משרד הבריאות הורה לעצור את הליגות הנמוכות וליגות הנוער

ערן לוי | יוסי סוריק

בהתאחדות לכדורגל הופתעו מהמכתב ששיגר פרופסור איתמר גרוטו למשרד הספורט וטרם הגיבו. בליגה א' זועמים: "בשביל זה נאבקנו?"

(גודל טקסט)

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שיגר היום (שלישי) מכתב למשרד הספורט ובו הבהיר כי הוא עוצר עד להודעה חדשה את פעילות ליגות הנוער והליגות החובבניות. המשמעות: רק ליגת העל הליגה הלאומית וליגה א' (לגביה אושר המתווה של בידוד השחקנים לאימונים ומשחקים בלבד) יוכלו להמשיך להתנהל כרגיל בזמן הסגר.

במכתב מטעם גרוטו נכתב: "בהמשך להחלטת קבינט הקורונה ובהתאם לתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, ולאור מידע שהגיע לידי משרד הבריאות לפיו מתקיימות פעילויות ספורט שלא בהתאם להנחיות לקיום ספורט מקצועני בלבד, הריני לבקשך לתקן ולהבהיר את הנחיות משרדך לגורמים בשטח, לרבות התאחדויות ואיגודי ספורט ומפעילי מתקני ספורט. מותרת פעילות ספורט לספורטאים תחרותיים ופעילים אשר ספורט הוא עיקר עיסוקם, ובהתאם להסכמות בין המשרדים, המדובר הוא באחד משני הבאים: ספורטאים בליגות הבוגרים המקצועניות (בפועל ליגת העל והליגה הלאומית בלבד) בענפי הכדור, או ספורטאים אולימפיים".

גרוטו המשיך: "מותרת הפעלת מקומות אימון ייעודיים לספורטאים מקצוענים ואולימפיים בלבד, שהוכרו כך על ידי מנכ"ל משרד התרבות והספורט. כמו כן, מותרת יציאה לפעילות ספורט ליחיד, או לאנשים הגרים יחד, שלא באמצעות רכב ממונע. למען הסר ספק, יובהר כי פעילויות הספורט הבאות אסורות: קבוצות בוגרים שאינן בליגות המקצועניות; קבוצות ילדים ונוער, לרבות פעילות במסגרת איגודים מקצועיים, חוגים וכו'; הפעלת מתקני ספורט שאינם ייעודיים לספורטאים תחרותיים ואולימפיים, לרבות בריכות, חדרי כושר וכו'".

ההודעה של משרד הבריאות הפתיעה את ראשי ההתאחדות לכדורגל, שלא קיבלו את המכתב שכאמור נשלח למשרד הבריאות וטרם הגיבו בנושא.

בליגה א', אשר צפויה להתחיל בחודש הבא, הגיבו בזעם לאחר שרק לפני מספר שבועות אישר המשרד את המתווה לפיו הליגה תהיה כפופה לשתי הליגות הבכירות. "נאבקנו בחודשים האחרונים על מנת שנוכל לשחק במתווה כמעט זהה לשתי הליגות המקצועניות", אמר אחד מבעלי הקבוצות לספורט1.

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | אבשלום ששוני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי