אלון מזרחי על זהבי: "לפעמים האגו גורם לך לאבד המון דברים"

אלון מזרחי סערה בממלכה | ספורט 1

חלוץ העבר התארח ב"סערה בממלכה", דיבר על פרשת החדר של זהבי ("כשתהיה מסי תקבל חדר לבד. עם כל הגולים שלו, אפילו לא הגענו למקום השני"), האופי שהפך אותו לסקורר אגדי ("כשניצחנו ולא כבשתי, הייתי קצת עצוב"), הסכסוך עם שלמה שרף - וזה לא הכל

(גודל טקסט)

אלון מזרחי התארח ב"סערה בממלכה" וסיפק, כהרגלו, את הסחורה. מלך שערי הליגה הישראלית בכל הזמנים התייחס בין היתר לעלייתו לבוגרים, הקבוצה האגדית של מכבי חיפה, היחסים עם שלמה שרף וכן, איך לא, גם לערן זהבי.


"אחד הדברים שגרמו לי להפוך למלך השערים של מדינת ישראל זה הרעב להבקעת שערים", אמר מזרחי על האופי שלו. "אני אתן לך דוגמא – רונאלדו, שנלחם בכל התקשורת שזה הגול שלו. זה טבעו של סקורר. אם הקבוצה שלך מנצחת ואתה לא כובש, אתה קצת עצוב. חלוץ צריך להיות אגואיסט מטבעו, אין חלוץ שהוא לא אגואיסט. אני זוכר כל גול וגול שכבשתי".

על חילוקי הדעות עם שלמה שרף בנבחרת ישראל אמר: "היה לי ויכוח לא קטן עם שלמה שרף, שלמה לא אהב את כל העגילים, השיער המפוזר. אני שיחקתי במכבי חיפה עם העגיל וזה גרם לי לא להיות בנבחרת כשנה, ואז רונן חרזי תפס את המקום שלו – בגלל שאני לא הייתי והוא היה טוב. ואז, כששלמה זימן אותי והסכמתי להוריד את העגיל, כבר היה פייט צמוד. לא כעסתי על שלמה, הייתי מקובע ורציתי להישאר עם העגיל. שלמה היום לא יכול לאמן, הוא היה זורק את כולם הביתה, כולם עם קעקועים ועגילים".

ה"אווירון" נשאל האם למישהו מנבחרת ישראל הנוכחית היה מקום בהרכב של נבחרת ישראל הגדולה של 1999 והשיב: "ערן זהבי שחקן גדול, אין ויכוח בכלל, אבל בתקופה שלנו היו עשרה זהבי, וזה בלי לפגוע בו, על כל משבצת היו ארבעה שחקנים. כשאתה בא ואומר את זה, אומרים שאני מקנא. אבל זו האמת. הוא נפל בתקופה שאין חלוצים. היו אצלנו כוכבים אחד-אחד, היו משחקים שאני לא פתחתי, אוחנה לפעמים לא שיחק, רוני רוזנטל ישב על הספסל. היתה תחרות מאוד קשה על כל משבצת. ערן זהבי הפך להיות מכונה, מאוד נהניתי לראות אותו. כשהייתי אומר שהוא לא טוב כפרשן, הסתכלו עלי כאילו נפלתי מהירח. מה יש לי לקנא בו? הוא שחקן גדול, אני מאוד מעריך אותו, אבל אני חושב שבתקופה שלנו היו כמוהו הרבה. זכותי לומר את זה".

"חלוץ צריך להיות אגואיסט מטבעו, אין חלוץ שהוא לא אגואיסט". אלון מזרחי | ספורט 1

על ההתעקשות של זהבי לקבל חדר לבד, שהביאה לעזיבתו את הנבחרת הלאומית, אמר חלוץ העבר: "בוודאי שהוא עשה טעות. ברגע שיש מנהל מקצועי לנבחרת ומאמן, ולהם יש את תכנית העבודה שלהם, אתה חייב ליישר איתם קו. אפילו למסי הגדול אין חדר לבד. רונאלדו היה עם פפה. כשתהיה מסי, גם לך יהיה חדר לבד. ערן קצת התבלבל, הוא עשה שנים יפות בנבחרת ישראל, אבל 30 שנה אנחנו במסגרת האירופאית, ערן, עם כל הגולים שלו, אפילו לא הביא אותנו למקום השני. הוא עשה גולים יפים, אבל לא הגענו לאף מקום עם הגולים האלה. בנבחרת צריך שחקנים טריים. אנחנו רואים שהנבחרת מצליחה עכשיו, בלי ערן זהבי. ההתעקשות הזאת מבחינתי היתה טעות. לפעמים האגו הזה גורם לך לאבד המון דברים. אני אפרגן לו אם הוא יעבור אותי בליגה הישראלית, מבטיח לך שאם הוא יעשה את זה, איפה שמכבי תל אביב תשחק, אני אגיע. ברגע שהוא יגיע למספרים שלי בליגה, אני אפרגן לו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי