לוין: "לוזון ישחק אם מגיע לו, לא משנה מה שם משפחתו"

ניר לוין
ניר לוין | דני מרון

מאמן הנבחרת הצעירה התראיין ל-103FM והתייחס לזימונו של בלם ראשל"צ. על התיקו נגד ספרד: "עשינו התאמות כדי לנטרל את האיכויות שלהם". שילובו של אלמקייס בנבחרת הבוגרת: "טוב שיתנו לו לשחק ולצבור ניסיון"

(גודל טקסט)

אחרי התיקו המאכזב נגד מונטנגרו בשבוע שעבר, נבחרת ישראל הצעירה עמדה אתמול (שלישי) בכבוד נגד ספרד החזקה וגרמה לה לאבד נקודות לראשונה במוקדמות היורו עד גיל 21. התוצאה השאירה את ניר לוין ושחקניו במקום השני בבית עם נקודה אחת יותר מקזחסטן ומקדוניה הצפונית, אותה יפגשו פעמיים בחודש מארס. היום, לוין התראיין ל-103FM ודיבר על ההכנות הטקטיות למשחק האחרון, על זימונו של עומרי לוזון וגם על עילאי אלמקייס, שקפץ במהירות מהנבחרת הצעירה לבוגרת.

תחילה, המאמן התייחס להשפעת התוצאה נגד ספרד על המאבק על המקום השני בבית: "אין קשר, כל משחק לגופו. מונטנגרו שיחקו כאן בשביל תוצאה והצליחו כי לא היינו מספיק טובים. השתפרנו נגד ספרד, שהיא הנבחרת הכי טובה בבית. נצטרך לחכות לצמד המשחקים נגד מקדוניה, שעשתה חיים קשים לנבחרת ספרד וניצחה את מונטנגרו. גם קזחסטן עוד לא אמרה את המילה אחרונה".

מה מנע הפסד נגד ספרד: "לא עשינו שום דבר מיוחד, רק התאמות מהמשחק מול מונטנגרו למערך קצת יותר סולידי וחזק בקישור כדי להקשות עליהם ולנטרל את האיכויות שלהם. ממשחק של החזקת כדור ושליטה וניסיון לייצר מצבים ולכבוש, מה שלא הצלחנו לעשות, עברנו להתגוננות קשוחה, טקטית ומאורגנת בניסיון לצאת למתפרצות כדי להפתיע את הספרדים. הצלחנו בזה במידה לא קטנה".


"אם מגיע לו, לוזון ישחק. לא משנה מה שם המשפחה שלו". לוין (דני מרון)

האם עומרי לוזון הוא הבלם הטוב לגילו בארץ: "הוא שיחק נגד ספרד והיה טוב מאוד כמו כל שחקני הנבחרת. הוא קיבל הזדמנות כי רז שלמה הוקפץ לנבחרת הבוגרת ובגלל הפציעה של גיל כהן מאשדוד, הוא לקח את הצ'אנס והיה טוב. אני עוקב אחרי כולם בשתי הליגות הראשונות, ראיתי את עומרי לוזון בכמה משחקים בראשל"צ, הוא היה שם טוב והחזיק את ההגנה ולכן מצאתי אותו ראוי להיות בסגל. זה לא משנה מה שם המשפחה שלו, אם מגיע לו, הוא ישחק. אני שמח שהוא היה טוב אתמול".

השתלבותו של עילי אלמקייס בנבחרת הבוגרת: "הרבה פעמים הדברים בלתי צפויים. עילי היה אצלי בנבחרת הנוער לפני פחות משנה. הוא שיחק בהרכב מול קזחסטן, השאיר רושם טוב ואתמול הוא כבר פתח בהרכב של הבוגרת. לדעתי, אם לשחקן יש פוטנציאל לעזור לנבחרת הבוגרת בעתיד, טוב שיתנו לו לשחק ולצבור ניסיון כבר מעכשיו".


קפץ במהירות מהצעירה לבוגרת. אלמקייס (אודי ציטיאט)

העובדה שהוא משחק בליגה הרביעית בגרמניה: "זה לא רלוונטי, הוא מתאמן שם עם שחקנים איכותיים ומתחשל. אם מחר יחליטו בהופנהיים להקפיץ אותו לקבוצה הראשונה, הוא פתאום יהפוך להיות שחקן בונדסליגה".

השיקולים בבניית הסגל: "אני חייב להגיד שכשמדובר על שחקנים בגילאים האלה, מנעד היכולות שלהם משתנה מחודש לחודש. למשל שי אליאס, הוא שיחק אתמול בהרכב והפגין יכולת מצוינת ולפני חודש או חודש וחצי הוא בכלל לא זומן לסגל וגם לא שיחק בנס ציונה. הוא רק דוגמא, יש עוד שחקנים בנבחרת הצעירה שזה קורה איתם. לכן בנבחרת בצעירה אתה יכול לא לספור שחקן ופתאום הוא בהרכב הראשון. אנחנו צריכים לבחור את השחקנים המתאימים לנקודת זמן ומשחק ספציפיים, כי אין לנו זמן לעבוד איתם באימונים".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי