"הקפטן של כולם": לזכרו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל

עמית בן יגאל ז"ל
עמית בן יגאל ז"ל | פייסבוק

לוחם סיירת גולני, שנפל בפעילות מבצעית במאי 2020, היה אוהד מכבי תל אביב. השנה הוא הונצח על ידי קרן מכבי, כאשר לפרויקט שמשפחתו יזמה נתרם ציוד לנזקקים. גם מאמנו בקבוצת הכדוריד ספד לו: "היה ילד שמח ואהוב"

(גודל טקסט)

את התאריך 12 במאי 2020 בני משפחתו וחבריו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל לא ישכחו לעולם. אבל כבל נפל עליהם לאחר שנודעה להם הבשורה הקשה מכל – אהובם נהרג במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד שבגזרת החטיבה המרחבית מנשה, זאת במסגרת שירותו הקרבי שביצע בסיירת גולני.

כמעט שנה עברה מאז מותו המצער של בן יגאל ז"ל, שהיה אוהד מושבע של קבוצת מכבי תל אביב ואף היה ספורטאי באגודת המועדון. לזכרו, הוקם פרויקט מרשים מצד משפחתו, בו הוחלט לאסוף אלפי מתנות עבור ילדים, חיילים וקשישים. אגב, ביום הולדתו הלועזי של בן יגאל ז"ל שחל ב-8 בפברואר, התקיים מבצע חלוקה של המתנות לכל מי שזקוק לכך.

על מנת לכבד את זכרו ולהנציח אותו, גם קרן מכבי הצטרפה למיזם המכובד, כאשר תרמה תיקים וציוד בית ספרי שיועברו לכל מי שיחפוץ בכך. נציין כי עמית שיחק כדוריד במחלקת הילדים והנוער של הפועל רמת גן/גבעתיים, ובמהלך החטיבה והתיכון עסק גם באתלטיקה, כשבכיתה י' החליט להתמקצע רק בענף הזה, בריצה ובקפיצה לרוחק ולגובה. הוא הפסיק את פעילותו עקב גיוס לשירות קרבי.

אריק שפירא, שהדריך את עמית בקבוצת הנוער של הפועל רמת גן/גבעתיים בכדוריד, מספר: "הכרתי את עמית עוד מגיל צעיר, בימים שלמד בבית הספר קורצ'אק ברמת גן, ולאחר מכן עבר לבליך – ובמקביל התאמן ושיחק במחלקת הנוער של הפועל ר"ג-גבעתיים. הוא היה ילד שמח, שובב, אהוב על כולם. לתחושתי חלק גדול מהרצון שלו להיות לוחם בסיירת גולני קשור גם בהתאהבות בספורט, להיות מוביל, לייצג. אנחנו כאובים מאוד, ושולחים תנחומים לאמא נאווה ולאבא ברוך, שבאותה תקופה ליווה אותו לכל המשחקים".

אביו של עמית בן יגאל ז"ל | מכבי תל אביב, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי