הקרב מתחמם: מועמדותו של זוארץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות תיבחן שוב

"כשרצו לשנות את התקנון ולהוריד את סעיפי ניגוד העניינים כדי לאפשר לשינו זוארץ להציג את מועמדתו כיו"ר ההתאחדות ואני אמרתי שלא יקום ולא יהיה" | לירון מולדובן

אחרי הערעור של היו"ר המכהן חסון, בית הדין החליט להחזיר את מועמדות יריבו לדיון בוועדת הכשירות. זוארץ התבקש להעביר תצהיר מפורט, אך לא מתייאש מהתהליך המייגע

(גודל טקסט)

20 יום לבחירות לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל הבא, ונראה כי המאבק בין היו"ר המכהן אורן חסון לבין המתעתד להחליף אותו, שינו זוארץ, רק הולך ומתעצם. היום (רביעי) ניתנה פסיקה של בית הדין העליון שליד ההתאחדות לכדורגל, אחרי שחסון עצמו ערער כנגד המועמדות של זוארץ לתפקיד.

כזכור, בשבוע שעבר פסקה הוועדה לבחינת מועמדים לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל כי חסון וזוארץ יכולים להתמודד. חסון וקבוצות שנותרו חסויות ערערו על הפסיקה לבית הדין העליון, שקבע היום "יש מקום לבירור מעמיק יותר של העובדות ושל נסיבות פעילותו של מר זוארץ וקשריו עם הקבוצות השונות המסונפות להתאחדות לכדורגל. נראה לנו כי רק לאחר בירור יסודי של העובדות המדויקות הללו, ניתן יהיה לבסס מסקנות משפטיות לגבי כשירותו של מר זוארץ להיות מועמד לכהונת יו"ר ההתאחדות".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון
מנסה להתיש את זוארץ? חסון | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

למעשה, פסק היום בית הדין העליון בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב כי ההחלטה חוזרת לדיון נוסף של ועדת הכשירות, כשהפעם מבקש בית הדין משינו זוארץ להגיש תוך שלושה ימים תצהיר מפורט לגבי התמיכות הכספיות, העסקאות והחסויות שניתנו על ידו לקבוצות השונות.

כמו כן, הורה בית הדין ליו"ר הראשות לבקרת תקציבית, רו"ח סיגלית סייג, להגיש לוועדה מהצד שלה דו"ח מפורט לגבי כל התמיכות הכספיות, העסקאות והחסויות שהעניק זוארץ לקבוצות השונות, כפי שעולה מהדוחות שהוגשו לבקרה בארבע השנים האחרונות.

שינו זוארץ, מועמד לראשות ההתאחדות לכדורגל
לא מתייאש. זוארץ | קובי אליהו

המהלך הזה של חסון הוא למעשה מהלך ראשון גלוי באופן ישיר כנגד המועמדות של זוארץ. השניים נכחו היום בדיון, ובפעם הראשונה אחרי זמן רב לא החליפו מילה, וזאת למרות שבעבר נחשבו לידידים טובים.

זוארץ אמר שהוא מתכוון לספק לוועדת הכשירות את התצהיר המפורט שהוא התבקש לספק וכי הצעד הנוכחי, כמו גם צעדים אחרים שננקטו עד כה, לא יתישו אותו ולא יגרמו לו להרים ידיים ולחזור בו מההתמודדות על תפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל.

שינו זוארץ עם נציגי קבוצות ליגת העל, הליגה הלאומית
| באדיבות המצולמים

בתוך כך, קיים הבוקר שינו זוארץ כנס בהשתתפות ראשי קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית. בכנס, בו לקחו יותר מ-30 נציגים מהקבוצות, הציג זוארץ בפני הנוכחים את התכנית שלו לפיתוח הכדורגל הישראלי במידה וייבחר לתפקיד היו"ר.