"אוחנה וגארסיה ייקחו אותנו צעד קדימה, אבל עדיין חסר עומק"

מיכאל אוחנה, שלומי אזולאי
מיכאל אוחנה, שלומי אזולאי | אודי ציטיאט

לאחר הניצחון על רעננה, בבית"ר שיבחו את שני הקשרים. רוני לוי החמיא לפלומיין לעיני השחקנים, שחלקם ביקר: "לא היו מגנים ובלמים על הספסל, לא מתאים לקבוצה ששואפת גבוה". הצוות המקצועי יצא נגד סדר המשחקים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים סימנה אתמול (רביעי) עוד "וי" אחרי ניצחון שני ברציפות בגביע הטוטו. נקודות האור היו בעיקר בחלק ההתקפי, למרות שרוני לוי יכול להיות מרוצה מהעובדה שלאורך השבוע שם דגש על סגנון המשחק בחלק האחורי והקבוצה שלו שמרה על רשת נקייה. "אם אוחנה וגרסיה יגיעו בכושר לליגה, הם יוכלו לקחת אותנו צעד אחד קדימה. יש לנו את כל הכלים להכריע כל קבוצה בליגה", אמר אחד השחקנים, "נראנו הרבה יותר טוב מרעננה, ביטלנו אותם כמעט לגמרי והם לא הגיעו להזדמנויות".

המאמן רוני לוי הוסיף: "הדרך שלנו מראה כיוון חיובי, ייקח זמן לחבר את השחקנים כדי להיות קבוצה ממש טובה. צריך סבלנות". שחקנים ציינו שוב כי הספסל עדיין קצר: "לא היה מגן ימני, מגן שמאלי או בלם מחליף על הספסל. זה לא מתאים לקבוצה ששואפת גבוה. עדיין חסר לנו עומק". בקבוצה מרוצים מהמאמץ ההגנתי שהשקיע פרדי פלומיין ולוי שיבח אותו לעיני השחקנים.

בצוות המקצועי טענו שסדר המשחקים שקבעה המנהלת פוגע בקבוצה: "לא אמורים לשחק שלושה משחקים רשמיים בשבוע, בטח לא בשלב כזה כשהשחקנים שלנו חשופים לפציעות", אמרו בבית"ר לאחר שמספר שחקנים ספגו פציעות קלות בשני המשחקים הראשונים ועוד לפני המפגש מול הפועל תל אביב ביום ראשון הקרוב. במועדון מעריכים שעידן ורד לא יהיה כשיר לפתיחת הליגה וגם מועד חזרתו של טל בן חיים עדיין לא ברור. החשש הוא שפציעות נוספות יובילו לבעיה מקצועית לפני תחילת הליגה: "זה מאוד מסוכן בשלב הזה של העונה, אבל זאת ההגרלה", הגיב רוני לוי, "טל בן חיים פצוע, נביא שחקן הגנה או שניים".

הצית את הדמיון של אוהדי בית
הצית את הדמיון של אוהדי בית"ר ירושלים. מיכאל אוחנה (אודי ציטיאט)

במועדון שיבחו את קבלת ההחלטות של יוסי בניון, שעד עכשיו נראה כי מסע הרכש שעשה יחד עם לוי, מניב פירות: "נכון שהשקיעו לא מעט כסף, אבל צריך לדעת להביא שחקנים נכונים גם בכסף גדול", אמרו. "יוסי רצה מלכתחילה את אוחנה וגרסיה ושיתף את רוני עוד לפני שחתם. הם מתאימים לאופי של הקבוצה הזאת".

בנושא אחר, במועדון מתלבטים כיצד לנהוג עם אפונסו טיירה. מצד אחד, הקשר לא בתכניות של המאמן וקיבל אור ירוק לעזוב ומצד שני, הוא לא נכלל בסגל וקיים חשש שקבוצות לא ירצו שחקן שלא נמצא בכושר משחק. סוכנו של ז'אורז'יניו ביקש לשקול אפשרות לאפשר לו להתאמן באחת הקבוצות שהביעו בו עניין, בני יהודה או הפועל תל אביב.

פרדי פלומיין זכה לשבחים מרוני לוי. (דני מרון)
פרדי פלומיין זכה לשבחים מרוני לוי. (דני מרון)

ללא קשר למצוקת הזרים, לוי רוצה למצוא פתרון מהיר לעניין הבלם. במידה ולא ימצא בלם זר בימים הקרובים והפועל תל אביב תוריד את מחירו של אוראל דגני, בית"ר תנסה לצרף אותו. במועדון הבהירו כי יהיו מוכנים לשלם 700 אלף שקל עבור השחקן, אבל הפועל תל אביב לא מוכנה להתגמש כרגע. בינתיים, החלוץ בן אז'ובל הוצע לבית"ר, לאחר שהובהר לה שהפועל עכו לא תדרוש דמי העברה גבוהים.

המגן מקס גרצ'קין סיכם: "התחלנו את ההכנה שלנו לפני חודש וחצי. אנחנו מתאמנים טוב ויש אווירה טובה. אנחנו מתקדים. אני מתעסק פחות במה שאומרים עליי ומנסה לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים. עשיתי קפיצת מדרגה, אני עובד קשה והשאיפה היא להתקדם. ההגעה לכאן היא הגשמת חלום, זה היה חלום ילדות. השמיים הם הגבול מבחינתי. הכינו אותי להפועל תל אביב, יש התרגשות, אני סופר את השעות למשחק הזה. כל משחק הוא מבחן, במיוחד נגד הפועל תל אביב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי