הרצוג שוקל לוותר על שלושת הבלמים, זהבי: "יהיה בסדר בפלייאוף"

ערן זהבי
ערן זהבי | דני מרון

המאמן הלאומי ממשיך לספוג ביקורות על התעקשותו ועל כך שהנבחרת סופגת בכל משחק במצבים נייחים. החלוץ חיפש נקודות אור: "אנחנו כובשים כמעט בכל משחק, אם נשתפר נוכל לעשות זאת". סבע בתמונת ההרכב ליום שלישי

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תקיים הבוקר (ראשון) במתחם האימונים של בית"ר ירושלים, בית וגן, את אימון השחרור הסגור לתקשורת לאחר ההפסד המאכזב 2:1לנבחרת פולין הפסד שהיה הפסדו הביתי הראשון של אנדי הרצוג כמאמן הנבחרת. ההפסד שהותיר את ישראל במקום החמישי בטבלה. ישראל תמריא מחר (שני) לסקופיה בצפון מקדוניה שם תסיים את קמפיין מוקדמות היורו במשחק בשלישי ורק ניצחון יחלץ אותה מהמקום הלפני האחרון. הבלם לואי טאהא שנפצע אתמול והוחלף עוד במחצית הראשונה יעבור בדיקה אצל רופא הנבחרת מרק רוסנובסקי ולאחר מכן תתקבל ההחלטה אם יטוס לבירת מקדוניה.

המאמן אנדי הרצוג ממשיך לספוג ביקורת על מערך שלושת הבלמים שהוא מוביל מאז מונה לתפקיד המאמן הלאומי כשגורמים סביב הנבחרת ובהתאחדות לכדורגל תהו אם אנדי הרצוג מכיר כמאמן שיטות משחק נוספות אחרות. הביקורת המקצועית היא גם לעבר צוות האימון של הרצוג שאינו יכול להביא פתרון לשערים שישראל סופגת ממצבים נייחים. "אתמול שני שערים הגיעו לאחר כדורי קרן ובלבול מתמשך בהרחקת הכדור. בשער השני השוער הגיש בידו את הכדור לחלוץ פולין. גם במערך של שלושה בלמים זה הרגיש כמו טיול עבור הפולנים שהיו יכולים לנצח 1:6", אמר גורם בנבחרת.

תפקודו של ניר ביטון כבלם אינו מובן  בעיקר כשביטון מבהיר כי העמדה בה הוא משובץ מדי פעם גם בסלטיק הסקוטית כבלם אינה אהובה עליו. לא מובנת ההחלטה להציב את בירם כייאל כקשר שמאלי ועוד נמתחה ביקורת על כך שהמאמן לא שיתף כלל את דיא סבע ושון וייסמן. הרצוג אמור לשקול יחד עם עוזריו לבטל את שיטת שלושת הבלמים ומעבר לכך יתבצעו מספר שינויים. אוראל דגני צפוי להחליף את לואי טאהא. המגן השמאלי סאן מנחם יחליף את עומרי בן הרוש. גם דיא סבע נמצא בתמונת ההרכב כאשר עילאיי אלמקייס ודולב חזיזה שרשם הופעת בכורה בנבחרת יזכו לבמה רחבה יותר.


אנדי הרצוג. לאחר הביקורת, יוותר על שיטת שלושת הבלמים? (דני מרון)

ערן זהבי שלא הצליח לכבוש נגד פולין, סיכם את התחושה במחנה הישראלי: "הייתה מחצית ראשונה לא טובה, הופתענו מהלחץ שהפולנים הפעילו עלינו ולא מצאנו פתרונות. המחצית השנייה הייתה טובה יותר אבל זה היה מאוחר. אני מאמין שהדברים יסתדרו בפלייאוף במרץ. אנחנו מבקיעים כמעט בכל משחק. אין כאן ביקורת על שחקני ההגנה, הביקורת היא על משחק ההגנה. אני צריך לעשות את העבודה שלי בנבחרת ולא היה קל כי הפולנים נצמדו כל הזמן".

על הפלייאוף במרץ: "אני מתחיל לחשוב על פלייאוף היורו וזה עובר בראש. יש עדיין זמן ובהמשך יש פגרה (בליגה הסינית) ואם נשפר את מה שצריך נבחרת ישראל יכולה לעשות את זה ".

המאמן אנדי הרצוג: "הפסדנו וברור שאי אפשר להציג 30 או 40 דקות לא טובות נגד נבחרות חזקות כמו פולין או אוסטריה. לא יהיה קל נגד צפון מקדוניה שהיא נבחרת טובה בביתה. נשקול שינוי בשיטת שלושת הבלמים".


אופיר מרציאנו. "שמח שהייתי שם כשהיה צריך אותי" (דני מרון)

השוער אופיר מרציאנו שהיה מנקודות האור בנבחרת אמר: "שגינו מהפתיחה בקבלת החלטות נכונות וביציאה קדימה. פולין לחצה עלינו באופן אינטנסיבי. אישית, אני שמח שהייתי שם כשהיה צריך אותי. ניקח את הדברים הטובים מהמשחק ואיתם נמשיך למשחק נגד צפון מקדוניה ".

ביברס נאתכו קפטן הנבחרת אמר: "אנחנו שואפים לסיים את הקמפיין באופן חיובי . נגד פולין לא מצאנו את האזורים הנכונים לפתח משחק טוב והפתיחה לא הייתה טובה ומייד ראינו את האיכויות של שחקני פולין. עכשיו צריך לחשוב חיובי לקראת המשחק בצפון מקדוניה כי מדובר בנבחרת טובה ומאוד מוכשרת".

ביברס נאתכו. רוצה לסיים בטעם טוב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי