ניר ביטון: "כל הנבחרת עושה הגנה, אין סיבה לעשות שיימינג לבלמים"

ניר ביטון
ניר ביטון | אודי ציטיאט

קשר נבחרת ישראל דיבר לקראת המשחק נגד פולין: "נכון שהסיכוי קלוש, אבל נבוא לתוצאה טובה בשביל הקהל. פלייאוף ליגת האומות? יש לנו סיכוי יחסית גדול. הרצוג? לא תפקידנו לעסוק במי יאמן את הנבחרת"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל החלה בהכנות שלה לקראת צמד המשחקים נגד פולין ומקדוניה, שיתחילו בשבת הקרובה. היום (שני) עורכת הנבחרת את האימון הראשון שלה, חמישה ימים לפני שתארח את הפולנים – שכבר הבטיחו העפלה – באצטדיון טדי. רק 13 שחקנים הגיעו לאימון, כאשר שחקני מכבי חיפה ומכבי ת"א עורכים אימון שחרור קל במלון ואילו מונאס דאבור ינחת רק הלילה.

קשר הנבחרת וסלטיק ניר ביטון אמר: "נכון הסיכוי לעלות הוא קלוש ביותר, אבל להגיד שהמשחקים האלה הם חסרי מטרה זה קצת מעליב אפילו. אני חושב שבתור שחקן נבחרת תמיד יש לך מטרה, המשחקים האלה הם כבוד גדול ולהיות חלק מנבחרת ישראל זה תמיד אומר שחובת ההוכחה עליך. אלה שני משחקים חשובים מאוד חשובים עבורנו, גם כי אם נעלה לפלייאוף במרץ זה ייתן לנו דחיפה חשובה, חוץ מאשר לעשות את המיטב שאנחנו יכולים. המשחק נגד פולין משחק מאוד קשה".

אפשרות לעלות דרך ליגת האומות: "לא שמעתי אף אחד מדבר על פלייאוף ליגת האומות. זה ציפייה, אני חושב שיש לנו סיכוי יחסית גדול להגיע לפלייאוף. המשחקים האלה הם הכנה מאוד טובה עבורנו, כי הסיכוי לעלות מהבתים קלוש. מסתכלים על המשחק נגד פולין ורוצים לעשות תוצאה טובה בשביל הקהל שיהיה שמח ומאושר, אחרי זה נסתכל על מקדוניה".

ביטון עם חבריו לנבחרת.
ביטון עם חבריו לנבחרת. "אם נתכונן כיחידה אחת יהיה קשה להבקיע נגדנו" (לירון מולדובן)

"אני חשב שגם אנחנו, גם סלובניה וגם מקדוניה עם 11 נקודות, רוצות לשפר את המיקום בשביל הקמפיינים הבאים. יש לנו משחק קשה נגד פולין שהבטיחו את העלייה אבל יבואו וייתנו פייט כי הם נבחרת בין הטובות באירופה. מבחינתנו אנחנו צריכים לעשות משחק טוב, זה מבחן גדול עבורנו מבחינת אופי ומבחינת יכולת, ונקווה לצאת עם ראש למעלה למקדוניה".

ספיגת השערים הגבוהה של הנבחרת בקמפיין: "המשחק ההגנתי הוא משחק של כל הנבחרת, להוציא בלמים או מגנים ולעשות להם שיימינג כזה או אחר זה משהו שאני בכל מקרה לא מאמין בו. גם משחק ההגנה וגם משחק ההתקפה הוא של כל הנבחרת, ואם נתכונן כמו נבחרת וכיחידה אחת יהיה קשה להבקיע נגדנו. אמנם ספגנו כמות גולים שדרכה אי אפשר לעלות דרך הבתים, אבל כנבחרת עשינו התקדמות וגם הקהל רואה את זה. הפנים קדימה".

הביקורות על הנבחרת: "אני לא קורא בתקשורת ואני לא מתעניין, יש לי ביקורת עצמית מאוד גבוהה ואני יודע מתי אני טוב ומתי אני לא. יש משחקים יותר טובים ויש משחקים פחות טובים, הכי חשוב זה להישאר עם רגליים על הקרקע. אנחנו עובדים במקצוע שבו יום אחד מרימים אותך למעלה ויום אחד נותנים לך כאפה ומורידים אותך למטה. נצטרך איכשהו להישאר עם הרגליים על הקרקע ולעשות את המיטב לקראת המשחק הבא".

הרצוג.
הרצוג. "מאמן גדול ובנאדם מדהים" (לירון מולדובן)

רוצים שאנדי הרצוג ימשיך כמאמן: "אנחנו בתור שחקנים לא מסתכלים על זה. ממה שיצא לי לעבוד עם אנדי הוא מאמן גדול ובנאדם מדהים וכולם יעידו על כך. זה לא תפקידנו לעסוק במי יאמן את הנבחרת, אנחנו באים לעשות את העבודה על המגרש. נעשה את מה שהוא אומר על הצד הטוב ביותר. יש לנו שני משחקים מאוד חשובים, נקווה לעשות את המיטב".

המגן אלי דסה דיבר על ההשתלבות המהירה בוויטסה והציוות בעמדת הקישור: "לא בדיוק בקישור, אני משחק בכנף כי אנחנו סובלים ממכת פציעות לא קטנה, אבל הכי חשוב שאני משחק. אני כרגע די נראה טוב למרות שבמשחקים האחרונים הפסדנו, אבל סך הכל זו ליגה מצוינת ואיכותית ואני שמח שאני נמצא שם".

מתרגל לחיים כליגיונר: "אני חושב שאני לא מתייחס להגדרה ליגיונר, אני חושב שכל שחקן רוצה לשחק באירופה, אני עדיין מתרגל לחיים בחו"ל, רחוק מהמשפחה, רחוק מהכל, אבל שוב שאתה משחק ואתה טוב הכל הולך הרבה יותר קל והמטרה היא תמיד להתקדם הלאה ואני מקווה שוויטסה היא לא התחנה האחרונה".

דסה וביטון.
דסה וביטון. "עדיין יש לנו מטרה לסיים במקום השלישי" (דני מרון)

הפציעות בנבחרת: "פציעות זה חלק כמעט בלתי נפרד, כמעט בכל זימון יהיה שחקן או שניים שלא נמצא, אבל מצד שני תמיד יש את השחקנים שיכולים להחליף אותם".

מסיימים את הקמפיין בצורה חיובית: "לפחות מבחינת הבית הזה, עדיין יש לנו מטרה לסיים במקום השלישי, כיום הפער בין המקום השלישי הוא רק הפרש שערים, מבחינת אפשרות דירוג בעתיד זה חשוב לנו. כמובן יש גם את האפשרות של ליגת האומות, אם אנחנו רוצים להגיע לשם ביכולת טובה, אנחנו לא יכולים להוריד את הרגל מהגז ואמר שזה משחקים לא חשובים".

לשפר את משחק ההגנה: "אנחנו כל זימון רוצים להגיע באמונה שאפשר לשפר, זו הייתה הבעיה של הנבחרת במשך שנים ארוכות לאו דווקא בקמפיין הזה, אבל כמו שרואים שיפור בתבניות המשחק ויצירתיות, כך אני חושב שגם בהגנה נראה בקרוב שיפור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי