"נגד האנטישמיות והטרור של החמאס": אוהדי מיינץ במחווה לישראל

play
הכרזות של אוהדי מיינץ בעד ישראל ונגד החמאס | צילום מסך, מתוך טוויטר
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 19.10 04:36

אחרי שהקבוצה שחררה אל-גאזי בגלל התבטאויות נגד ישראל, גם אוהדיה הניפו כרזות פרו ישראליות במשחק נגד באיירן מינכן. אנדי רם תוקף את הטניסאים, אוהדי סט.פאולי במחווה להפועל תל אביב

(גודל טקסט)

היום (שבת) לפני שבועיים מדינת ישראל השתנתה לעד בעקבות מתקפת הטרור האיומה ביותר שידעה. בספורט הישראלי מתקשים לשמור על שגרה בצל המלחמה, אך האירועים ממשיכים לעורר תגובות בארץ וגם בעולם, כשאת החשובים שבהם תוכלו למצוא כאן.

20:10: אוהדי סט.פאולי במחווה להפועל תל אביב

20:00: אחרי שמיינץ שחררה את אנוואר אל-גאזי בגלל התבטאויות נגד ישראל, גם אוהדי הקבוצה הביעו סולידריות עם ישראל במהלך המשחק נגד באיירן. לפני המשחק מול האלופה האוהדים הניפו כרזות עם כיתובים כמו "סולדיריות עם כל נפגעי האיסלאם והאנטישמיות", "נגד האנטישמיות והטרור של חמאס" ו"שלום עבור כל תושבי עזה".

הכרזות של אוהדי מיינץ

אליניב ברדה במרכז הטניס והחינוך באר שבע
הגיע לחזק. ברדה עם הילדים | אתר רשמי, מרכז הטניס והחינוך באר שבע

16:40: טניסאי העבר אנדי רם העלה סטורי עם תמונותיהם של נובאק ג'וקוביץ', רפאל נדאל, רוג'ר פדרר ואנדי מארי, ותהה מדוע הם לא מגיבים למתרחש בישראל: "לפעמים השתיקה של חבריך גרועה מהמילים של אויביך"

14:50: מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה הגיע לחזק את ילדי העיר במרכז הטניס והחינוך באר שבע. במקום פתחו עם תחילת המלחמה את "מועדון החלומות" המחלק צעצועים, משחקים וביגוד לילדים, על מנת להקהל על שהותם הממושכות בבתים ובמרחבים המוגנים. בנוסף הצוותים החברתיים במרכז מעניקים תמיכה נפשית בילדים, והיום הפתיע והגיע המאמן שהצטלם ושיחק עם עשרות הילדים במקום.

מנהל המרכז יניב סקירה אמר: "היה מרגש הבוקר במרכז לראות ילדים משחקים, נהנים ושוכחים ולו למספר שעות מהמציאות הקשה עמה מתמודדת מדינת ישראל. תודתי לאליניב ברדה, שהגיע להיות עם הילדים והוכיח מהי ערבות הדדית אמיתית ומהי רוחה של החברה הישראלית במלוא תפארתה. גאים על הזכות לתמוך בילדים וגאים בשותפים הנפלאים למאמץ, התורמים מישראל ומחו"ל ואנשי ספורט בכירים כמו אליניב ברדה".

12:35: נוריץ' מליגת המשנה באנגליה הודיעה כי במשחקה היום היא "תנציח את הקורבנות של האירועים הנוראיים בישראל ובפלסטין עם דקת דומיה". השחקנים יעלו עם סרטים שחורים.

12:25: מת מפצעיו חגי אפרת ז"ל, מנהל הפועל ירושלים בכדורגל בשנות ה-70 וה-80, שנפצע בפיגוע במצרים לפני שבועיים. השר לשעבר עוזי ברעם ספד: "הוא היה מנהל טבעי, חזק וקפדן. שמרתי איתו על קשר לאורך כל השנים. ברור לי שהדור הצעיר של האוהדים לא שמע עליו ולא יכול להעריץ את הניהול הנכון שהקנה לקבוצה שלנו בימים ההם. אבל כמי שזוכר את המועדון מאמצע שנות ה-40 של המאה הקודמת, אני יכול לומר שהיו לנו מנהלים ומאמנים רבים – חגי היה אחד הטובים. עמד בכל ההתחייבות ודרש מהשחקנים לתת תמיד את המיטב".

אביב לוי, טריאתלטית ישראלית
"שליחות לאומית". הטריאתלטית אביב לוי | יח"צ – חד פעמי, פרטי

12:10: אביב לוי, הטריאתלטית הבכירה של ישראל, סיימה במקום ה-34 (מתוך 54) בתחרות גביע העולם הראשונה בקריירה שלה בטונגיונג שבדרום קוריאה: "באופן טבעי הרגשתי היום מחויבות הרבה יותר משמעותית. ההופעה שלי בתחרות מהווה עבורי שליחות לאומית עם אחריות גדולה. זה נתן לי הרבה מאד כוח". לוי קיבלה הרבה מאוד תמיכה ועידוד של ספורטאים שהשתתפו בתחרות. הנציג השני של ישראל, איתמר לבנון, סיים במקום ה-56 מתוך 65: "על קו הזינוק הרגשתי שמדינת ישראל מאחוריי ושהפעם אני מקדיש את התחרות למשפחות שאיבדו את יקיריהם".

10:15: הליגיונרים מנסים לשמור על שגרה הרחק מהמלחמה בבית, ומאמן סט. מירן הסקוטית סטפן רובינסון סיפר על ההתמודדות של סתיו נחמני: "לסתיו יש בעיות גדולות יותר מחוץ לכדורגל, מתפללים עבור משפחתו ומקווים שכולם בסדר. המצב שם מדאיג מאוד, חיבקנו את סתיו, אבל אין שום דבר שנוכל לעשות או להגיד כדי להפוך את המצב לפשוט יותר עבורו. הכדורגל היווה מפלט בשבילו, הוא נהנה לבוא לאימונים. בגלל ביטול משחקי הנבחרת הצעירה הוא נשאר איתנו כאן ודאגנו לו".

10:00: "ברומא התנהג כרומאי". את הציטוט הזה העלה ערן זהבי לסטורי, כתגובה לפוסט של יוסף חדאד בו נראה כי צה"ל השתלט על ביתו ברמאללה של סלאח אל-אערורי, בכיר חמאס בגדה.

8:30: אוהדים בכדורגל האיראני שוב ניצבים לצד ישראל, כאשר אוהדי אסטגלאל המקומית שרקו בוז במהלך דקת הדומיה לכבוד הקורבנות מהצד הפלסטיני בלבד. לידיעה המלאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי