אבי נמני: "אנדי הרצוג לקח את נבחרת ישראל אחורה"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | דני מרון

כוכב העבר וסוכן השחקנים טען בתכנית הספורט ב-103FM כי יש לבצע שינוי על הקווים: "ציפיתי שניאבק על מקומות 2-3, הוא לא מצליח להוציא את המקסימום". וגם: למה צריך להקריב קמפיין, השינוי מלמטה ועל זהבי

(גודל טקסט)

תחושת אכזבה קשה מלווה את נבחרת ישראל בימים האחרונים, אחרי שהפסד 3:1 באוסטריה בשבוע שעבר חרץ באופן די סופי את גורל מוקדמות יורו 2020. אמנם לאנדי הרצוג, אם יישאר, כנראה תהיה הזדמנות נוספת להוביל את ישראל לאליפות אירופה דרך שלב הפלייאוף שייערך בחודש מארס, אבל יש לא מעט קולות בימים האחרונים שקוראים להחלפתו.

אחד האנשים שסבורים שיש לבצע שינוי על הקווים הוא שחקן העבר וסוכן השחקנים כיום, אבי נמני, שבתכנית הספורט ב-103FM הערב (רביעי) הצהיר: "הרצוג לקח את נבחרת ישראל אחורה".

נמני עלה על תקן פרשן בתכנית הספורט וכלל לא ניסה להסתיר את אכזבתו מקפיין נוסף שיסתיים באכזבה גדולה, כשלאחר שמונה משחקים נמצאת הנבחרת במקום החמישי בלבד, מקדימה רק את לטביה שלא צברה אפילו נקודה: "ציפיתי שהנבחרת תיאבק על מקומות 2-3, לא מעבר לזה, אבל להיות במקום החמישי בבית הכי קל מכל הבתים במוקדמות היורו זה מאכזב".

נמני גם טען שעל אף האכזבה, הוא כלל לא מופתע מהמיקום הנוכחי: "מאוד מוזר לי מה שקורה סביב הרצוג – הוא לא שינה את הכדורגל, אבל לקח אותנו אחורה ולא מצליח להוציא את המקסימום מהשחקנים שיש. אני מאמין בכדורגלן הישראלי ולדעתי מה שקורה זה תולדה של חוסר אמון, חוסר תמיכה ודחיפה ושיתוף שחקנים צעירים. אם צריך אז אפילו עדיף להקריב קמפיין או שניים כדי ששחקנים צעירים ישחקו, כי אם אנחנו גם ככה לא עולים אז לפחות לתת את המושכות לדור הבא".


ביקורת קשה מצדו של נמני. הרצוג (דני מרון)

על טענתו שהרצוג החזיר את הנבחרת אחורה: "צריך לקבל החלטות קשות, אבל בשביל זה צריך שיהיה יו"ר להתאחדות ולא ייתכן שאין אחד כזה. זה לא רציני, זה לא נכון ולא תקין. קודם כל שימנו יו"ר ומי שיתמנה צריך לקחת מישהו שיידע לקבל החלטות קשות ונכונות. צריך לחשוב איך מקפיצים את הכדורגל הישראלי ולא בשנה או שנתיים. לא יקרה שום דבר אם ישתפו שחקנים צעירים, נדרשים פה מהלכים אמיצים. יש נבחרות בעולם עם שחקנים בני 18 בהרכב ולא ייתכן שפה זה לא קורה".

מה אפשר לשנות כדי להשתפר: "יש הזנחה של כל הגורמים בספורט בכלל, לא רק בכדורגל. כלום לא קורה, זה הכל סיפורים ואגדות. צריך לחשוב איך הופכים את הספורט בישראל למשהו יותר טוב ולצערי זה לא קורה. הכדורגל שלנו יכול להגיע למקומות יותר טובים. לא קיבלנו את צרפת, אנגליה, איטליה או הולנד ונכון שאנחנו לא נבחרת ענקית, אבל יכולנו להתחרות על מקומות 2-3. צריך למצוא יושב ראש איכותי להתאחדות ולרוץ הלאה. אני לא נגד מאמן זר, אבל מישהו תותח עם רזומה – אחד כזה שאולי לא יביא אותנו לטורנירים גדולים, אבל יוציא מהשחקנים את המקסימום".

על ערן זהבי: "הוא מנהיג אמיתי גם אם אין לו את הסרט על היד. שחקנים אחרים בנבחרת צריכים לקחת מנהיגות – תסתכלו שנים אחורנית, כל השחקנים בנבחרת היו מנהיגים בנבחרת, גם כאלה שהגיעו ממכבי פ"ת או מבני יהודה. אני מאוד מאמין בשחקן הישראלי ונכון שיש פה דברים שחסרים, אבל צריכים להתחיל מלמטה. רק שינויים כואבים מצליחים, כי לא ייתכן שלא מגדלים פה שחקני הגנה. החשיבה לא נכונה כי הילדים רוצים להבקיע שערים ולהיות חלוצים, אבל צריך לגדל פה שחקני הגנה ובכלל לא חושבים על זה".

"מנהיג גם אם אין לו את סרט הקפטן". זהבי (דני מרון)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי