נבחרת ישראל נחתה בסקופיה, הרצוג שוקל לשחק עם שני בלמים

ערן זהבי, ערן שאדו
ערן זהבי, ערן שאדו | ההתאחדות לכדורגל

עוד לפני היציאה מארץ, בהתאחדות הודו שקיימת אכזבה עמוקה מהיכולת וגם בצוות המקצועי הפנימו שהמערך שנבחר לכל אורך הדרך לא הועיל, אך דחו את הטענות שהמאמן לא מכיר שיטה אחרת. חזיזה ומנחם יפתחו?

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל נחתה היום (שני) בצפון מקדוניה וכבר הערב תקיים אימון מסכם באצטדיון סקופיה ועוד קודם לכן את מסיבת העיתונאים לקראת משחק נעילת קמפיין מוקדמות יורו 2020, קצת יותר מארבעה חודשים לפני משחקי הפלייאוף.

המשימה של המאמן אנדי הרצוג ושחקניו היא לסיים את המשחק מחר בניצחון או בתוצאת תיקו של 2:2 ומעלה כדי לסיים במקום הרביעי בבית ומשימה נוספת היא לראות את ערן זהבי כובש לפחות שער אחד, כדי שלכל הפחות ישתווה להארי קין, חלוץ נבחרת אנגליה, במאבק על מלך שערי מוקדמות אחרי שהאנגלי כבש אתמול את שערו ה-12 בשמונה משחקים ב-0:4 על קוסובו.

בצל הביקורות הנוקבות על הרצוג והמנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר בעקבות התוצאות העגומות בקמפיין הנוכחי והיכולת הרעה מאוד בשבת בהפסד לפולין, בהתאחדות לכדורגל תיערך בקרוב פגישה בין היו"ר החדש אורן חסון לשני האוסטרים, כדי לשמוע את דעת הצוות המקצועי על השנה האחרונה ולהתרשם מתוכניותיהם לעתיד, בין אם ישראל תעפיל דרך הפלייאוף ליורו או שלא וכמובן לקראת מוקדמות מונדיאל 2022 בעוד יותר משנה וחצי (מארס 2021).

עם זאת, בהתאחדות מודים שקיימת אכזבה מקצועית עמוקה מהיכולת והיו מי שטענו: "עלינו לשלב הפלייאוף לא בזכות, אלא רק כתוצאה מהשיטה החדשה של אופ"א. חזרנו עשרות שנים אחורה, קשה לזהות התקדמות או חיבור".


סאן מנחם, בירם כיאל ויונתן כהן (ההתאחדות לכדורגל)

בהתאחדות מספרים שגם בצוות המקצועי מתחילים להפנים שזו הייתה טעות לשחק במערך של שלושה בלמים, אותו ניסה הרצוג להשריש לכל אורך הקמפיין ללא הצלחה. בנבחרת קוראים להרצוג לזנוח את המערך ומבהירים שהוא היה חייב לעשות זאת לפחות במשחק נגד לטביה בחודש שעבר בטרנר (1:3), מהלך שכבר תורגל ובסופו של דבר בחר המאמן שלא לבצע.

"מלבד חורים בהגנה וחוסר בהבנת המערך הם כמעט ולא נמצאים במשחק", אמרו בנבחרת על תפקוד המגנים, "רוב השחקנים לא רגילים למערך הזה, כך נפגעת התמיכה בהתקפה והכל קורס כי כולם זקוקים לעזרה". למעשה, כבר אתמול החל הרצוג בשיחות עם הצוות שלו על מעבר למערך רגיל של שני בלמים, כשלהרכב ייכנס במקרה כזה קשר התקפי. אגב, בנבחרת דוחים על הסף את הטענות שהרצוג, שמעולם לא הדריך קבוצת בוגרים, מכיר שיטה אחת בלבד ולכן לא מנסה שיטות אחרות.

בנוסף, נראה כי כבר מחר בסקופיה ינסו הרצוג ורוטנשטיינר לשתף מספר שחקנים שלא זכו לקרדיט נרחב עד כה, גם בעקבות הפציעות של דור פרץ, חאתם אלחמיד ומנור סולומון שהיו שחקני מפתח לכל אורך הקמפיין. הכוונה היא לנסות לרענן ולהביא שינוי בהרכב, כך שבתמונת ההרכב נמצאים סאן מנחם על חשבון עומרי בן הרוש, יונתן כהן, אוראל דגני, עאלאי אלמקייס הצעיר וגם דולב חזיזה, שון וייסמן ודיא סבע.


נאתכו עם אלמקייס וברקע חזיזה ומנחם. הרצוג יעלה עם שחקני הדור הבא? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי