מוכן לדבר על עתידי בנבחרת כי אני מרוכז אך ורק במשחק הקרוב וזה חשוב שכולם יהיו באותו דף. אתם רק יכולים לדמיין מה יהיה אם לא ננצח את לטביה".

על המערך שהוא מתכנן לפתוח איתו: "כרגע עדיין לא החלטתי סופית. יכול להיות שזה לא יהיה עם שלושה בלמים. נהיה חייבים להפעיל עליהם הרבה לחץ מההתחלה. אם נבקיע ראשונים, אז כמובן שיהיה לנו הרבה יותר קל, אבל אם הם יפתיעו אותנו, נהיה חייבים לשחק כמה שיותר חכם". הקהל שיגיע: "אני יכול להבין את האנשים שיישארו בבית אחרי המשחקים האחרונים שלנו. כל אוהד במגרש הוא חשוב ואני מקווה שיגיעו כמה שיותר"

הקפטן נאתכו על איבוד היתרון של הנבחרת במשחקים האחרונים: "כדורגל זה משחק דינמי. בתחילת הקמפיין זה היה הפוך. היינו סופגים ונכנסים למשחק. במשחקים האחרונים לצערי הובלנו ואז ספגנו. אנחנו נצטרך ללמוד לשחק כדורגל יותר מכוער אחרי שאנחנו כובשים שער כדי לשמור על היתרון".

נאתכו.
נאתכו. "נצטרך ללמוד לשחק כדורגל מכוער כדי לשמור על היתרון" (לירון מולדובן)

הקהל שצפוי להגיע: "אני לא יודע אם טרנר יהיה מלא, אבל זאת נבחרת ישראל. זה הדבר הכי חשוב בכדורגל הישראלי וצריך לתמוך בה, גם בתקופות בהן התוצאות פחות טובות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי