הרצוג תרגל את סבע במקום כיאל, מרציאנו ימשיך בשער

אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו | דני מרון

המאמן הבהיר לשחקנים את חשיבות השליטה במגרש אך בוחן הרכב התקפי יותר עם שחקן התקפה נוסף. השוער מקווה לעזוב את היברניאן בינואר. בישראל יודעים שהסיכוי להגיע ליורו דרך המוק' נמוך אך אומרים: "נחכה בסבלנות"

(גודל טקסט)
בנבחרת ישראל ממשיכים בהכנות לקראת המשחק במוצאי שבת נגד נבחרת פולין באצטדיון טדי ומלבד העיסוק בירי מעזה אל ערי הדרום, לכולם ברור כי לישראל יש סיכוי תיאורטי בלבד להעפיל דרך המוקדמות ליורו 2020, אולם שמדובר במשחק יוקרתי ובמיוחד בהכנה חשובה במיוחד לפלייאוף ליגת האומות בו אנדי הרצוג ושחקניו צפויים להשתתף במארס הקרוב. הנבחרת קיימה את אימון הערב בשפיים ומחר תעלה לירושלים שם תקיים את האימון המסכם במגרש.


באסיפת השחקנים הערב הדגיש המאמן אנדי הרצוג את חשיבות השליטה במרכז המגרש והביא דוגמאות מהתבוסה בוורשה כאשר שחקני פולין היו דומיננטיים בצורה ניכרת. המאמן דרש לצד האחריות גם יצירתיות ולכן תרגל הערב אפשרות של הרכב התקפי יותר עם דיא סבע על חשבונו של בירם כיאל.  שלושת הבלמים שתורגלו הערב היו לואי טאהא איתן טיבי וניר ביטון. בעמדת המגן השמאלי תורגל ואמור לפתוח בשבת עומרי בן הרוש, כשקודם לכן נאבקו על המקום בהרכב גם סאן מנחם ואפילו אוראל דגני. בקו הקדמי ישחקו מואנס דאבור וערן זהבי.


השוער אופיר מרציאנו, שהיה השוער הנבחר במשחקים האחרונים ואינו משחק לאחרונה בהרכב קבוצתו הסקוטית היברניאן, סיפר לחבריו שספסולו נובע מסיבות פוליטיות ושהוא מקווה לעזוב את הקבוצה בחלון ההעברות בינואר. עם זאת, הוא גם הבהיר כי אין בכוונתו לשוב לישראל. באשר למשחק נגד פולין, מרציאנו עדיין ממתין להחלטת אנדי הרצוג ומאמן השוערים קלאוס לינדנברגר ונראה שהחלטה סופית תתקבל לאחר האימון הסגור הערב, אך ככל הנראה שמרציאנו ימשיך בהרכב ויותיר על הספסל פעם נוספת את אריאל הרוש, שלאחרונה זכה לדקות ראשונות במדי ספרטה רוטרדם ההולנדית.



צפוי לשמור על מקומו בהרכב הנבחרת. מרציאנו (לירון מולדובן)


ייתכן שכבר מחר (שישי) תדע הנבחרת אם מקומה בליגת האומות מובטח, שם עשויה ישראל לפגוש את סקוטלנד פעם נוספת, אולם קיימות אופציות קשות נוספות והמנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר אמר על כך: "אנחנו צריכים לחכות בסבלנות עוד מספר ימים כדי לדעת בדיוק אם אנחנו בפליאוף. עד שתהיה הכרעה, אנחנו חייבים לסיים את המשחקים נגד פולין ומקדוניה הצפונית כמו שצריך".


מלך שערי מוקדמות היורו, ערן זהבי שהבקיע 11 פעמים, יקווה למצוא את הרשת גם נגד פולין ובנבחרת מייחסים חשיבות לניסיון לעזור לו להגיע להישג שיא שכזה. מעבר לכך, השחקנים עורכים את ההכנות הרגילות ואחד מהם אמר: "מלבד שינויים זעירים בשל פציעות, הכל כרגיל". 


היום הודיעה ההתאחדות לכדורגל על הזמנתם של כ-2,000 מילדי ותושבי עוטף עזה, זאת בעקבות האירועים הביטחוניים בשבוע האחרון.



ערן זהבי. יסיים כמלך שערי מוקדמות היורו? (דני מרון)




 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי