רוטנשטיינר: "נכשלתי? חוצפה לצפות מנבחרת במקום ה-100 לעלות ליורו"

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | לירון מולדובן

המנהל הטכני של נבחרות ישראל התראיין באוסטריה לסיכום 2019 וכשנשאל אם נכשל הצהיר: "המשימה שלי לא קשורה למשימות לטווח קצר, הממשלה העבירה מסר חיובי כשהקציבה 50 מיליון שקל לבניית מתקנים"

(גודל טקסט)

כשנה וחצי לאחר שחתם כמנהל הטכני של נבחרות ישראל וכשלושה חודשים לפני רגע האמת במסגרת פלייאוף יורו 2020, ווילי רוטנשטיינר התראיין הבוקר (שלישי) באוסטריה וסיפר על עליות ומורדות בשנתו השנייה בישראל, אך מספר על אופטימיות יתרה זמן קצר המבחן הגדול של הכחולים-לבנים.

רוטנשטיינר בן ה-57 הגיע ביוני 2018 וזמן קצר לאחר מכן מינה את אנדי הרצוג למאמן הנבחרת. כאמור, בזכות קמפיין מוצלח בליגת האומות העפילה ישראל לפלייאוף היורו, חרף כישלון בקמפיין המוקדמות בו סיימה הנבחרת במקום החמישי, הקדימה רק את לטביה, ועל כך אמר רוטנשטיינר: "התחלנו את השנה ממש טוב, אבל אוסטריה ופולין מלכתחילה היו פייבוריטיות ברורות לסיים בראש הבית. אנחנו כיוונו להתמודד עם סלובניה ומקדוניה הצפונית והיינו נגדם טובים, אבל לצערי הפסדנו וזה מתבטא בהפרשי הניקוד. בסך הכל זה היה מאכזב, אבל כעת יש לנו הזדמנות נוספת וישראל מאמינה שזו משימה אפשרית".

אם אי העפלה ליורו תיחשב ככישלון שלו: "לא. המשימה שלי כלל לא קשורה למשימות קצרות טווח, זה יהיה חצוף לומר שבשנה וחצי עליי לקחת מדינה שמדורגת במקום ה-100 בעולם ליורו. ההתקדמות של הנבחרת לא יכולה לבוא לידי ביטוי בזמן כה קצר – בעבודה שלי צריך להסתכל לטווח ארוך מאוד".


"מדינה שמדורגת במקום ה-100 לא יכולה לעלות תוך שנה וחצי" (דני מרון)

ההישג הגדול שלו ב-2019: "ממש רגע לפני חג המולד, ממשלת ישראל אישרה הקצבה של 50 מיליון שקל לבניית חמישה מתחמי אימונים שייבנו בשנתיים הבאות. זה מסר שיתמכו בתוכניות שלי לטווח ארוך".

אם המעבר לישראל שינה אותו: "אני מאמין שכל בן אדם שעובר לגור במדינה אחרת משתנה. מאוד התרשמתי מהתרבות הישראלית, יש לי גם יותר זמן לעצמי ואפילו נרגעתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי