דירוג פיפ"א פורסם, ישראל התדרדרה למקום ה-93. ואיפה מדורגת סקוטלנד?

שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים | אודי ציטיאט

אחרי שני ההפסדים לפולין ומקדוניה הצפונית, הנבחרת של אנדי הרצוג ירדה ארבעה מקומות בדירוג והיא נמצאת מתחת גאורגיה החלשה. היריבה בפלייאוף ליגת האומות במקום ה-50, קרואטיה עקפה את פורטוגל בטופ 10

(גודל טקסט)

רגע אחרי קמפיין מוקדמות היורו ושלושה חדשים לפני הפלייאוף שיקבע את זהות הנבחרות האחרונות בטורניר, הגיע הזמן לעשות סדר ולחלק ציונים. פיפ"א פרסמה היום (חמישי) את הדירוג העולמי לנובמבר – והוא לא מבשר טובות עבור ישראל, שהפסידה פעמיים בחודש האחרון.

הנבחרת בכחול לבן איבדה 18 נק' בשיטת הדירוג והתדרדרה ארבעה מקומות, יורדת למקום ה-93 ומתקרבת בצורה מסוכנת אל מחוץ לטופ 100. בין השאר, החבורה של אנדי הרצוג מדורגת מתחת קונגו, לבנון, מדגסקר וגאורגיה. מבין האירופאיות מדורגת ישראל במקום ה-39. פולין, יריבתה של ישראל במוקדמות, קפצה שני מקומות ונכנסה לטופ 20 כשהיא במקום ה-19.

הנבחרת המעניינת מבחינתנו היא סקוטלנד, אותה תפגוש הנבחרת הלאומית במרץ בגלאזגו, בקרב על ההעפלה לגמר הפלייאוף. הסקוטים הוסיפו 16 נקודות דירוג למאזנם וקפצו שלוש מקומות למקום ה-50, אך הם עדיין מתחת שתי היריבות האופציונליות בגמר – סרביה (29) ונורבגיה (44).

שחקני נבחרת סקוטלנד. באיזה כושר יגיעו למשחק נגד ישראל? (ANDY BUCHANAN/AFP via Getty Images)
שחקני נבחרת סקוטלנד. באיזה כושר יגיעו למשחק נגד ישראל? (ANDY BUCHANAN/AFP via Getty Images)

בראש הדירוג לא נרשמו שינויים, כשבלגיה עדיין מובילה והטופ 5 נותרו כשהיו, אבל בעשירייה נעשה שינוי אחד – נבחרת קרואטיה צברה 9 נקודות ועקפה את אלופת אירופה פורטוגל בדרך למקום השישי. את ההתקדמות הגדולה ביותר עשתה נבחרת מיינמאר, שקפצה 11 מקומות היישר למקום ה-136.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי