לא אבדה תקוותנו: כך ישראל תחזור לתמונת היורו דרך ליגת האומות

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | אודי ציטיאט, סלובניה

את הבית עם אוסטריה ופולין יהיה קשה לעבור, אבל יש עוד סיכוי - סרביה ופינלנד עדיין נלחמות על הכרטיס, והעפלה של שתיהן תסדר לנבחרת בכחול לבן מקום בפלייאוף ליגת האומות. מה צריך לקרות? הכל בפנים

(גודל טקסט)

ישראלים הם עם אופטימי. הגיע מאמן חדש? הוא בטוח זה שייקח אותנו ליורו. ניצחנו את אוסטריה? אנחנו אלופי העולם. הפסדנו לסלובניה? לא נורא, יש עוד מספיק נקודות בקופה. הפסדנו גם לאוסטריה? ההפרש הוא עדיין חמש נקודות כשנותרו שני משחקים, הכל עוד אפשרי. וגם אם לא, עדיין יש סיכוי לעלות דרך ליגת האומות.

רגע, לא הודחנו כבר מליגת האומות? הפסדנו לסקוטלנד לפני שנה, זוכרים? אז זהו, שהשיטה של אופ"א נותנת לנו הזדמנות שנייה בתנאים מסוימים, וקיים תסריט שבו נעפיל לפלייאוף דרג ג', מה שיציב אותנו מרחק שני ניצחונות בלבד מכרטיס ליורו. איך זה יקרה? אם הנבחרות שנמצאות כרגע בפלייאוף יעפילו ליורו דרך המוקדמות. כבר סיבה לאופטימיות.

אלא שזה לא כל כך פשוט. ישראל נמצאת במקום ה-30 בדירוג ליגת האומות (שלא להתבלבל עם דירוג אופ"א), ודרג ג' מתחיל מהמקום ה-25. כלומר, ישראל שישית בתור למקום בפלייאוף. לפנינו נמצאות לפי הסדר סקוטלנד, נורבגיה, סרביה, פינלנד ובולגריה. סקוטלנד ונורבגיה (לנורבגים יש סיכוי קלוש, שתלוי בדברים כמו הפסד של שבדיה לאיי פארו) איבדו סיכוי להעפיל ליורו דרך המוקדמות, מה שאומר שמקומן בפלייאוף מובטח. גם בולגריה איבדה סיכוי, אבל היא צריכה שאחת משתי הנבחרות האחרות תעשה בשבילה את העבודה. רק אם גם סרביה וגם פינלנד יעמדו במשימה, יגיע תור נבחרת ישראל.

אז מה בעצם צריך לקרות?


שחקני נבחרת פינלנד חוגגים. יכולים לקרב את ישראל ליורו (MARKKU ULANDER/AFP/Getty Images)

פינלנד נמצאת במקום השני בבית י', מתחת איטליה שכבר הבטיחה את העפלתה, ורק תסריט הזוי ימנע מהנבחרת הסקנדינבית להצטרף לסקוודרה אזורה. לפינלנד 15 נק', והמתחרה שלה על הכרטיס היא בוסניה שנמצאת עם 10 נק'. יותר מכך: בעוד לפינים מצפים צמד משחקים נגד ליכטנשטיין בבית ויוון בחוץ, בוסניה תארח את איטליה הבלתי מנוצחת במחזור הבא לפני שתפגוש את ליכטנשטיין הקלילה. ב-15 בנובמבר אנחנו אמורים לגלות האם פינלנד עמדה במשימה ופינתה את המקום בפלייאוף ליגת האומות או שיש עוד מקום לדאגה.

אצל סרביה העניינים יותר מסובכים. ההגרלה זימנה לה תחרות קשוחה בבית ב' עם אוקראינה ופורטוגל, אבל תיאורטית אפשר עוד לקוות. סרביה מפגרת בנקודה (10) מתחת אלופת אירופה הנוכחית (11), אלא שהיא עוד צריכה לארח את המוליכה אוקראינה במחזור הסיום. לפורטוגל, לעומת זאת, יש שש נקודות כמעט מובטחות נגד ליטא ולוקסמבורג. למה אנחנו צריכים להתפלל? להפתעה של ליטא בליסבון ב-14 בנובמבר, כאשר מספיק שהיא תסחט תיקו כדי להשאיר את סרביה בתמונה, ואז לניצחון של סרביה על אוקראינה שלושה ימים לאחר מכן. אם הכוכבים יסתדרו, סרביה תעפיל ליורו (ותותיר בכך את רונאלדו וחבריו בחוץ) ואילו ישראל תיהנה מן ההפקר ותקבל כרטיס לחצי גמר ליגת האומות נגד נבחרות בדרג שלה. ושם מי יודע מה יכול לקרות, הרי אנחנו אופטימיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי