התחלה חדשה: בית"ר ירושלים פתחה עונה עם 1:2 דרמטי על סקציה נס ציונה

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | דני מרון

אזולאי כבש (46) את שער הבכורה שלו, אבל סבין ליילאי השווה (75) במפתיע בדרך לתיקו לפני שווארן כבש עמוק בתוספת הזמן ונתן לרוני לוי ניצחון במשחק הראשון של העונה. בכורות מוצלחות גם למוחמד ולאוחנה

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים היתה ללא ספק הקבוצה עליה עבר – ועדיין עובר – הקיץ המעניין ביותר מבין קבוצות ליגת העל. יוסי בניון מונה למנהל מקצועי, רוני לוי הגיע לתפקיד המאמן, הרכש כלל שמות כמו לוי גרסיה, מיכאל אוחנה, מקס גרצ'קין ועלי מוחמד, שהגעתו היתה כמובן הצבעונית והרעשנית ביותר, ורבים תהו איך ייראה החיבור הזה על הדשא. ובכן, אם לשפוט על פי המשחק הראשון, זה נראה טוב. הקבוצה מהבירה ניצחה הערב (ראשון) 1:2 את סקציה נס ציונה במשחק הראשון של גביע הטוטו ושל עונת 2019/20, ולפחות כרגע משה חוגג יכול להיות מרוצה.

הבעלים נמצא בימים אלה במרכז פרשת לה פמיליה ובפוליטיקה פנימית עם האוהדים, אבל הקבוצה שלו בכלל לא מתעסקים בזה. הם מתעסקים בהחזקת כדור, במסירות ובכדורגל התקפי שכבר הרבה זמן לא נראה כמוהו בטדי. אם זה בקורה של קונסטנטין בדקה השלישית, אם באינספור ההזדמנויות של מיכאל אוחנה, עלי מוחמד וגדי קינדה במחצית הראשונה ואם כמובן בשער בדקה ה-46 של שלומי אזולאי – שכבש גם במחנה האימונים ומסתמן כחלוץ המוביל של בית"ר גרסת 2019/20 – יש עם מי לדבר בירושלים.

גם לנס ציונה מגיעות מחמאות. משחק ראשון בזירה של הגדולות מזה 50 שנה זה לא פשוט, ולחזור מפיגור בחוץ נגד יריבה כל כך דומיננטית זה דבר שלא הולך ברגל. השער של סבין ליילאי – שכנראה עוד נשמע עליו רבות בהמשך העונה – היה אולי בניגוד למהלך המשחק, אבל הוא הבטיח סיום דרמטי ומפתיע, ומה שהיה קרוב לוודאי המשחק האיכותי ביותר עד כה.

משה חוגג. טרוד בפוליטיקה פנימית (דני מרון)
משה חוגג. טרוד בפוליטיקה פנימית (דני מרון)

אוהדי בית
אוהדי בית"ר ירושלים. לא הגיעו בהמוניהם, אבל נוכחות מרשימה למשחק גביע הטוטו (דני מרון)

הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, אור זהבי, אנטואן קונטה, מקס גרצ'קין, עלי מוחמד, מיכאל אוחנה, גדי קינדה (לוי גרסיה 60), דן איינבינדר (אופיר קריאף 60), פרדי פלומיין (לירן רוטמן 87); שלומי אזולאי (אנותני וארן 70).


סקציה נס ציונה
: עומרי גלזר, בן סיטלקול (בני נתן), רומריק אטו, איתי עוזרי, רז נחמיאס, אילון ירושלמי, סבין ליילאי, אופיר מזרחי, סהר לוי, גיא בדש (אושר אבו 82), ניר שרון (אמנון טדלה 76).

מהלך המשחק
בית"ר פתחה עם לחץ על השער של גלזר, וההזדמנות הראשונה הגיעה תוך פחות משלוש דקות כאשר שי קונסטנטין בעט מקרוב כדור שפגע בקורה. הירושלמים המשיכו בשליטה ובהחזקת הכדור, והגיעו למספר מצבי בעיטה שהורחקו על ידי הגנת נס ציונה. בדקה ה-24 עלי מוחמד ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, שהלכה קרוב למסגרת, ודקה לאחר מכן הגיע גדי קינדה למסירה גאונית של אזולאי, אבל גלזר הקדים אותו בגלישה וגם נפגע. גם מיכאל אוחנה ניסה את כוחו וחדר לרחבה במהלך יפה, אבל הבעיטה לא היתה מוצלחת כמו התרגיל שלפניה והמחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.

עלי מוחמד. אחרי ההגעה המתוקשרת, בכורה סולידית לקשר (דני מרון)
עלי מוחמד. אחרי ההגעה המתוקשרת, בכורה סולידית לקשר (דני מרון)

המחצית השנייה, לעומת זאת, נפתחה בדיוק כפי שרוני לוי רצה: תוך דקה וחצי מהחזרה לדשא קיבלה בית"ר כדור חופשי אותו הרים מיכאל אוחנה לתוך הרחבה, עומרי גלזר נשאר על קו השער ושלומי אזולאי התרומם מעל כולם כדי להפוך את הבכורה שלו בקבוצה למוצלחת עם שער שהעלה את בית"ר ל-0:1. השער, כך נדמה, רק הגביר את התיאבון של החבורה של רוני לוי שהמשיכה ללחוץ ושי קונסטנטין הגיע לשתי הזדמנויות בדקות הבאות.

אבל במקום להגדיל את היתרון, בית"ר ספגה במפתיע. הריכוז בהגנה התרופף, נס ציונה יצאה להתקפה ולאחר הרחקה לא טובה של קונטה הגיע אל הכדור סבין ליילאי האלבני והוא בעט חזק לרשת העליונה כדי לקבוע שוויון 1:1. רוני לוי המופתע שלח כמה כלים התקפיים למערכה, כולל את לוי גרסיה המוכשר ואת אנתוני וארן, ושניהם המשיכו את הקו של לסכן את השער של גלזר. המשחק נגרר לתוספת זמן ארוכה מהרגיל, והיה נדמה שאנחנו בדרך לתיקו הראשון של העונה, הגיע אנתוני וארן והסיט פנימה כדור קרן בדקה ה-95 שנייה לפני השריקה, חותם את המשחק בניצחון 1:2 ביתי מתוק.

הפועל חדרה – עירוני קריית שמונה 2:1
עם פתיחת המשחק הקבוצה של מסאי דגו, שערך בכורה רשמית על הקווים, השתלטה על מרכז המגרש והכתיבה את קצב המשחק. בדקה ה-25 זה גם תורגם לשער היתרון, כשג'יימס אדניי כבש לאחר מהלך יפה של שלושת הזרים החדשים של ק"ש. שלוש דקות לפני הירידה להפסקה היתרון של הצפוניים הוכפל, כשקיליאן שרידן גלגל לרשת החשופה וחגג שער בכורה בישראל. צמד המאמנים הרבו לבצע חילופים במחצית השנייה, כשאורי גוטמן השתמש במרבית הכלים ההתקפיים שעמדו לרשותו, ובדקה ה-90 יהונתן לוי צימק את התוצאה ל-2:1, אך חדרה לא הצליחה להשיג את השיוויון, והמשחק נגמר בניצחון 1:2 של עירוני קריית שמונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי