פסימי, אבל אופטימי

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט, סקופיה

רוטנשטיינר מדבר בכנות מרשימה, הודף את הביקורות ומחמיא לגישה של הכדורגלן הישראלי במקביל לחיפוש אחר רעיונות. עמיקם נפגש עם המנהל הטכני של הנבחרת וחזר עם תובנות

(גודל טקסט)

אם וילי רוטנשטיינר לא מדבר ביוזמתו, בפגישה עם עיתונאים, על כך שהוא גם אחראי על קורס הפרו החדש – אליו נכנסו גם נציגי בעלים וגם מנהלים מקצועיים, אבל לא עוזרי מאמן – הנושא הזה כלל לא היה עולה על הפרק.

הפוקוס – לא רק שלו – הוא על ה-26 במארס, 21:45, האמפדן פארק, גלאזגו, רוברטסון, נייסמית', פוסטר, מקגרגור, מקטומיניי, יורו 2020. כל מי שדובר אנגלית, ולא רק רוטנשטיינר, שהיה נקלע לפגישה הזו, היה נשאל את אותן השאלות. בשלב מסוים האוסטרי הזכיר שהוא לא מאמן הנבחרת, למרות שיש כאלה שיגידו שהוא גם יו"ר ההתאחדות.

ייאמר לזכותו: הכנות שלו מרשימה. הוא צמא למידע שיעזור לו ולאנדי הרצוג למצוא נוסחה שתוציא את נבחרת ישראל מהשבלונה שבה היא סופגת בכל משחק ולא עושה אפילו תיקו בחוץ. ולהזכירכם, שני תיקו וניצחונות בפנדלים יספיקו לנבחרת כדי להגיע ליורו. אחרי הכל, אפילו למעמד הפלייאוף הגענו בזכות שער כבוד.

"אנחנו מחפשים רעיונות כדי להפתיע", הוא מפתיע בעצמו. ב-76' עלתה נבחרת ישראל בפעם האחרונה לטורניר גדול אחרי שני ניצחונות בסיאול, אחד מכריע ומרשים על המארחת דרום קוריאה. כשהנבחרת נחתה בסיאול, כינס המאמן המנוח דוביד שוייצר מסיבת עיתונאים ושפך מידע מרשים על כל שחקן בנבחרת הקוריאנית. לקינוח הוא בלבל את הקוריאנים וגרם להם לשנות מערך והרכב. דוביד גרם לפייבוריטים להרגיש נחותים.


החמיא לכדורגלן הישראלי ובעיקר לגישה. וילי רוטנשטיינר עם ערן זהבי (לירון מולדובן)

בפגישה דיבר רוטנשטיינר על רצון לצאת מהפרדיגמה הקבועה, החמיא לכדורגלן הישראלי ובעיקר לגישה. "לא ראיתי אנשים שכל כך משתוקקים להצלחה כמו כאן. זה שערן זהבי ודיא סבע מתאמנים בשפיים עם ערן שדו זו גישה מופלאה".

ביוני יציינו 50 שנה להופעה של הנבחרת במונדיאל היחיד בו השתתפה. ההופעה במונדיאל הייתה טובה באופן משמעותי מההופעה במוקדמות. ישראל הייתה הנבחרת הכי מוכנה מבין 16 המשתתפות במונדיאל ההוא. הסיבה: ההתאחדות נתנה לה כלים לעבור מאורח חיים חובבני לאורח חיים מקצועני, כולל שני מחנות אימונים – אחד באמצע הליגה – בגבהים שדימו את מקסיקו. ספק אם עמנואל שפר דיבר על זה אז כמו שרוטנשטיינר מדבר היום.

"היה לנו יותר זמן להתכונן מהסקוטים, וזה לא דבר של מה בכך", אמר והתכוון להכנסת שגרת אימונים באמצע משחקי הליגה, ביטול סיבוב הגומלין ברבע גמר הגביע, התכנסות מוקדמת למחנה אימונים ויציאה למחנה אימונים טקטי, סגור לתקשורת, בצפון אנגליה. רוטנשטיינר בטוח שלסקוטים אין כזו פריבילגיה.

בכל מקרה, גם האוסטרי ישמח לדעת שההתאחדות הסקוטית עוסקת בעיקר במסביב. אתמול היא העניקה כרטיס חינם למשחק לילד בן שמונה שהשאיר מכתב מרגש לאמא שלו שהוא גרוע בכדורגל ושרע לו בחיים בגלל זה. אולי זה רמז לכך שלא באמת יהיה מלא בהאמפדן פארק. הם מחלקים יותר מדי הזמנות.


הביקורות מדרבנות אותו. רוטנשטיינר לצד הרצוג (אודי ציטיאט)

אבל רוטנשטיינר גם צריך להדוף ביקורת, למשל על העיסוק הכמעט מוחלט שלו בנבחרת הבוגרת, ופחות בנבחרות הצעירות, או העובדה כי הכניס לקורס הפרו מעט משתתפים, וגם הנסיעות שלו לליגת האלופות. "ככל שיבקרו אותי יותר, אהיה יותר טוב", הוא ענה בעניין הזה, והתכוון לכך שככל שיכתבו עליו רע, זה רק ידרבן אותו, או בתרגום לעברית: "יביא לו את הסעיף".

יצאנו מרוטנשטיינר פחות אופטימיים, אבל גם יותר. "אנחנו חייבים להיות ריאליים, אבל גם למצוא רעיונות לשנות את התמונה", הוא סיכם את ההכנות המנטליות למשחק מול סקוטלנד. בעצם, לשני המשחקים. כן, רוטנשטיינר מתכונן לשני משחקים. טוב, הוא הסביר, זה בגלל שאני מנהל טכני וצריך להתכונן לשני משחקים – לפחות מבחינה לוגיסטית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי