מגן ברזיל לשעבר קאפו אישר רשמית את השתתפותו ב"משחק השלום"

קאפו
קאפו | DRIAN DENNIS/AFP/Getty Images

קפטן הנבחרת הדרום אמריקאית לשעבר, שהניף את גביע העולם ב-1994 ו-2002, מצטרף לרונאלדיניו, ריבאלדו, רוברטו קרלוס, קאקה ועוד במשחק הראווה נגד אגדות נבחרת ישראל: "הולכת להיות חוויה רוחנית עצומה"

(גודל טקסט)

ארבעה ימים בלבד נותרו לשריקת הפתיחה של משחק השלום של אגדות נבחרת ישראל נגד כוכבי העבר מברזיל, והבוקר מצטרפת אגדת כדורגל ברזילאית נוספת ואחרונה לרשימה הנוצצת: המגן הימני קאפו אישר באופן רשמי את השתתפותו במשחק.

קאפו ישתף פעולה על הדשא בסמי עופר עם רונאלדיניו, רוברטו קרלוס, קאקה, ריבאלדו ויתר החברים לנבחרת הסלסאו, רשימת שחקנים מפוארת שזכתה ביחד במונדיאלים וכל אחד מהם בתארים עם קבוצתו.

קאפו בן ה-49 הוא שיאן ההופעות של נבחרת ברזיל בכל הזמנים, עם 142 משחקים רשמיים. הוא שיחק עם הסלסאו בארבעה מונדיאלים רצופים וזכה עמה פעמיים בגביע העולמי, פעם ראשונה בשנת 1994 ובפעם השנייה בשנת 2002, טורניר בו שימש כקפטן. קאפו הוא השחקן היחיד בהיסטוריה העולמית שהופיע בשלושה גמרים רצופים.

קאפו במדי נבחרת ברזיל. היחיד שהופיע בשלושה גמרי מונדיאל רצופים (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)
קאפו במדי נבחרת ברזיל. היחיד שהופיע בשלושה גמרי מונדיאל רצופים (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

הוא גם נחשב לשחקן ששינה ועיצב את עמדת המגן הימני וזכור גם בזכות 11 שנותיו בכדורגל האיטלקי במדי רומא ומילאן בהן זכה בשתי אליפויות איטליה, בליגת האלופות ופעמיים בסופרקאפ האירופאי. הוא אף נכלל בנבחרת העשור (הקודם) של ESPN, שנה אחרי פרישתו ב-2008.

השנה מונה קאפו לאחד השגרירים של מונדיאל 2022 בקטאר, כשהוא מצטרף לשמות כמו צ'אבי וסמואל אטו. לפני כחודש וחצי הוא חווה טרגדיה משפחתית, כאשר בנו הבכור בן ה-30 הלך לעולמו לאחר שלקה בלבו במהלך משחק כדורגל.

"לא יכולתי לוותר על ההזדמנות להגיע למקום כזה מיוחד כמו ישראל ולהיפגש שוב עם החברים שלי בארץ היפה הזו", אמר קאפו, "ברגע ששמעתי על משחק השלום הרגשתי שאני חייב להיות חלק ממנו. אני חושב שזו הולכת להיות חוויה רוחנית עצומה בשבילי, ואין לי ספק שכולנו, השחקנים והקהל הישראלי נזכה לערב מרגש של כדורגל ואחווה".

רונאלדיניו בביקורו הקודם בארץ. יחזור לשתף פעולה עם כוכבי הנבחרת הענקית (אודי ציטיאט)
רונאלדיניו בביקורו הקודם בארץ. יחזור לשתף פעולה עם כוכבי הנבחרת הענקית (אודי ציטיאט)

רשימת השחקנים הסופית של נבחרת אגדות ברזיל מורכבת מ-14 שחקנים מהטובים בהיסטוריה של המשחק, וכוללת את השוער ג'פרסון, המגינים רוברטו קרלוס וקאפו, הבלמים אלדאיר, פולגה, וגונזאלבש, הקשרים אדמילסון, קאקה, אמרסון וסזאר סאמפיו והחלוצים אמרוסו, רונאלדיניו, ריבאלדו ובבטו.

ברשימה של הצד הישראלי ניתן למצוא את מיטב שחקני נבחרת ישראל לדורותיה, ביניהם שמות כמו יוסי בניון, ג'ובאני רוסו, יניב קטן, ראובן עטר, משה סיני, זאהי ארמלי, איציק זוהר, סלים טועמה ועוד. את הנבחרת יאמנו שלמה שרף ויצחק שום, שיחזרו לשתף פעולה לערב קסום אחד, בצוותא עם טל בנין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי