דיווח: אופ"א תדון באפשרות לבטל את ליגת האומות

ערן זהבי, מואנס דאבור, דור פרץ
ערן זהבי, מואנס דאבור, דור פרץ | דני מרון

בישיבה מיוחדת שתיערך בשבוע הבא, מסתמן כי לא תהיה ברירה אלא לבטל את התחרות שאמורה הייתה לצאת לדרך בפעם השנייה בספטמבר הקרוב. פלייאוף היורו, בו תשתתף גם ישראל, ייערך כמתוכנן

(גודל טקסט)

ביום שני הקרוב תיערך ישיבה נוספת של הוועד המנהל באופ"א ולפי פרסום ב"מירור", לאחר שהנושא הוזנח בפגישות האחרונות, תעלה לדיון ליגת האומות. לא מדובר במשחקי הפלייאוף יורו 2020, אליהם העפילה גם ישראל דרך ליגת האומות, אלא לקמפיין המשחקים הבא שאמור היה להתחיל בספטמבר הקרוב.

כידוע, בעונת 2018/19 נערכה ליגת האומות של אופ"א לראשונה, תחרות שעיקרה הוא להחליף את משחקי הידידות ובה משתתפות 55 הנבחרות החברות באופ"א, אשר מחולקות לארבעה דרגים שונים. מי שמוכתרת לאלופה היא המנצחת של דרג א', כשבמהדורה הראשונה של התחרות הייתה זו פורטוגל בהנהגת כריסטיאנו רונאלדו.

ישראל עוד תפגוש את סקוטלנד בחצי גמר פלייאוף היורו ובתקווה שתעלה לגמר תשחק מול נורבגיה או סרביה בגמר שיעניק את הכרטיס לאליפות אירופה בקיץ 2021, אבל בספטמבר אמורה גם להתחיל את קמפיין ליגת האומות 2020/21, שם שובצה לבית עם צ'כיה, סלובקיה וסקוטלנד. הבעיה מבחינת אופ"א היא שדחיית הליגות והתחרויות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הובילה ללוח זמנים עמוס במיוחד ומציאת תאריכים פנויים למשחקי העונה החדשה של ליגת האומות נראית כמו משימה בלתי אפשרית.

בשנת 2021 ייערכו בין השאר משחקי פלייאוף יורו 2020, התחרות עצמה בקיץ וכן אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21, בנוסף כמובן לליגות המקומיות ולמפעלים כמו ליגת האלופות והליגה האירופית שיצטרכו להתאים את עצמם לתאריכים חדשים, ומכאן הקושי לקיים את ליגת האומות – דבר שגם יצריך שינוי בשיטת מוקדמות המונדיאל, כי בדומה ליורו גם לגביע העולם היו אמורות להגיע שתי נציגות דרך הפלייאוף. אגב, לפי ההתאחדות הדנית, נראה כי יורו 2021 יישאר במתכונת זהה, כך שסדר המשחקים ייגמר, האצטדיונים לא ישתנו והשינוי היחיד יהיה שכל המשחקים ייערכו באיחור של יום לעומת התכנון השנה.


כריסטיאנו רונאלדו. פורטוגל תישאר היחידה שזכתה בליגת האומות? (GABRIEL BOUYS/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי