זהבי: "על הדשא, במדי כחול לבן, בשירת התקווה עם דגל ביציע – אני יודע שניצחנו"

ערן זהבי, ביברס נאתכו
ערן זהבי, ביברס נאתכו | אודי ציטיאט, סלובניה

שחקני נבחרת ישראל השתתפו ביוזמה המבורכת של "מצעד החיים הווירטואלי" וכתבו על יום השואה. הקפטן ביברס נאתכו: "תמיד איאבק באנטישמיות ובשנאת האחר". משה חוגג: "זה אחד הימים החשובים ביותר שלנו השנה"

(גודל טקסט)

השנה, לאור משבר הקורונה, ציינה מדינת ישראל את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בדרך אחרת. הטקסים נערכו ללא קהל, גם ללא ניצולי השואה כמובן. גם מצעד החיים שמתקיים באושוויץ'-בירקנאו, לא התקיים כמתוכנן לראשונה מזה 32 שנה. כדי לפצות על כך הייתה יוזמה מבורכת, כשבמסגרת המיזם "מצעד החיים הווירטואלי", אפשר לכתוב שלט זיכרון אישי והוא יוקרן על שער הכניסה למתחם ההשמדה בירקנאו. לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין שיתף פעולה, מיהרו לעשות זאת גם שחקנים בנבחרת ישראל שהצטרפו לפרויקט המרגש.

 
 
קפטן הנבחרת, ביברס נאתכו, ריגש כשכתב: "כבן העם הצ'רקסי, שעברו מדמם מרצח מיליון בניו ובנותיו, כמי שזיכרון שואת העם היהודי מלווה אותו מעצם היותו יהודי גאה, אעמוד תמיד לצד מי שיאבקו בגזענות, באנטישמיות, בשנאת האחר, רק משום היותו שונה. מיליוני חפים מפשע שילמו בחייהם בגלל בורות, הסתה, רוע, וחושך על פני תהום. בי נשבעתי לעולם לא עוד".
 
 
ערן זהבי דיבר על הגאווה ללבוש את מדי הנבחרת, שהיא אחד מסמלי הניצחון של העם: "בחדר ההלבשה, על הדשא, עם מדי כחול-לבן, בהשמעת התקווה, כשדגל ישראל מונף ביציע, אני יודע שניצחנו. עבור מי שחייהם נגדעו ברגעים בהם האנושות נטרפה. עבור כל מי ששרדו את התופת ובנו בית לאומי לתפארת. נבחרת אחת, גאה, שוואה, מאוחדת. בהמשך תגיע שריקת הסיום, אבל אנחנו כבר ניצחנו. גם אם לוח התוצאות יראה אחרת".

שחקני נבחרת ישראל (אודי ציטיאט)
 
 
קפטן מכבי תל אביב, שרן ייני דיבר על האחווה: "כנציג נבחרת ישראל אני מציע לכולם להתאחד תחת דגל אחד ולראות את המשותף בינינו. מצעד החיים לא מתקיים השנה במתכונתו, אבל המסרים מהדהדים בין פסי הרכבת. אנחנו פה כדי להזכיר ולעולם לא לשכוח. אם נדע לראות את המשותף, לקדם סובלנות ואהבת אדם, הרי שלא יישאר עוד מקום לרעיונות חשוכים ומלאי שנאה".

בית"ר ירושלים הצטרפה לפרויקט עוד לפני ארבעה ימים. הבעלים  משה חוגג: "יום השואה הוא אחד הימים החשובים ביותר שלנו בשנה. בתור בעלי בית"ר ירושלים, זוהי זכות לקחת חלק במסע הווירוטואלי ולהזכיר את חשיבות זיכרון הנספים ונתינת כבוד לניצולים שחיים בינינו. נזכיר לעולם שעם ישראל עבר את הזוועה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית ויכל לה. נמשיך לצעוק בקול גדול – די לאנטישמיות ולגזענות".

 
הקפטן דן איינבינדר כתב: "זוהי זכות גדולה להשתתף באירוע כל כך גדול ומשמעותי כמו מצעד החיים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. בתור מועדון כדורגל ובתור דן בפרט, אנו מצווים לזכור את הנרצחים ואת הזוועות שחווה עמנו. לא ניתן לדבר כזה לקרות עוד לעולם לעצמנו, ונמשיך להזכיר לעולם שעם ישראל חי וקיים לנצח".גם אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל וקארין סנדל, קפטנית נבחרת ישראל בכדורגל נשים השתתפו במיזם.

 

המסר של ערן זהבי (צילום מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי