בעקבות חזרת הקהל לבונדסליגה: בישראל שוקלים מתווה דומה

אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה | דני מרון

לאחר שבגרמניה הותר ללייפציג להכניס 8,400 אוהדים במחזור הפתיחה, ראשי משרד הבריאות ומשרד הספורט כינסו דיון דחוף. פיילוט אפשרי: רק ילדים ייכנסו למגרשים

(גודל טקסט)

התפתחות חשובה חלה היום (רביעי) בנושא חזרת הקהל למגרשי הכדורגל בישראל. ראשי משרד הבריאות ידונו בהקדם עם ראשי משרד התרבות והספורט על הצורך ועל הדרכים להחזיר קהל – כרגע בכמויות קטנות – למשחק הכדורגל בישראל, זאת בעקבות האישור שקיבלה ר.ב לייפציג הגרמנית להכניס 8,400 אוהדים למשחקה נגד מיינץ במחזור הפתיחה בבונדסליגה, בעוד 18 יום.

ראשי מערכת הבריאות הציבו בשבועות האחרונים את גרמניה כמודל אפשרי להחזרת קהל למגרשי הספורט בישראל ולמרות שבמדינות אחרות (בעיקר בצרפת) כן הותר לאפשר לאוהדים לשוב למגרשים, חששו שם מהתפרצות תחלואה, בייחוד בדרבי של בלגרד בין הכוכב האדום לפרטיזן, שהזניק את התחלואה בקורונה בבירת סרביה במאות אחוזים.

הסירוב הגרמני הפך ללגיטימי את הסירוב הישראלי לקהל בכדורגל ובאירועי שמחה. כעת, בעקבות ההחלטה בגרמניה, שגם כוללת הכנסת קהל למשחקי ליגה רביעית ומטה בכמות של עד 1,000 איש, הוחלט בשעות האחרונות לכנס דיון דחוף בנושא.

לא מדובר בהחלטה מיידית, בעיקר לנוכח הקפיצה בכמויות הנדבקים בישראל ליותר מ-2,000 נדבקים ביממה, אבל בהחלט ייתכן מצב שבו ייבחנו מתווים שהוצעו כבר על ידי מנהלת הליגה לבדיקת פיילוטים שיאפשרו כניסת קהל למגרשים, לפחות בתפוסה חלקית. אחת האופציות של מנהלת הליגה היא להשתמש בהסכם שלה עם מפעל הפיס, שכולל הסעה מאורגנת של ילדים מהפריפריה, להכניס למגרשים ילדים בלבד, בגלל שמדובר באוכלוסיה שנדבקת פחות ובוודאי שכמעט ולא מפתחת סימפטומים של נגיף הקורונה.

אוהדי בית"ר ירושלים
בקרוב שוב ביציע? | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי