זהבי: "ההגרלה לא התאכזרה", הרצוג: "חייבים לנצח בסקוטלנד"

ערן זהבי
ערן זהבי | דני מרון

כוכב נבחרת ישראל הגיב על הגרלת ליגת האומות יחד עם צ'כיה, סלובקיה והסקוטים: "אנחנו שאפתניים". המאמן: "מצחיק ששוב הוגרלנו מול סקוטלנד", סולומון: "ידענו לא פעם להתעלות"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל קיבלה היום (שלישי) בית לא פשוט בהגרלת ליגת האומות, כאשר הגרילה את צ'כיה, סלובקיה וסקוטלנד. כן, אותה סקולנד שתארח את חניכיו של אנדי הרצוג בסוף החודש (26 במרץ) לאחד המשחקים הקריטיים ביותר של הנבחרת בשנים אחרונות במסגרת פלייאוף העלייה ליורו 2020".

המאמן הרצוג הגיב להרגלה: "זה בית קשה. קיבלנו בית כזה כי היה לנו קמפיין מצוין בקמפיין הקודם. אם להגיד את האמת, אני כרגע מרוכז יותר במשחק מול סקוטלנד בסוף החודש כי הוא הכי חשוב שיש. זה מצחיק ששוב הגרלנו את סקטולנד, מה שאומר שנסגור מולם חמישה משחקים בשלוש שנים. צ'כיה היא נבחרת מאוד חזקה וגם סלובקיה. כמו שאמרתי, זה בית קשה ומעניין, אבל שוב, מבחינתי הדבר הכי חשוב עכשיו הוא להיות מפוקס במשחק ב-26 בחודש בגלזגו. אנחנו חייבים לנצח את המשחק הזה ונעשה הכל בשביל זה".

ערן זהבי שהיה פשוט פנטסטי במשחקיו האחרונים בנבחרת: "הראש אמנם במשחקים המכריעים במרץ הקרוב, אבל אין ספק שהשיבוץ בדרג B והמשחקים הצפויים מול צ'כיה, סלובקיה ושוב סקוטלנד מבטיחים לנו עוד משימה לא פשןטה. עם זאת, ההגרלה לא התאכזרה אלינו ובעבר כבר השכלנו לנצל את ההזדמנות בליגת האומות כדי להתמודד על כרטיס ליורו 2020 וגם הפעם זאת הזדמנות בכלל לא רעה להיאבק עד הסוף. נבחרת ישראל נבנתה מחדש, היא תחרותית ושאפתנית ואני בטוח שהשילוב בין שחקנים ותיקים לצעירים יבוא לידי ביטוי מוצלח בליגת האומות הקרובה. ועדיין, המשחק היחיד שבאמת מעסיק אותי כרגע הוא ב-26.3 בגלזגו".


הרצוג (לירון מולדובן)

 

ביברס נאתכו, קפטן הנבחרת: "ההשתתפות הראשונה בליגת האומות האירה לנו פנים בכל הקשור להתחדשות בנבחרת, ההעפלה לדרג B ובעיקר ההזדמנות במרץ הקרוב להשיג כרטיס ליורו 2020. הפעם האתגר עוד יותר גדול במפגשים מול נבחרות איכותיות כמו צ'כיה, סלובקיה והשותפה הקבועה החדשה שלנו סקוטלנד, אבל זה חלק חשוב עבור נבחרת וכדורגל ששואפים להתקדם. אנחנו ממוקדים כרגע בסקוטלנד ובמשחק המכריע מולה, יהיה מספיק זמן לנתח את היריבות בליגת האומות בהמשך". 

מנור סולומון הוסיף: הגרלה לא קלה, שמולידה אתגר גדול וסיכוי להצליח. אם רוצים להתקדם, זה יקרה רק במפגשים מול יריבות איכותיות. ידענו לא פעם להתעלות במפגשים עם נבחרות טובות מאתנו ואני מאמין שנוכל לעשות זאת שוב. זה בהחלט לדומה לאתגר העצום שמחכה לנו במרץ הקרוב. נגד סקוטלנד, איך לא". 

המנהל הטכני, וילי רוטנשטיינר: "להיות בדרג B בליגת האומות זו הצלחה גדולה, ובליגה זו באופן טבעי ישנן יריבות חזקות מאוד. המשחקים האלה מביאים אותנו קדימה בתהליך החזרה שלנו לצמרת האירופית ונעשה הכל כדי להצליח".


סולומון (אודי ציטיאט)

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות: "ההעפלה לדרג השני בליגת האומות מביאה עמה אתגר מקצועי ולאומי משמעותי. עבור נבחרת ישראל והכדורגל הישראלי, ליגת האומות היא הזדמנות לא רק לקיים כמה שיותר משחקים ברמה אירופית גבוהה, אלא גם אפשרות להיאבק על כרטיס לטורנירים הגדולים. אחת כזאת מחכה לנו ב-26 במרץ בגלזגו ואני מאמין כי גם ב-31.3 בנורבגיה או סרביה. ההתמודדות מול נבחרות איכותיות תסייע לנו להתקדם ובוודאי תעניין את האוהדים בארץ. כרגע אנחנו מתמקדים בניסיון להעפיל ליורו 2020 מתוך אמונה גדולה כי הדבר אפשרי. מיד לאחר מכן נתחיל בהיערכות לליגת האומות במהדורה השנייה שלה". 

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "ברור שזהות היריבות תילקח בחשבון כאשר נחליט על האצטדיונים בהם נארח את המשחקים. המהדורה הראשונה של ליגת האומות הוכיחה עד כמה נבחרות בסדר הגודל שלנו עשויות לצאת נשכרות מהמפעל החדש, קל וחומר אם נשכיל במרץ הקרוב להשיג את הכרטיס ליורו 2020. הפעם האתגר גדול עוד יותר בזכות העלייה בדירוג, אבל אנחנו אופטימיים לגבי התהליך שעוברת הנבחרת הבוגרת ומשוכנעים שנציג כדורגל חיובי גם הפעם".


רותם קמר, הרצוג ואורן חסון (ההתאחדות לכדורגל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי