רוני לוי: "הליגה עוד לא התחילה", אוחנה הועבר לשערי צדק

מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה | דני מרון

מאמן בית"ר ירושלים שמר על פרופורציות לאחר הניצחון על ב"ש: "שואפים הכי גבוה, אך הדרך עוד ארוכה". קלטינס: "מוזר לחזור לכאן כאורח". בכר: "היינו רכים, נצטרך להתעלות נגד פיינורד". דאגה לקשר שנפצע

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים המשיכה להציג יכולת משכנעת ולהפיח תקווה באוהדיה, עם ניצחון 1:3 על הפועל באר שבע הערב (ראשון), שהעלה אותה לגמר גביע הטוטו. למרות התוצאה, לא הכל ורוד בקבוצה מהבירה, שמחכה במתח לעדכון במצבו של מיכאל אוחנה שנפצע בדקה ה-25 וירד על סף דמעות. בנוסף, במחזור הראשון בליגה, נגד אותה באר שבע, היא תצטרך להסתדר ללא אור זהבי שהורחק הערב.

בבית"ר דואגים בעיקר למיכאל אוחנה, שנפצע והוחלף בדקה ה-29. עוד לפני סיום המשחק הוא הועבר לבית החולים שערי צדק, שם יעבור הקשר בדיקת MRI לקבוע את חומרת הפציעה. כזכור, בחודש אפריל 2018 אוחנה קרע את הרצועה הצולבת בברך שמאל ונעדר כשנה מהמגרשים. הפעם לא מדובר באותה הברך אך בבית"ר מקווים שגם לא באותה פציעה. אגב, משה חוגג ירד במחצית לחדר ההלבשה כדי לקבל הערכה ראשונית לגבי מצבו.

לאחר המשחק, רוני לוי דיבר על כך שקבוצתו רחוקה משחק אחד מתואר ראשון: "בית"ר תמיד שואפת להכי טוב שאפשר, אבל אני כמאמן משתדל לשמור על פרופורציות. אני יודע מה עבר על הקבוצה בשנה שעברה, היא נשארה בליגה ברגע האחרון. עשינו חיזוק מסיבי והקבוצה נראית טוב מאוד, אבל הדרך לתארים מאוד ארוכה ויש תקופות טובות ופחות טובות. לפחות כאן כבר הגענו לגמר, שזה יפה. בשבוע הבא תתחיל הליגה וזה סיפור אחר לגמרי".

מה נראה מהקבוצה בהמשך: "אני נמצא עם הקבוצה ביום יום והיא נראית טוב גם באימונים. יש הרבה שחקנים איכותיים, אבל אתה צריך שהדברים יסתדרו לך. לנצח במשחקים הראשונים, שלא יהיו פצועים ועוד הרבה גורמים שצריכים להתחבר ביחד. אנשים אוהבים לפעמים להסתכל על הסוף, אבל אנחנו מסתכלים לטווח הקצר ורוצים לנצח את המשחק הראשון בליגה".

רוני לוי שמר על פרופורציות למרות העלייה לגמר גביע הטוטו. (דני מרון)
רוני לוי שמר על פרופורציות למרות העלייה לגמר גביע הטוטו. (דני מרון)

התוצאה היום תשוחזר בשבוע הבא? "ראינו שהם קבוצה חזקה עם הרבה כלים וזו תהיה משימה מאוד קשה. נעשה את המקסימום"

היעדר הבלמים לפתיחת הליגה: "פעם ראשונה שאני שומע שכרטיס אדום בגביע הטוטו שתופס לליגה, אז יש לנו בעיה קשה. אולי אופיר קריאף יעלה כבלם, נמצא פתרון".

מי יחזק את מרכז ההגנה: "אנחנו מחפשים, יש לנו קבוצה איכותית ואנחנו רוצים שגם בעמדה הזאת יהיה לנו שחקן איכותי. לא רוצים לעשות טעויות, עברנו המון שחקנים ומי שיימצא לנכון, נחתים אותו".

כבש בטדי והגשים חלום. שלום אדרי חוגג עם חבריו לקבוצה. (דני מרון)

שלום אדרי, שכבש את השער הראשון שהחזיר את בית"ר למשחק: "אני לא כוכב, רק השנה עליתי מליגה א' אחרי ארבע שנים. אני קודם כל רוצה לתת 100 אחוז באימונים ולנצל את ההזדמנויות שאני מקבל".

האם האמין שיזכה לשלהב את הקהל בטדי: "תמיד האמנתי, הגשמתי חלום היום לכבוש בטדי. אישאר צנוע כמו שאני תמיד ואני אדבר במגרש".

האוהדים שרו לכבודו: "זה עשה לי צמרמורת, אבל זה גביע הטוטו. הליגה עדיין לא התחילה, בעזרת השם הם ישירו לי גם בליגה".

הפציעה של אוחנה: "מיכאל הוא חבר טוב, שולח לו רפואה שלמה. שיחזור כמה שיותר מהר. היה קשה לראות אותו ככה".

בית"ר דוהרת: "זה רק גביע הטוטו, עוד לא היה מחזור ראשון. יש לנו שבוע להתכונן הכי טוב שאנחנו יכולים לזה".

התואר הראשון בהישג יד. אוהדי בית
התואר הראשון בהישג יד. אוהדי בית"ר ירושלים. (דני מרון)

בצד המפסיד, ברק בכר לקח את התוצאה בפרופורציות: "קודם כל אני רוצה לאחל החלמה מהירה למיכאל אוחנה, מקווה שזה לא משהו רציני ושהוא ייצא מזה מהר. לגבי המשחק, אנחנו צריכים להתחשב בלו"ז הצפוץ שיש לנו ולתת הזדמנות לשחקנים ששיחקו פחות, אבל ספגנו יותר מדי בקלות והיינו רכים. היה חסר לנו מחץ, יכולנו להבקיע עוד שני שערים. זה כואב ורצינו לעבור שלב כי עבדנו קשה ברבע הגמר, אבל הפנים ליום חמישי".

האם התוצאה היום תשפיע לקראת פיינורד: "אין קשר, זו קבוצה אחרת, במדינה אחרת, במפעל אחר. ראיתי היום הרבה דברים טובים, יכולנו להבקיע כמה שערים וכמובן שגם היו דברים פחות טובים. צריך להבין שקשה לעבוד על תיאום כששחקנים לא משחקים ביחד. אבל חשוב לא להישבר ורואים שיש בקבוצה הזו עם מי לצאת למלחמות".

ההולנדים לא ניצחו היום בליגה: "הם ניצחו 0:4 במשחק הראשון בבית, יהיה משחק קשה נגד קבוצה ביתית. צריך לעשות הכנה טובה ולהעביר את ההכרעה אלינו. איך עושים את זה? לומדים אותם, עובדים חזק ובוחנים את החוזקות והחולשות שלהם. אם הם לא ניצחו שלושה משחקים בליגה, זה אומר שאפשר לעשות את זה. אבל נגד קבוצה כזאת צריך להתעלות".

הפנים לפיינורד. ברק בכר. (דני מרון)
הפנים לפיינורד. ברק בכר. (דני מרון)

דוד קלטינס שיתף בתחושותיו מהחזרה לטדי: "הרגשה מוזרה, אי אפשר להכין אותך לזה. אבל התרגלתי, בבאר שבע אני מרגיש בבית. ההרגשה הייתה מוזרה, אין לי מה להגיד הרבה מעבר לזה".

שריקות הבוז בטקס ההוקרה לכבודו: "זה לא הפתיע אותי, ציפיתי לזה. אני יודע להעריך את אלה שמחאו כפיים, כששיחקתי כאן הקהל מאוד אהב אותי וקיבלתי המון אהבה. אני יודע שרובם זוכרים לי את הדברים הטובים. אני לא מתרגש מקריאות הבוז".

למה לא נשאר בבירה: "קשה לדבר על זה, ככה הדברים התפתחו. קרה מה שקרה ובסופו של דבר לקחתי על עצמי אתגר, כיף לי בבאר שבע ויש לנו משחק חשוב מאוד בחמישי להתכונן אליו. אני מאושר מזה שבאתי לכאן ומרוצה מחדר ההלבשה, הצוות המקצועי, מהכל. מאחל הרבה הצלחה לבית"ר ירושלים".

פיינורד: "אין מה להוסיף עליהם, הם קבוצה מדהימה אבל נעשה את המיטב שלנו. ברק אמר שאנחנו צריכים להתעלות? הוא יודע מה הוא אומר, הם קבוצה מצוינת עם מסורת באירופה ושחקנים מצוינים. אני מאמין בנו, אבל צריך לדבר על המגרש, להגיע מוכנים ויהיה בסדר".

הרגיש מוזר בחזרה הביתה. דוד קלטינס. (דני מרון)
הרגיש מוזר בחזרה הביתה. דוד קלטינס. (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי