לאור היכולת של קונטה וגרצ'קין: עדיפות לבלם שמסוגל לתפקד גם כמגן

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | דני מרון

המגן שוב הרשים וכבש שער ענק, המאמן רוצה ליצור תחרות על מספר עמדות ושיבח את הצרפתי: "מרוצה ממנו. סרט הקפטן? הוא מנהיג". החלה מכירת הכרטיסים לקראת הפועל ב"ש, 7352 מנויים נמכרו. ספונסר חדש למועדון

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

שלושה מחזורים בלבד חלפו מתחילת העונה, אבל בית"ר ירושלים היא הקבוצה היחידה במפעל עם מאזן מושלם. אתמול, לראשונה העונה, לאחר הניצחון 0:1 במושבה על הפועל ת"א, דיברו בבית"ר בעיקר על הכדורגל המלהיב ועל הצירופים בחלק הקדמי ופחות על הדברים שהקבוצה צריכה לעבוד עליהם. "ראינו בשנים האחרונות קבוצות פחות ויותר טובות, אבל הרבה זמן לא ראינו קבוצה מלהיבה כמו במחצית הראשונה. אוחנה, גרסיה ופלומיין זה שילוב נהדר בקישור. יש כרגע המון פרגון בחלק הקדמי, לא פלא שמקסים (גרצ'קין) הגיע לעמדה התקפית כזאת. יכולנו לגמור את המשחק במחצית", סיפרו. בכלל, גרצ'קין מקבל מחמאות על יכולתו. את השער אתמול הוא הבקיע ברגל ימין – הרגל החלשה שלו.

חלק מהשחקנים הרגישו עייפות נוכח העומס של תחילת העונה וסדר המשחקים הצפוף שקבעה המנהלת. לכן, רוני לוי ינסה לאזן מעט את דקות המשחק וביום רביעי יעניק דקות לחלק מהמחליפים, כששלומי אזולאי אמור לרדת לספסל ואנתוני וראן יפתח אם יחלים. לקבוצה מספיק תיקו מול אשדוד ברביעי כדי להעפיל לשלב הבא.

לוי שיבח בסיום את משחק ההגנה. הוא היה מרוצה מפלומיין שלומד לעשות הגנה ובעיקר מהרביעייה האחורית שלו. למרות זאת, הוא עדיין מחפש בלם זר. כזכור, חוגג מוכן לשלם 700 אלף שקל על אוראל דגני, בתקווה שהפועל תל אביב תפחית כמחצית ממחירו. הוא גם הבהיר זאת לאדומים. דגני, אגב, כבר תופקד בעבר כמגן שמאלי במכבי חיפה.


שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. הקבוצה היחידה עם 3 מ-3 בגביע הטוטו (דני מרון)

במועדון מרוצים גם מתפקודו של אנטואן קונטה והיו שמחים למצוא בלם זר שמסוגל לתפקד גם כמגן שמאלי, כך שיוכל להתחרות על שתי העמדות בו זמנית, כשהצרפתי יתחרה עם שי קוסטנטין גם על עמדת המגן הימני. על השאלה מדוע נבחר קונטה לשמש כקפטן אמר אתמול לוי: "הקפטנים שלנו לא שיחקו ובחרתי לנכון לבחור סוג של מנהיג. אני מרוצה ממנו כבלם".

יכולת הכדרור של שחקני ההתקפה: "שחקנים שיש להם 'אחד על אחד' טוב, שיעשו זאת. הם פותחים את המשחק". על המאזן המושלם של הקבוצה אמר: "כשלקחתי במכבי חיפה את גביע הטוטו אז אמרו שזה סתם תואר, כשהפסדתי עשו מזה דרמה גדולה, כאילו הפסדתי את הגביע העולמי. כאן יש אווירה טובה, צריך לבנות ביטחון ואת היכולות שלנו. נצרף עוד שחקן או שניים".

גרסיה ביקש להבהיר כי יש להגות את שמו livay (ליוואי), ולא לוי, כשם משפחתו של המאמן וכפי שמכנים אותו בישראל. על המשחק הוא אמר: "הכל שונה לגמרי ממה שחוויתי בקרית שמונה. רציתי את האווירה הזאת סביבי. המטרות של בית"ר זה להתקדם צעד אחר צעד. אני מאוד רוצה כבר להבקיע, יותר מכל דבר. זה יגיע".


מיכאל אוחנה. "שחקנים עם 'אחד על אחד' טוב פותחים את המשחק" (דני מרון)

בנושא אחר, אפשר להריח את פתיחת הליגה באוויר. בית"ר ירושלים פתחה הבוקר (שני) את מכירת הכרטיסים לקראת משחק פתיחת העונה נגד הפועל באר שבע  באצטדיון טדי. המחירים יעמדו על 100 ש"ח לחברי בית"ריסט (נמכרו כ-14 אלף כרטיסי חבר) ו-120 ש"ח לקהל הרחב ביציע המערבי. היציע המזרחי פתוח למנויים בלבד. עד עתה נמכרו 7352 מנויים.

מאוחר יותר, המועדון הודיע על נותנת חסות חדשה לעונה הקרובה – חברת "ישראל קנדה". הבעלים משה חוגג אמר על כך: "כבוד גדול שחברה כמו ישראל קנדה מצטרפת למועדון שלנו ומביעה תמיכה בדרכינו ואמון בקבוצה, ביחד נחזיר את בית"ר למרכז הבמה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי