הרצוג: "אם נשחק כך לא יהיה לנו סיכוי בפלייאף". בנבחרת שוקלים להחליפו

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | אודי ציטיאט

ישראל נחתה הבוקר במצב רוח קודר לאחר ההפסד. המאמן הודה: "מאז המשחק נגד צפון מקדוניה בארץ, איבדנו את המומנטום". האוסטרי מחזיק בחוזה עד אפריל אך יו"ר ההתאחדות יכריע האם לפטרו

(גודל טקסט)

בחלקים מסוימים במהלך הקמפיין של אנדי הרצוג היה נראה שיש בשורה עבור נבחרת ישראל, אלא שהנבחרת הפסידה אתמול (שלישי) 1:0 בגשם השוטף של צפון מקדוניה וסיימה במקום החמישי בלבד בבית, כשהיא מצליחה להקדים רק את לטביה החלשה. הנבחרת נחתה הבוקר בנמל התעופה בלוד לפני כשעה קלה במצב רוח קודר. פרט למשחק נגד היריבה החלשה ביותר (ניצחון חוץ 0:3), החניכים של הרצוג הפסידו בכל משחקי החוץ ובסה"כ נכנעו בשישה מ-12 המשחקים (כולל ליגת האומות)


מאמן הנבחרת, אנדי הרצוג, היה נראה מודאג מסיום הקמפיין. "קיימת אכזבה מהיכולת, ואם נשחק ככה גם בפלייאוף לא יהיה לנו סיכוי", אמר הרצוג עצמו. "מאז התיקו נגד צפון מקדוניה בבאר שבע, הנבחרת איבדה את המומנטום ונוצר מצב לא טוב. בהמשך הפסדנו בפולין, בסלובניה ובאוסטריה. ניפגש עם הוועדה המקצועית ונדון בנושא לקראת משחקי הפלייאוף". אז כאמור, הרצוג מודאג, והוא יודע למה. בנבחרת שוקלים זעזוע כבר עכשיו, על אף שהכרטיס לפלייאוף הושג.


כולם מחכים בנבחרת למוצא פיו של יו"ר ההתאחדות החדש, אורן חסון, שקולו טרם נשמע. חסון הבטיח לפני מספר שבועות: "אלמד את הנבחרת וההתאחדות ולאחר מכן יתקבלו החלטות". יש לציין כי עצם העפלתה של הנבחרת לפלייאוף הביאה להארכת חוזהו האוטומטית של הרצוג עד חודש אפריל אך זה בטח אינו מבטיח לו להמשיך גם לקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022, גם אם הנבחרת תעפיל ליורו.



ערן זהבי. גם קמפיין נפלא שלו הספיק רק למקום החמישי (אודי ציטיאט, סקופיה)


חסון אמור להיפגש בקרב עם המנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר ועם הוועדה המקצועית בראשות אלי אוחנה ולהחליט האם לבצע מהפכה כבר עכשיו ולבצע שינוי עוד לפני משחקי הפלייאוף או לאפשר לאוסטרי לנהל את צמד המשחקים הקריטיים ולהמתין למרץ. התחושה בנבחרת היא שחזרנו שנים רבות לאחור וההגעה לפלייאוף היא תוצר של השיטה החדשה ואף המוזרה שאופ"א יצרה.



גורם בהתאחדות מתח ביקורת על המאמן: "הנבחרת הנוכחית היא מהחלשות בשנים האחרונות ונופלת משמעותית מהנבחרות הקודמות של לואיס פרננדס, אלי גוטמן ואלישע לוי. מינוי מנהל מקצועי אינו מתאים לתרבות הכדורגל כאן, דבר אינו מתחבר וצריך לייצר מודל חדש". 


בנבחרת ובהתאחדות כרגע אין הסבר להתנהלות המקצועית מתחילת עבודתם של הרצוג ורוטנשטיינר. שחקנים הוזמנו וגם שיחקו על אף שלא שותפו במדי קבוצותיהם ולא נראו בכושר טוב. אתמול ערך הקשר הצעיר עילאי אלמקייס הופעת בכורה בהרכב הפותח על אף שאינו נכלל בסגל של הופנהיים.  מאמן הקבוצה הבוגרת, אלפרד שרודר שוחח מספר פעמים עם ווילי רוטנשטיינר ועם אנדי הרצוג והמליץ לתת לאלמקייס רצף משחקים בטענה כי הוא כישרון גדול שעשה התקדמות גדולה והוא בדרך בעונה הבאה לקבוצה הראשונה של המועדון.


שחקני הנבחרת מאוכזבים. "הנבחרות החלשה ביותר בשנים האחרונות" (אודי ציטיאט, סקופיה)





בסיום המשחק חדר ההלבשה של הנבחרת היה קודר כשהלגיונרים נפרדו במהירות ושבו לקבוצותיהם. ההערכות בנבחרת הן כי הסגל בפלייאוף היורו בחודש מרץ – הקרב על הזכות להעפיל לראשונה בתולדות הנבחרת לאליפות אירופה – יהיה שונה לגמרי. הגרלת הפלייאוף תארח כמובן ביום שישי הקרוב כשהמשחק הראשון יהיה ב-26 במרץ והגומלין כעבור ארבעה ימים.


ישראל שיחקה הפעם במערך של שני בלמים בלבד אך זה לא הביא לשיפור במשחק ההתקפה בזמן שהנבחרת ספגה שוב במצב נייח. אחד השחקנים אמר בדרך היציאה מהאצטדיון בסקופיה: "מה ההבדל בין מערך של שלושה בלמים לשני בלמים? לא נראינו כמו נבחרת, היינו מתחת לכל ביקורת".


הקולות בנבחרת היו ברורים, בדיוק כפי שאמר המאמן אנדי הרצוג – לא צריך לדבר על הפלייאוף בזמן שהנבחרת משחקת ככה. שחקנים בנבחרת לא הסתירו את הכישלון ואמרו: "כולם ציפו להרבה יותר, נכשלנו כמעט בכל המשחקים. אי אפשר להאשים רק את המאמן כי הכישלון מתחיל בשחקנים. ביכולת הזו ישראל לא מתאימה להשתתף ביורו בקיץ".


נבחרת ישראל. "לא צריך לדבר על פלייאוף כשמשחקים ככה" (אודי ציטיאט, סקופיה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי