קצב: "היו הצעות מאנגליה ומספרד, אך הן לא היו אטרקטיביות עבור זהבי"

ערן זהבי
ערן זהבי | לירון מולדובן

חזרה למכבי ת"א ("כרגע אנחנו לא שם"), המגעים להארכת חוזהו ("כנראה שיש דיבורים"), מעבר לליגה בכירה ("בכדורגל הכל יכול לקרות") ומוסר העבודה ("מזכיר את איך שרונאלדו מתייחס למקצוע"). סוכנו בראיון

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

"אם תהיה קבוצה באירופה שתרצה לקנות את זהבי, היא תצטרך לפנות לגוואנגז'ו ר.פ – קבוצתו הנוכחית – ולבדוק האם היא תהיה מוכנה למכור אותו. ערן יכול לשחק בכל ליגה בעולם, אבל כרגע הוא בסין וכל השאר זה בסך הכל ספקולציות", כך הצהיר הערב (שלישי) רונן קצב, סוכנו של כוכב נבחרת ישראל, שדיבר בתוכנית הספורט של 103FM וניסה לשפוך אור על עתידו של מלך שערי מוקדמות היורו.

האם זה ריאלי למצוא קבוצה בכירה באירופה בגיל 32: "זה קשה, אנחנו רואים ששחקנים בכירים במועדונים כמו יובנטוס לא מקבלים כך כך מהר חוזה גבוה בגיל 32 או 33. בנוגע לערן – מדובר בספקולציות, אבל בכדורגל הכל יכול לקרות. יש לו חוזה לעונה נוספת בגוואנגז'ו ר.פ ואנחנו מתכוונים לכבד אותו".

המגעים להארכת חוזהו: "המצב מצוין. מחר אני אטוס עם ערן לסין פעם נוספת. אני אוהב להיאחז במה שיש ואני לא אדבר על זה בתקשורת. אם אני טס פעמיים תוך שבועיים, כנראה שיש דיבורים על כל מיני דברים. לא אחשוף פרטים בתקשורת. זה עניינים שהם ביני לבין הקבוצה. יש לי שם גם את דיא סבע, לו עשרה שערים ותשעה בישולים ב-20 משחקים. דיא עושה עונה מצוינת, אבל כשאתה ליד ערן זהבי זה פשוט מקבל קצת פחות כותרות".

עונת פרישה במכבי תל אביב: "כרגע אנחנו לא שם. יש שחקנים שזה בדם שלהם כמו יוסי בניון אז ומאוד קשה לעצור אותם, אבל ערן עדיין לא בסוף הקריירה ואנחנו בכלל לא חושבים על זה בשלב הזה".


כרגע מכבי תל אביב לא על הפרק. ערן זהבי (לירון מולדובן)

על כך שזהבי פרץ בגיל מאוחר: "ערן יצא לאיטליה בתור קשר בגיל 24. לצאת לליגה זאת בתפקיד של קשר 50/50 זה לא היה דבר פשוט. הוא שיחק כשנתנו לו והבקיע שם שני שערים מאוד יפים. גם בהפועל תל אביב תמיד ראו שיש לו יכולות. השדרוג הגיע בגיל 26, כשבא מאמן שהעז ודחף אותו קדימה. מאז אנחנו חווים ממוצע של שלושה שערים כל ארבעה משחקים שזה מטורף בכל קנה מידה. מדברים על הליגה הסינית כל הזמן, בישראל הוא כבש יותר. העונה הכי גדולה שלו פה הייתה במכבי עם 35 שערי ליגה".

האם קיימת אצלו תחושת פספוס: "במכבי תל אביב הוא הרוויח בזמנו מיליון ורבע דולר לעונה. היו לנו הצעות מקבוצות בספרד, באיטליה ובאנגליה – אך הן לא היו אטרקטיביות בעיניו של ערן. מדובר בקבוצות יחסית קטנות שהציעו לו פחות מכסף ממכבי תל אביב. אם הוא היה משחק בתור חלוץ בגיל 22 או 23, אני חושב שהוא היה יכול להגיע מאוד מאוד רחוק. אבל אנחנו מקבלים כל דבר באהבה ובהבנה".

אופיו של זהבי: "ערן יש לו יתרון גדול מאוד, הוא בחור מאוד אינטיליגנט – סוג של חתול רחוב שיודע תמיד ליפול על הרגליים. גם מחוץ למגרש, מי שלא מכיר אותו לא יודע כמה הוא עוזר לשחקנים צעירים ותורם להם. יש לו הרבה יכולות שהן מעבר לכדורגל. עבדתי עם הרבה שחקנים, אני שלושים שנה בעסק, מה שיש לערן מעבר לגולים זו המקצוענות ואת זה לא ראיתי אצל אף אחד – אפילו לא מישהו שמתקרב לזה. אני לא משווה ביניהם, אבל זה די מזכיר את איך שרונאלדו מתייחס למקצוע. מסי מתעסק טיפה יותר בכישרון ורונאלדו במקצוענות".


(סוג של חתול רחוב שיודע תמיד ליפול על הרגליים" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי