"שר החוץ ישראל כ"ץ עשה טעות, מוטב שהציוץ הזה לא היה נכתב"

play
ישראל כץ, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022 | ראובן קסטרו
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 2.5 05:33

גורמים בכירים בכדורגל הישראלי המומים וזועמים בעקבות ההודעה שפרסם ברשת X כשבועיים לפני הקונגרס שהחשש שתיערך בו הצבעה על זריקת ישראל מהתחרויות: "בפיפ"א צריך לברוח כמה שיותר מפוליטיקה, ציוץ של שר ברגע כזה לא יכול לעזור"

(גודל טקסט)

גורמים בכירים בכדורגל הישראלי המומים וכועסים בשעות האחרונות אחרי ציוץ שהעלה בטוויטר (X כיום) שר החוץ ישראל כ"ץ, בו רשם: "ג'יבריל רג'וב, מחבל בחליפה שתמך פומבית בפשעי החמאס, פועל ברחבי העולם לסלק את ישראל מהתאחדות הכדורגל העולמית @FIFAcom. נפעל לסכל את מזימתו ואם לא יפסיק – נכלא אותו במוקטעה ונשאיר אותו לשחק לבד סטנגה בין הקירות".

בשבועות האחרונים פועלים הגורמים הבכירים ביותר בכדורגל הישראלי, בשיתוף עם משרד התרבות והספורט בראשות שר מיקי זוהר, כדי למנוע הצבעה בקונגרס פיפ"א הקרוב, ב-17 במאי בבנגקוק, על זריקת ישראל מתחרויות הכדורגל ברחבי העולם. מדובר כבר בפעם השנייה בה רג'וב, יו"ר ההתאחדות לכדורגל בפלסטין, פועל כדי שישראל לא תוכל להשתתף בתחרויות, הן במסגרת הלאומית והן במסגרת הקבוצות, וקיים חשש אמיתי לאור כל האירועים הפוליטיים והביטחוניים שהפעם זה יגיע לכדי הצבעה בקונגרס בעוד כשבועיים בתאילנד.

הציוץ שעורר סערה

הכעס הגדול אצל הגורמים שהתאגדו יחד וביניהם בכירי הכדורגל בישראל, הוא על כך שמדובר בציוץ שלא רק שלא תורם דבר למאמצים, אלא קיים חשש שהוא אפילו יפגע מאוד בסיכויים של ישראל לצאת עם היד על העליונה במקרה הזה.

אף ששר החוץ הביע רגש שאיתו בוודאי מסכימים רבים מתושבי המדינה, עדיין מדובר במהלך שגוי כאשר ראשי הכדורגל בארץ פועלים מול התאחדויות מכל העולם על מנת לגייס את תמיכתם לקראת הקונגרס הקרוב. "הציוץ הזה הוא טעות בלשון המעטה. מוטב שלא היה נכתב", אומרים גורמים בכירים בכדורגל שפועלים כנגד המהלך של רג'וב, "בפיפ"א צריך לברוח כמה שיותר מפוליטיקה, כך שציוץ של שר בדרגה של שר חוץ ברגע כזה – שבועיים לפני הקונגרס – לבטח לא יכול לסייע לנו", הוסיפו אותם בכירים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי