פיטורי קראנקה הבהירו: עבור מכבי תל אביב מקום שלישי הוא כישלון

אייטור קראנקה | קובי אליהו

הפרידה מקראנקה היא תזכורת לכך שהצהובים רואים בעיניים רק את המקום הראשון בטבלה, ושגולדהאר עדיין מכוון למעלה. הטור של דני דבורין

(גודל טקסט)
אייטור קראנקה, מאמן מכבי תל אביב
ממשיך להתעקש שימשיך במכבי תל אביב. קראנקה | אריאל שלום

אם למישהו היה ספק, אפילו קל שבקלים, כיצד מתייחסת מכבי תל אביב למקום השלישי בטבלת ליגת העל, היא קיבלה אתמול את התשובה לכך בפרידה ממאמנה הספרדי אייטור קראנקה.

אצל קבוצת הכדורגל של מכבי תל-אביב מקום שלישי הוא כישלון, ואין מדובר בכישלון מיקרי. בעל הבית, מיטש גולדהאר, ספר כמו כולנו, את שלוש האליפויות הרצופות בהן זכתה מכבי חיפה, והוא כתמיד מכוון למקום הגבוה ביותר.

למען האמת, כל מי שמכיר את ההיסטוריה של הצהובים יודע שעבורם גם מקום שני בדירוג לא נבלע בגרון. לכן לא סתם מכבי תל-אביב היא הקבוצה המעוטרת ביותר בישראל.

ההחלטה על כך שקארנקה לא יהיה על הקווים בעונה הבאה, התקבלה אולי באיחור מסויים, ובכל זאת השמועות שכך יקרה, קיימות כבר משלביה האחרונים של העונה. אין לדעת האם גולדהאר התרשם מאותן שמועות, אבל ברור שהרישרושים הגיעו עד לאוזניו, בקנדה.

לזכותו של אייטור אני חייב להזכיר לכולנו שהוא לא זה שבנה את הקבוצה בעונה שעברה. לא פשוט להגיע לקבוצת כדורגל במהלכה של הליגה, על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר במאמן זר. דרוש לו זמן כדי להכיר את שחקניו וכמובן גם את הקבוצות האחרות עימן מתמודדת קבוצתו.

מיטש גולדהאר מכבי תל אביב
מכוון גבוה. גולדהאר | ברני ארדוב

זהו גם מסר לכל מאמן כדורגל בעולם, שמסוכן מאד לקפוץ על רכבת המצויה בעיצומה של נסיעה. מצד שני, אם זו מכבי תל-אביב שפונה אליך, מאמנים רבים ישמחו לקחת את הסיכון ולקוות לטוב. במיקרה שלפנינו, אייטור קראנקה לא הצליח להביא את קבוצתו אל היעד המקווה. מכבי חיפה היא שזכתה באליפות, והצהובים לא רק שפיגרו אחריה, אלא אף ראו את גבה של קבוצת הפועל באר-שבע. בנוסף, קראנקה גם לא עמד במשימה היוקרתית והחשובה של זכייה בגביע המדינה. מי יודע, יתכן שעם זכיה בגביע זה היה ניראה אחרת.

מעובדה אחת אין אנו יכולים להתעלם: לפחות חלק מאוהדי מכבי תל-אביב מרוצה מכך שקראנקה לא ימשיך. תמיכת האוהדים חשובה ביותר לכל מועדון ועכשיו נמתין בסבלנות לראות עד כמה היא תשפיע על העונה הקרובה.