שלום וברכה: בית"ר ירושלים בגמר גביע הטוטו לאחר 1:3 על הפועל באר שבע

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | דני מרון

השחקנים של רוני לוי שוב הציגו כדורגל מצוין, ולמרות שנקלעו לפיגור מוקדם משער של מרין (17) חזרו בזכות וארן (45+2) וצמד של אדרי (36, 54) שבכלל עלה מהספסל במקום אוחנה שנפצע. גם זהבי וגם זריהן הורחקו

(גודל טקסט)

גמר גביע הטוטו שייערך בעוד חודש יהיה מרתק לכל הדעות. ייפגשו בו מחזיקת התואר הנוכחית והאלופה מכבי תל אביב, שגברה מוקדם יותר 0:1 על קריית שמונה, והקבוצה המרשימה ביותר עד כה וזו שעבר עליה הקיץ המעניין ביותר בית"ר ירושלים, שעלתה הערב (ראשון) לגמר עם 1:3 על הפועל באר שבע.

רוני לוי בהחלט עושה משהו נכון. הקבוצה שלו נראית מלהיבה, משחקת כדורגל איכותי ומסתכלת בעיניים של מי שנחשבת לאחת הקבוצות הטובות בליגה. ההבאה של שחקנים כמו עלי מוחמד, לוי גרסיה ומקס גרצ'קין התבררה כמוצלחת, והסגל של בית"ר יכול ללכת עד הסוף העונה בליגה. 10 שנים עברו מאז התואר האחרון של הקבוצה מהבירה, בעונת הדאבל המפוארת מימי גאידמק, ובבית וגן רעבים. עם משה חוגג והגישה שלו, עם המקצוענות של לוי ויוסי בניון וכמובן עם הסגל המוכשר שעומד לרשותם, מי יכול לעצור אותם? גם שחקני הספסל, בעיקר אדרי שעלה בלית ברירה אחרי פחות מחצי שעה בשל הפציעה של מיכאל אוחנה ואז כבש צמד, נראו חדים ומסוגלים לעשות את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר. אפשר גם להחמיא לאופי של הקבוצה, שידעה לחזור מפיגור, להפוך עוד לפני סיום המחצית ולנצח בגדול.

דוד קלטינס. זכה לטקס הוקרה לפני המשחק ולשריקות בוז במהלכו (דני מרון)
דוד קלטינס. זכה לטקס הוקרה לפני המשחק ולשריקות בוז במהלכו (דני מרון)

הפועל באר שבע, צריך לזכור, שיחקה בהרכב משני. גביע הטוטו הוא זניח לעומת המשימה העיקרית של ברק בכר, הליגה האירופית ופיינורד ביום חמישי, אבל עדיין – אם כך נראה הספסל של הדרומיים, יש מקום לדאגה. רק מאמצע המחצית השנייה והלאה, עם הכניסה של שחקני ההרכב הקבועים, נראתה הפועל באר שבע כמו קבוצה שמכוונת להילחם בצמרת העונה.

הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן; שי קוסטנטין, אנטואן קונטה, אור זהבי, מקס גרצ'קין; דן איינבינדר, עלי מוחמד, מיכאל אוחנה (שלום אדרי 29), לוי גרסיה (לירן רוטמן 89), פרדי פלומיין (תמיר עדי 82), אנתוני וארן (אופיר קריאף 69).

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, עמית ביטון, דוד קלטינס (רמזי ספורי 46), מרואן קבהא, אורן ביטון, ראשיר פרקינס (נייג'ל האסלביינק 69), נאור סבג, ג'ימי מרין, ניב זריהן, חוסה אנחל קאריו (בן שהר 58).

מהלך המשחק
אף קבוצה לא השתלטה על המשחק בדקות הראשונות, והדבר הבולט ביותר היה קריאות הבוז מכיוון האוהדים הביתיים בכל פעם שדוד קלטינס נגע בכדור. בדקה השביעית הגיעה ההזדמנות הראשונה, כשאנתוני וארן מקדים את ההגנה הבאר-שבעית בדרך לכדור רוחב אבל לויטה הגיב מצוין ועצר בשנייה האחרונה. בית"ר הוסיפה לשלוט, ואמנם לא סיכנה הרבה את השער אבל הניעה את הכדור ואת המשחק ומנעה מבאר שבע לצאת להתקפות. רק בדקה ה-17 קיבלה האורחת הזדמנות ראשונה, עם כדור חופשי 20 מ' מהשער בצד ימין. ג'ימי מרין הגביה את הכדור לתוך הרחבה, ואיתמר ניצן התכופף לא טוב והסיט את הכדור פנימה. 0:1 להפועל באר שבע, בניגוד למהלך המשחק.

מיכאל אוחנה יורד לדשא. הועבר לשערי צדק עוד לפני סיום המשחק (דני מרון)
מיכאל אוחנה יורד לדשא. הועבר לשערי צדק עוד לפני סיום המשחק (דני מרון)

בית"ר בילתה את הדקות הבאות במטווח על השער של ב"ש, אבל לויטה הגיע מוכן. הדקה ה-27 הביאה איתה דאגות לספסל של רוני לוי, כשאוחנה נפצע ונשכב על הדשא בכאבים. שלום אדרי החליף אותו, ובית"ר חזרה לתקוף. הניסיונות לחדור לרחבה או להפציץ מרחוק נמשכו, ובדקה ה-36 אדרי קיבל את הכדור מפינת הרחבה. הכדור שלו לא היה חזק, אבל הטעה את לויטה וחדר פנימה, עושה צדק ו-1:1. בית"ר קיבלה עוד זריקת מרץ בדקה ה-39 כשניב זריהן ספג צהוב שני והותיר את הפועל באר שבע ב-10 שחקנים, ואת הדקות האחרונות של המחצית בילו השחקנים מהבירה בניסיון להשיג מהפך. בתוספת הזמן הרים קונסטנטין כדור גובה, ואנתוני וארן היה במקום לנגוח פנימה ולעשות 1:2 מוצדק וקריטי עבור רוני לוי, רגע לפני הירידה להפסקה.

בית"ר לא הורידה את הרגל מהגז במחצית השנייה, והמשיכה לתקוף עוד ועוד. זה לקח שמונה דקות, וזה היה שוב שלום אדרי – שבעט כדור לא חזק, אבל קבהא ניסה להרחיק והסיט את הכדור. לויטה הגיב מאוחר מדי, והקשר השלים צמד עם 1:3 מזהיר. בכר הבין שאם הוא רוצה סיכוי לתואר הוא צריך לערוך שינויים, והכניס למערכה את בן שהר ונייג'ל האסלביינק. הוא גם נעזר בהרחקה של אור זהבי בדקה ה-66, גם הוא בצהוב שני. באר שבע הוציאה איכשהו כוחות מחודשים וניסתה לחזור למשחק, וצמד החלוצים בחנו את ניצן וסחטו ממנו הצלה כפולה נהדרת אך עד הסיום לא הצליחו להבקיע והמשחק נגמר עם ניצחון ביתי גדול ומרחק של 90 דקות בלבד מתואר ראשון אחרי עשור עברו בית"ר ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי