סגנית יו"ר הכנסת: "צריך לשחרר את השחקנים"

קרן ברק | פרטי

ח"כ קרן ברק נאבקת להחרגת הספורט המקצועני מהסגר: "אסור לעצור ליותר מדי זמן. משרד הבריאות צריך לצאת מהקופסה, אי אפשר שתהיה אפליה בין הקבוצות". על חזרת הקהל: "צריך לראות מה עושים בגרמניה"

(גודל טקסט)

את השם קרן ברק רוב חובבי הספורט לא מכירים, אך לאחר ההחלטה ההזויה של משרד הבריאות לעצור את האימונים והתחרויות, סגנית יו"ר הכנסת ויושבת ראש הוועדה לעסקים קטנים ובינוניים, הפכה לאחד מקולות ההיגיון בוועדת החוקה ולזו שמשמיעה את זעקת הספורט המקצועני בישראל. למה דווקא היא, אתם בוודאי שואלים. ובכן, חברת הכנסת ברק פשוט מבינה.

"בילדותי הייתי שחיינית תחרותית במכבי חיפה, שיחקתי טניס וכדורסל, אך לאחר מכן זה הפך לתחביב. השחייה חישלה אותי לחיים הפוליטיים. להיות כל יום שעות עם עצמך במים, אין דבר יותר מחשל מזה, לחיים בכלל ולחיים הפוליטיים בפרט. אני מאוד אוהבת שחייה ומאמינה בענף הזה. בגיל צעיר, כל יום ארבע-חמש שעות לבד עם עצמך במים. לכן אני גם מבינה למה חשוב להישאר במסגרת מקצועית ברמה היומיומית, בלי לוותר אפילו על אימון אחד", היא מסבירה.

הספורט חשוב לכולנו, ובכל זאת, בזמן שאנחנו עורכים את הריאיון עם ישראל מתכונן לערב חג נוסף בצל הסגר המהודק שהוטל עלינו. מה דעתך על כך?

"כיושבת ראש הוועדה לעסקים קטנים ובינוניים, שמתמודדת 24/7 בעת הזאת, אני רק יכולה לומר שצר לי שהגענו למצב הזה, הרבה זמן ניסינו לשמור על האיזון בין שמירה לבריאות הציבור לבין שמירה על הכלכלה והמשק, ואני הייתי מהשומרות המובילות על המצב הכלכלי במדינה, אך לצערי הגענו לנקודת אל-חזור ולא הייתה לנו ברירה אלא להדק את הסגר כדי לעצור את התחלואה. אני מקווה שהסגר ישיג את המטרות במהירות האפשרית כדי שנוכל לפתוח כמה שיותר מהר את הכלכלה. בדיוק כפי שאני הולכת לעבודה ו-30% מהמשק עדיין הולך לעבודה, ביקשתי שיתייחסו לשחקנים בליגות כעובדים לכל דבר. מהבית לעבודה ובחזרה, ללא עיסוקים בדרך".

ולמרות זאת, פרופסור גרוטו המליץ אמש לא להחזיר את הספורט בטענה שהוא "לא חיוני" מספיק, והספורט עדיין מושבת.

"פרופסור גרוטו צריך לדאוג לצמצם את התחלואה. זה התפקיד שלו ומבחינתו כל בן אדם שהוא כביכול 'משחרר' מהסגר, גורם לסיכון ועלול לגרום לעלייה בתחלואה. התפקיד שלנו זה להסתכל על כל התמונה. המצב הכלכלי, מצב הרוח הלאומי, לדברים האלה יש משמעות. בעיניי, היה צריך להמשיך את המשחקים ולא לעצור את הספורט, אבל אם החליטו לעצור, אסור לעצור ליותר מדי זמן. צריך לשחרר את השחקנים כמה שיותר מהר. השחקנים צריכים להמשיך להתאמן בינתיים ולהיות מוכנים בצורה הכי טובה לרגע שיחזרו הליגות. אני חושבת שמשרד הבריאות צריך להסתכל על כל המשמעויות של עצירת הליגות ולצאת מהקופסה. לא צריכה להיות אפליה בין קבוצות שמשחקות באירופה לקבוצות שמשחקות בליגה, מספר הספורטאים ואנשי הצוות בליגות הבכירות (ליגת העל בכדורסל ובכדורגל) הוא מועט, היה צריך לשחרר אותם".

המכתב של ח"כ קרן ברק לשר הבריאות | רשמי

ומה לגבי ליגות אחרות?

"כרגע אנחנו לא במקום הזה, כי יש תחלואה גם בליגה הבכירה וראינו את זה. ברגע שמתחילים לשחרר ליגות נמוכות צריך לשחרר גם ליגות נוער וילדים וזה מדרון חלקלק, כרגע מותר לכולם להתאמן בצורה יחידנית, ואני מקווה שהתחלואה תרד בקרוב ונוכל לבחון את זה שוב. בליגות הבכירות כן צריך לשמור על רמת המשחק והאימונים מול שאר הקבוצות בעולם, כדאי לשנות את החלטתם כמה שיותר מהר".

חושבת שתצליחי לשנות את דעתם?

"אני באמת חושבת שיש אפשרות שהם ישנו את החלטתם ויחזירו את האימונים בקרוב. אני מתגייסת לעניין הזה כי אני חושבת שאם יש טיעונים נכונים שמגובים במספרים, התחייבויות ואמון הדדי בין הגורמים, מקבלי ההחלטות יכולים לשנות את דעתם בביטחון".

ומה לגבי הקהל?

"לדעת משרד הבריאות, קהל באירועים תרבותיים, ביניהם כדורגל, יחזור רק בסוף הדרך, אבל אני כן חושבת שצריך להסתכל על מה שעושים בגרמניה, וכיצד אופ"א מאשרת להכניס 30% לאצטדיונים ולבדוק מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגיע לשם".

בנימה אופטימית זו, תרצי להוסיף משהו?

"בימים אלה אני מאחלת לכל עם ישראל גמר חתימה טובה וחג שמח. למרות המצב, בסוכות צוונו לשמוח יותר מחגים אחרים, לכן בואו ננצל את הזמן הזה כדי לשמוח כמה שיותר ונתחבר לאיחוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי