אלון חזן: "הפלייאוף הוא מתנה. בשבוע נתון אפשר לעשות את זה"

אנדי הרצוג, אלון חזן
אנדי הרצוג, אלון חזן | אודי ציטיאט, סקופיה

עוזר מאמן הנבחרת סיכם עוד קמפיין עגום: "לא נראה שבשנים הקרובות נצליח לעלות בפורמט של מוקדמות", ומסביר את הבחירות של אנדי הרצוג: "כולם יודעים להגיד לו מי לא צריך להיות בסגל. זה לא עניין של כושר גופני"

(גודל טקסט)

אחרי הכישלון של הנבחרת בקמפיין מוקדמות היורו הגיע, כמובן, שלב הסיכומים. מי אשם? במה הוא אשם? מה צריך לקרות? והאם הפלייאוף הוא הפיתרון שדרכו תוכל ישראל סוף סוף להעפיל לטורניר גדול? אלון חזן, עוזרו של אנדי הרצוג בקמפיין האחרון, ניסה לענות על כל השאלות הללו כשהתראיין הערב (רביעי) לתוכנית הספורט של רדיו 103FM.

"אני מסכים שהתחושה היא של כישלון, למרות שהקמפיין נפתח בצורה מוצלחת", אמר חזן, "הנבחרת משחקת תמיד במטרה לנצח, לא משנה איפה ועל מה משחקים. אתמול ונגד פולין זה היה רחוק מלהזכיר את זה, אבל יש לנו עוד ארבעה חודשים לחשוב מה עושים לגבי הקמפיין של פלייאוף העלייה ליורו".

הסיכוי בפלייאוף: "אם נסתכל קדימה לשנים הקרובות, לא נראה שנבחרת ישראל תצליח לעלות דרך מוקדמות בפורמט בו שתי נבחרות עולות מכל בית. האפשרויות היחידות הן דרך אופציות כמו ליגת האומות וכמו הפלייאוף. כרגע אנחנו צריכים לשבת ולא להסתכל על הפלייאוף, אלא להסתכל אחורה. לראות מה לא דפק בחלק האחרון של הקמפיין. לשחקנים, לצוות ולי יש חלק גדול במה שקרה וצריך לראות מה לא עבד. אחרי הנקודה מול מקדוניה זה גרם לירידה ביכולת, אנחנו נצטרך לשבת ולראות מה לא עשינו נכון. הפלייאוף הוא סוג של מתנה".

אלי דסה.
אלי דסה. "כשהוא היה בלי קבוצה, הוא היה מס' 1 בנבחרת" (אודי ציטיאט)

ההתנהלות של הרצוג: "במשחקים בחוץ לא חייבים לשחק מהדקה הראשונה עד הדקה האחרונה באותה שיטה ובאותו להט. מאמן נבחרת מפרסם סגל, כולם יודעים מי לא צריך להיות בו, אבל אף אחד לא יבוא ויגיד לך מי צריך להיות בסגל. פחות ליגיונרים? כולם מכירים את הליגה שלנו, הקבוצות שלנו מודחות בסיבובים הראשונים בתחילת כל עונה".

שחקנים שלא זומנו: "יונתן כהן שחקן מצוין, וכשאף אחד לא חשב עליו אנדי זימן אותו ונתן לו לשחק במשחקים הראשונים. למאמן יש כל מיני שיקולים, במצב הזה הוא החליט שהוא לא ישתמש בו. אולי הוא חשב שאחרים יכולים לתת יותר מבחינה הגנתית. כושר גופני לא מגיע מנבחרת. זה לא קורה אף פעם באף נבחרת".

ליגיונרים שזומנו לאורך הקמפיין: "טוואטחה היה בתקופה שהוא היה בין פציעה לפציעה, הוא היה כשיר למשחק. אף אחד לא עולה כשהוא אומר 'אני אשחק 40-50 דקות'. כשלדסה לא היתה קבוצה הוא היה השחקן מס' 1 בנבחרת. דאגנו לעבוד איתו באופן אישי כדי להביא אותו לנבחרת. אם הוא לא היה מתאמן באופן מקצועי, הוא גם לא היה בנבחרת".

שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים.
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים. "לאורך קמפיין שלם לא נצליח לעולם" (אודי ציטיאט)

"צריך להבין ששחקנים כמו טאלב, חאתם, מנור ואולי דור פרץ ובירם כיאל, הם שחקנים שיכולים להוסיף המון לנבחרת. אפילו שחקן כמו גולסה שרק חזר מפציעה ארוכה, שיחק 90 דקות ו-60 דקות. זה לא עניין של כושר גופני, זה עניין של כושר משחק. כשאתה משחק כל שבוע שבת אחרי שבת, וכשאתה מגיע לרמות של נבחרת פולין ואוסטריה, אין ספק שבמשחק או שניים אחנו יכולים להתמודד ולהתעלות. לאורך קמפיין שלם אנחנו לא נצליח לעולם, אין לנו סיכוי. אני לא אשקר. זאת הסיבה שאנחנו מצפים לפלייאוף, כי בשבוע אחד נתון אפשר לעשות את זה. בקמפיין של שנה לא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי