ברזל: "רוצים להמשיך עם רוטנשטיינר, אך יהיה קשה בתנאים המקוריים"

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | לירון מולדובן

ראש אגף ההסברה של ההתאחדות דיבר ב-103FM על עתידו של המנהל הטכני: "יש נכונות גדולה מצד שני הצדדים, גם וילי מבין שהמצב השתנה". ומה יקרה עם אנדי הרצוג?

(גודל טקסט)

ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל, התראיין אתמול (שלישי) לתכנית הספורט של 103FM ודיבר על עתידם של המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר ומאמן הנבחרת אנדי הרצוג. בנוסף, 

ברזל נשאל תחילה האם האוסטרים יעזבו במסגרת הקיצוצים: "בואו נעשה אבחנה בין שניהם. לווילי יש חוזה לשנתיים נוספות, אני לא חושב שאנחנו צריכים להיכנס ל'פלפול' המשפטי של פיצוי או לא, אני יכול להגיד באחריות מלאה ששני הצדדים רוצים להמשיך את ההתקשרות אבל נדמה לי שלשני הצדדים ברור שיהיה קשה לעשות את זה בתנאים המקוריים. עכשיו השאלה איך מגיעים לעמק השווה. אני חושב שיש נכונות גדולה גם מבחינת ההתאחדות וגם מבחינת רוטנשטיינר. הוא אמור להגיע לארץ, אני לא יודע בדיוק מתי, ואני מקווה שכאן זה ייחתך בתקווה שלחיוב, אבל בכל מקרה שזה ייגמר בצורה מכובדת לשני הצדדים".

האם עזיבה תאורטית תקרה ברוח טובה: "כן, אין סיבה לכעס. גם ווילי מבין שהסיטואציה השתנתה ואני אגיד עוד דבר משמעותי עבור שני הצדדים – אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם ההתאחדות לכדורגל עדיין יודעת להעמיד את המשאבים עבור המטרות שלשמן הגיע לכאן רוטנשטיינר, אני חושב שאורן חסון כיו"ר ושינו זוארץ כאחראי לעניין המקצועי, שניהם סימנו לעצמם כמטרות את הנושא של האקדמיה, המרכז למצוינות, פרויקט 22, כל הדברים שהיו טרום הקורונה, כדברים שאנחנו רוצים להמשיך בהם. מהבחינה הזו, ווילי ימצא התאחדות שתגיד לו 'אנחנו כן רוצים לעשות ולהמשיך בכיוון שהתחלנו', שמבחינתנו היה חיובי ולא במקרה הבאנו את ווילי רוטנשטיינר".

"אני לא אקח מהבן אדם, הוא איש ביצוע ברמה הגבוהה ביותר", המשיך ברזל, "הציניקנים ואלה שרוצים לבקר ולהגיד שהמצגות וביה"ס למנהלים זה כל מה שיש, אני אומר להם שזה בנוסף ולא במקום דברים אחרים שהוא הביא לנו. הוא חקר לעומק את הכדורגל הישראלי וסימן מה הוא רוצה לשפר. למשל, הוא חושב שיש פה לא מעט כישרונות שהולכים לאיבוד בטווח הגילאים 18-23, הוא חשב שקורסי המאמנים צריכים לעבור רפורמה משמעותית כדי להצמיח כאן מאמנים יותר טובים. האקדמיה למצוינות בניהול ההתאחדות לכדורגל שאנחנו מקימים, שהיא הראשונה לכדורגל בנים בישראל. המון דלתות נפתחו לנו מההגעה שלו".

רוטנשטיינר. בהתאחדות רוצים שימשיך (אודי ציטיאט)
רוטנשטיינר. בהתאחדות רוצים שימשיך (אודי ציטיאט)

ההשקעה המקצועית תרד לטמיון בשל הנזק הכלכלי: "רוב הפרויקטים שלנו לא נסמכים יותר מדי על המדינה. משרד הספורט דיבר בישיבה האחרונה שלו על סכומים לא מבוטלים שהם ידעו איך לצבור אותם ואני לא חושב שגל שני של קורונה או משהו כזה, אמורים לשנות את זה. לגבי אנדי הרצוג, הוא אחראי על דבר נקודתי שנקרא נבחרת ישראל, הוא בא ואמר באבירות גדולה 'אל תשלמו לי שכר על אפריל-מאי, בואו נדבר אחרי יוני'. צריך להגיד שלא אנחנו ולא הוא יודעים מתי ואם בכלל יתקיימו שלב הפלייאוף וליגת האומות החדשה".

האישור לחמישה חילופים במשחק: "הנהלת ההתאחדות שאמורה להתכנס ב-26 במאי תאשר ביצוע חמישה חילופים. יש שם כל מיני התניות לאיך עושים את זה, אבל זה יאושר. הייתה פגרה ארוכה וחזרה קצרה יחסית, אני מאמין שזה במטרה לצמצם פציעות".

הקבוצות יכשילו את האקדמיה: "תשאיר לנו לפחות את התקווה. אנחנו יודעים את הדברים האלה, אני מזכיר שבהנהלת ההתאחדות יושבים נציגים של הקבוצות הגדולות ביותר שתמכו ברעיונות האלה. הם יצטרכו לתת הסברים אחר כך, לא אני".

האם מאמן הנבחרת הבא ייקבע על ידי יו"ר ההתאחדות אורן חסון: "אני לא זוכר שאי פעם מונה מאמן שיו"ר לא רצה, בין אם הוא הצליח או לא הצליח. התהליך תמיד היה אותו תהליך וימשיך להיות, אלא אם כן זה ישתנה. ווילי רוטנשטיינר, בהיותו המנהל הטכני, ממליץ לוועדה המקצועית שיכולה לאשר או לא לאשר. היה ואישרה, מביאים את זה להנהלה והיא נשארה הגוף היחיד שקובע".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי