אשתו של עופרי ארד: "הוא עוד יחזור למכבי חיפה מהדלת הראשית"

play
שני ברגר | צילום מסך, צילום: people
מומחה למשברים: כיצד ברק בכר יחלץ את מכבי חיפה מהמצב? 04:24

הבלם עוזב את הירוקים, ואשתו מספרת בריאיון על הבחירה בקייראט, הלידה המתוכננת בקזחסטן והשיר שהיא לוקחת איתה בדרך לחיים החדשים מעבר לים

(גודל טקסט)

עופרי ארד המריא היום (שני) לקראת הפרק החדש בקריירה שלו בקזחסטן, שם הוא צפוי לחתום בשורות קייראט ולעזוב את מכבי חיפה. לקראת העזיבה שוחחנו עם אשתו שני ברגר ארד על החיים החדשים שמצפים להם מעבר לים והקושי בפרידה מהירוקים.

איך ההתרגשות עכשיו כשעופרי הגשים את החלום?

"התרגשות עצומה. רכבת הרים מטורפת של רגשות מעורבים אבל בעיקר אושר ענק. עופרי באמת הולך להגשים חלום".

בדקה התשעים- האמנת שזה יקרה?

"האמת היא שאני עוד מנסה לעכל את הצעד הזה שאנחנו מתחילים בו היום. הרבה פעמים דיברנו על זה אבל עד שזה לא הופך להיות אמיתי לא קולטים שזה קורה. זה אשכרה חלק ממסע חיינו. אבל אני חושבת שאני אפנים עד הסוף רק כשאני אהיה בעצמי בעוד שבוע על הטיסה ואצטרף אליו. זו הייתה תקופה מאוד מטלטלת מבחינתנו אבל בסוף החלטנו לקחת החלטה וללכת עליה עד הסוף, ביחד מול כל העולם. ובעזרת השם נעשה ונצליח".

אז למה באמת לחתום בקבוצה כמו קייראט?

"קייראט היא קבוצה שמאוד רוצה אותו ומתאימה לו, והכי חשוב ומאמינה בו יותר מהכל. זה מועדון גדול ששיחקו בו שחקנים כמו ואגנר לאב וארשבין, קבוצה תחרותית שרוצה לחזור לימים הגדולים שלה. הוא בא לאתגר חדש במטרה לקטוף שם תארים איתה וזה מרגש ברמות. מכבי חיפה נפגשה עם קייראט כבר כמה פעמים ועופרי אפילו שיחק נגדה. אני חושבת שזו חוויה ענקית וחלום של כל שחקן, הוא הולך לשחק כדורגל טוב ואיכותי בקבוצה איכותית ולשבור תקרות זכוכית. והכי חשוב – לשחק כדורגל. אחרי תקופה קשה שהוא מצא את עצמו מחוץ להרכב, הדבר הכי חשוב לשחקן כדורגל זה פשוט לשחק".

כולם באמת נתנו לו הצעות כמו שמדברים?

"היו לעופרי כמה הצעות בעולם ובליגת העל, אבל זו הייתה ההצעה שהכי ענתה על המטרות שלו. עופרי לא רצה לשחק בקבוצה אחרת בארץ והיה מאוד נחוש לצאת לחו"ל. היו הרבה הצעות מחו"ל שאמרנו להם לא כי מבחינה מקצועית לא צריך לצאת לחו"ל בכל מחיר, זו באמת צריכה להיות קבוצה טובה שהוא ישחק בה ויוכל לתת מעצמו את הכי הרבה. זה מה שגרם לו לבחור בקייראט והוא מאוד שמח להצטרף. המועדון כבר מחכה לו שם בקוצר רוח ואני בטוחה שהוא יוכיח להם מה הוא שווה".

יהיה קשה לעזוב את מכבי חיפה אחרי כל השנים?

"מאוד קשה, מצד אחד קשה לו מאוד לעזוב בית, מקום שהוא גדל בו כל החיים. מקום שהוא הגשים בו חלום ילדות ולקטוף איתו תארים, לקח איתה אליפות אחרי 10 שנים והחזיר את מכבי חיפה לצמרת כשהוא בורג מרכזי. להיות בנבחרת ישראל בתקופה הכי טובה שלו, להתחרות במפעלים ולהיות חלק מעלייה היסטורית לליגת האלופות. אז זה קשה. אבל אנחנו מרגישים שזה עדיין לא הסוף. עופרי יוצא בהשאלה ואני מאמינה שהוא עוד ילבש את החולצה הירוקה ויחזור מהדלת הראשית".

את מתכננת ללדת שם? איך תעשו את זה?

"כן. התכנון הוא ללדת שם בעזרת השם ולא להיפרד ממנו לכמה חודשים. גם המחשבה שהוא עלול לפספס את הלידה כי בכל זאת מדובר ב10 שעות טיסה הייתה פקטור מבחינתנו. זו החלטה שלקח לי זמן לגבש אבל החלטתי שאני מסוגלת לעשות את זה עבורו ועבורנו כמשפחה. בשבוע האחרון אני כל היום שרה לו "איתך גם סוף העולם לא מפחיד אותי" ומצחיק כמה שמילים מקבלות משמעות. אז כן, אולי עכשיו הכל עדיין בערפל ואני מאמינה שאני אגיע לשם ואראה את בתי החולים הפרטיים ואעכל שאני עומדת ללדת שם, רחוקה מהמשפחה ומהחברים, בלי המעטפת שאומנם יכלה להיות לי בארץ, אבל אני נאחזת באמונה שלמה שהכל יהיה בסדר והביחד שלנו חזק יותר מהכל. אני מאמינה בגישה חיובית ושחיים פעם אחת ובעיקר בעובדה שעם עבודה קשה, אמונה ונחישות אפשר להגיע לגדולות. אז אם זה מה שנדרש ממני אני שם עד הסוף".

מתרגשת יותר לקראת ההתחלה המקצועית החדשה או לקראת שינוי הסטטוס להורים צעירים?

"גם וגם. ותוסיפי לזה הורמונים של חודש שביעי, חששות לקראת לידה ראשונה ופשוט חוסר וודאות עצום. אבל מה שמחזיק אותי זה הניצוץ שהיה לו בעיניים אחרי תקופה קשה שהוא לא שיחק, ברגע שהוא אמר לי מאמי, יש קבוצה שממש רוצה אותי ואני חושב שאני יכול לחזור לעצמי ולהגשים חלום. ידעתי שאני צריכה לתת מעצמי למען המשך הקריירה והחיים שלנו. זה שינוי בתוך שינוי, אנחנו טסים שניים והופכים שם לשלושה. שתי התחלות מרגשות ומשמעותיות בחיינו ואני מתרגשת לקראת הפרק החדש בחיינו".