אלונה ברקת: "התמודדות בבחירות הקרובות? סיכוי קלוש"

אלונה ברקת
אלונה ברקת | זאב דיקמן

הפועל באר שבע ערכה מסיבת עיתונאים לכבוד פתיחת העונה. הבעלים: "כדי לחזור לקחת תארים, צריך לחזור לערכים שלנו". על ההתנהלות מול המנודים: "מצפוני שקט". בכר: "הסגל מספיק טוב להתמודדות בכל המסגרות"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע עוד לא הספיקה להתאושש מהניצחון 0:1 על לאצ'י, שהבטיח העפלה לסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית, וכבר התייצבה למסיבת עיתונאים שבה הבעלים אלונה ברקת, יחד עם המאמן ברק בכר, הקפטן בן ביטון והמנכ"ל אסי רחמים, דיברו לקראת פתיחתה של עונה חדשה והתייחסו למספר סוגיות, ביניהן איכות הסגל המתחדש, מטרות הקבוצה, כניסתו של ביטון לתפקיד המנהיג ואפשרות חזרה של הבעלים לזירה הפוליטית.

ברקת החלה בדברי פתיחה: "אנחנו מתרגשים לפתוח עונה נוספת. אתמול שיחקנו את המשחק הראשון בטרנר, היה מרגש והאווירה הייתה כרגיל מופלאה. כמה דברים שחשוב לי לומר, במיוחד לאור מה שחווינו בשנה שעברה: הפועל באר שבע הרגילה אותנו להיות מועדון אירופאי לכל דבר. השנה האחרונה הייתה מאתגרת ופחות מוצלחת. החוסן של מועדון הוא בלעצור לחשוב ולא למרוח, להסתכל לאתגרים בלבן של העיניים. זה מה שעשינו בקיץ הזה ואני מאחלת לכולנו שתהיה עונה נפלאה ומרגשת ושנמשיך להגשים חלומות".

הבעלים נשאלה לגבי התלכיד החדש שנבנה הקבוצה: "בסגל הגדול שהיה בשנה שעברה נוצר הרבה מרמור. היה לנו קשה להתנהל עם קאדר כל כך רחב של שחקנים, שכולם המאינו שמגיע להם להיות בהרכב. לאחר ההדחה מאירופה, לא היו לנו מספיק מפעלים כדי לשתף את כולם. השנה ניסינו להביא את השחקנים שמתרגשים, שיביאו תשוקה ומחויבות. זה מה שהיה חסר לנו בשנה שעברה. חשוב לי גם להגיד – זה לא יהיה 'זבנג וגמרנו'. אנחנו חושבים לטווח הארוך ואני בטוחה שהחיבור איתם יקח אותנו לגבהים שאנחנו רוצים להיות בהם".

חושבת לטווח הארוך. אלונה ברקת (דני מרון)
חושבת לטווח הארוך. אלונה ברקת (דני מרון)

מה יחזיר את באר שבע למאבק על תארים: "כמו שאמרתי, הבאנו שחקנים רעבים ללמוד, להתקדם ולהתפתח. אני רוצה להאמין שהם השחקנים הנכונים. צריך סבלנות, כי אנחנו רוצים לבנות משהו נכון. זה אומר קודם כל לחזור לערכים של הפועל באר שבע: מחויבות, נשמה, דרך ארץ, עבודה קשה ולמידה, בין השאר. אני מאמינה שזה מה שיחזיר גם את התארים".

הבעלים התייחסה גם לבעיות בבניית הסגל אשתקד: ""לפעמים דברים מתחברים טוב ולפעמים פחות. אני לא חושבת שמחיר של שחקן הוא ערובה להצלחה. בסוף מי שמחליט אם הוא יצליח, זה השחקן עצמו. אנחנו מנסים לתת את הכלים לכל שחקן על מנת למצות את הפוטנציאל שלו".

הפקת הלקחים מהעונה הקודמת: "מועדון טוב מנוהל כמו חברה לכל דבר. יש תקופות טובות ויש כאלה שפחות. החוכמה היא לגבות את ההנהלה שאתה מאמין בה. אני גאה בזה שיש לנו צוות שאנחנו ממשיכים איתו כמה שנים ואנחנו יודעים להפיק לקחים".

האם תתמודד פעם נוספת בבחירות: "הסיכוי קלוש. אני תמיד ארצה לתרום בזירה הציבורית אבל זה לא במקום הפועל באר שבע, זה לצד הפועל באר שבע. אני אמשיך להיות הבעלים".


"אם נחזור לערכים שלנו, נחזור לקחת תארים". אלונה ברקת. (דני מרון)

מטרות הקבוצה לעונה הנוכחית: "לצערי סטינו מהמסלול והמטרה הראשונה היא לחזור אליו. קודם כל צריך לחזור להיות אנרגטיים ומחויבים ורק אז נוכל לחזור לקחת תארים. אנחנו ממש לא מפחדים להגיד את המילה אליפות. אנחנו רק חושבים שכדי לחזור לשם אנחנו צריכים לחזור לערכים שלנו, שלא היו שם בשנה שעברה. עשינו דברים מופלאים בשנים האחרונות והבאנו המון גאווה לאוהדים שלנו".

התמיכה מצד האוהדים: "זה כבוד שהאוהדים נרתמו וממשיכים לתמוך בנו. אנחנו מודים על האמון שהם נותנים בנו ואנחנו מקווים להוות מקור לשמחה וגאווה עבורם".

היחסים הרעועים עם שחקנים שעזבו: "זה לא נכון. אנחנו פתוחים לשמוע ביקורת כי אנחנו יודעים שעשינו טעויות. החוכמה היא להפיק לקחים. יש לנו קשר נפלא עם שחקנים שעזבו את המועדון, אתמול קיבלנו הרבה פרגון על הניצחון משחקנים שהיו בקבוצה וכבר אינם".

קיבל את ברכת הדרך מהבעלים. חאתם עבד אלחמיד (אודי ציטיאט)
קיבל את ברכת הדרך מהבעלים. חאתם עבד אלחמיד (אודי ציטיאט)

על השחקנים המנודים: "מצפוני ולבי שקטים לחלוטין. אני לא יכולה לבוא לברק ולדרוש ממנו שיכין קבוצה לאירופה ותוך כדי יאמן 40 שחקנים. לכן חילקנו את זה לשתי קבוצות. אנחנו נותנים את כל המעטפת שאנחנו רוצים וצריכים לתת, אנחנו מחויבים לחוזים. לראיה – מי שבא איתנו בשיח והיה הוגן, מצא פרטנר יותר מהוגן וחלקם גם מצאו את מקומם בקבוצה אחרת".

לגבי חאתם עבד אלחמיד: "מה שיש לי להגיד לו, אגיד לו בארבע עיניים. כבעלים, אני גאה שיש לנו שחקן שהולך לשחק בקבוצת פאר כמו סלטיק. זו גאווה עצומה ואני מאחלת לכל שחקן שיש לו כאלה חלומות, שיזכה להגשים אותם".

על מאור מליקסון: "כשאומרים ד.נ.א של הפועל באר שבע, אומרים מאור מליקסון. כרגע הוא נמצא בחו"ל ועובר סדרת טיפולים ואנחנו מתפללים לחזרתו המהירה".


הפיק לקחים וינסה ליישם אותם בעונה הקרובה. ברק בכר (דני מרון)
הפיק לקחים וינסה ליישם אותם בעונה הקרובה. ברק בכר (זאב דיקמן)

ברק בכר נשאל לגבי הסיבה לכישלון בעונה שעברה: "זה מאוד מורכב. דיברנו על זה שההדחה מאירופה גרמה לפתיחת עונה לא טובה, לאחר מכן כשניסינו לשנות לא הצלחנו. גם לי יש בזה חלק, אני מודה. בסופו של דבר צריך להסתכל על התהליך. בארבע השנים האחרונות לקחנו שלוש אליפויות ובשנה האחרונה פחות הצלחנו, אז צריך ללמוד מהטעויות. בסופו של דבר אני צריך לתת דין וחשבון למערכת כולה ואמרתי גם לאלונה וגם לאסי איפה אני חושב שהייתי לא בסדר ומה אני חושב שצריך לתקן. ישבנו ועשינו את זה, בהמשך נראה אם השינויים שעשינו נכונים. אני חושב שכבר ראינו במחנה האימונים שחקנים עם יותר תשוקה, יותר ממושמעים ומחויבים שרוצים להיות פה. אני יכול להגיד שמהרגע הראשון אני נהנה מהרצון והמשמעת של כל השחקנים והמערכת".

בכר הרחיב על הסגל הנוכחי: "יש הרבה שחקנים חדשים שלא היו בשנה שעברה, התפקיד שלי הוא לחבר את כולם. גם בשנים הקודמות המשחקים הראשונים לא היו מרשימים. ברור שאנחנו רוצים להיראות יותר טוב, יש לי את הרצון והדרייב לחבר את החבר'ה הצעירים והחדשים ואני מוכן לקראת האתגר הגדול הזה".

מאמין בסגל החדש. ברק בכר (דני מרון)
מאמין בסגל החדש. ברק בכר (זאב דיקמן)

האם זה מספיק להתמודדות בכל המסגרות: "אני חושב שהסגל מספיק טוב. כרגע אנחנו מרוצים ממה שיש, אם נחשוב שצריך להוסיף, נוסיף. תוך כדי אני כמובן עסוק בלנתח את המשחקים ולהתכונן לבאים, ואם אפשר אנחנו נשדרג, אם נמצא את השחקן המתאים לכך".

המטרות לעונה הקרובה: "אני יכול לתת הצהרות עד מחר. אנחנו צריכים להתמקד בעבודה ופחות בדיבורים. כרגע אני רוצה להנות מהעבודה".

הוויתור על יועץ מנטלי: "איתן עזריה שעשה פה עבודה נפלאה, החליט ללכת לדרך אחרת. כשבן אדם בא ומבקש לעזוב, לא מחזיקים אותו בכוח. עדיין יש לנו צוות איכותי, אולי צמצמנו אותו אבל הוא נשאר מספיק טוב".

נכנס לתפקיד המנהיג. בן ביטון (זאב דיקמן)
נכנס לתפקיד המנהיג. בן ביטון (זאב דיקמן)

בן ביטון על קבלת סרט הקפטן והסגל המתחדש: "זה כיף ומרגש, כבוד גדול עבורי. אני חושב שאני יכול לבוא ממקום כביכול יותר נמוך, כי לפני שבע שנים עוד הייתי בליגה השנייה. כמו שברק אמר, לפעמים התלכיד יותר חשוב מאינדיבידואל כזה או אחר. זה שהביאו שחקנים מהליגה השנייה לא אומר שאין להם מה לתת, הם מוכשרים ובעלי אופי. גם אתמול ראינו שנעשה שיפור ביחס לשבוע לפני ואני בטוח שגם בהמשך ניראה יותר טוב על הדשא".

על תפקידו להעביר את ערכי המועדון לשחקנים החדשים: "מסכים שזה תפקיד חשוב. העובדה שברק וההנהלה נתנו לי את הסרט זו אחריות גדולה ואני מוכן לזה. ככל שאני אוכל, אני אעזור לשחקנים החדשים וגם לפחות חדשים ואתן את כל כולי כדי לתת הרגשה טובה ולהחדיר את מה שהמועדון דורש ורוצה מאיתנו. שוב, אנחנו בשלב מוקדם של העונה. לצפות שנהיה עכשיו הכי מחוברים וניתן הצגות זה לא ריאלי. כמו שברק אמר, זה תהליך ואני באופן אישי מרגיש שמאימון לאימון וממשחק למשחק אנחנו משתפרים ונראים יותר טוב".

מעריך את הבעת האמון מצד האוהדים. אסי רחמים (אודי ציטיאט)
הבעת אמון מצד האוהדים. אסי רחמים (אודי ציטיאט)

המנכ"ל אסי רחמים דיבר על הבעת האמון מצד האוהדים שחידשו מנויים: "תעודת כבוד למועדון שלנו. דיברנו על בניית מסורת ותארים ואם אחרי עונה שנחשבת פחות טובה הייתה הבעת אמון כזו, זה אומר רבות על הדרך שעבר המועדון הזה. אנחנו יודעים להעריך את זה ולא לוקחים כמובן מאליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי