מכבי ת"א מול גאגרה/סוטג'סקה, ב"ש נגד קרדז'אלי. אשדוד – קרבאח

טום בן זקן, דן גלזר, שגיב יחזקאל | מאור אלקסלסי, אריאל שלום

הישראליות הוגרלו בסיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג, כולן ישחקו כאורחות במשחק הראשון (22.7). הצהובים יתמודדו מול הגאורגים או המונטנגרים, הדרומיים נגד הבולגרים. הגרלה לא פשוטה לקבוצה של רן בן שמעון

(גודל טקסט)

בקרוב מאוד הקבוצות הישראליות ייכנסו למפעלים האירופיים, והיום (רביעי) הן גם גילו מה תהיינה היריבות שלהם בהגרלת סיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג, אשר נערכה בשווייץ. מכבי תל אביב קיבלה הגרלה נוחה, כאשר תפגוש את המנצחת בין גאגרה הגאורגית לסוטג'סקה ממונטנגרו. הפועל באר שבע תתמודד נגד ארדה קרדז'אלי הבולגרית, בזמן שמ.ס אשדוד תשחק מול קרבאח מאזרבייג'אן.

כל הישראליות ישחקו כאורחות במפגש הראשון מבין צמד המפגשים, אשר ייערך ב-22 ביולי. משחק הגומלין, שייערך שבוע לאחר מכן, ב-29, ישוחק בישראל ללא הגבלת קהל, בעוד אצל היריבות מחו"ל המצב אחר.

הפועל ב"ש, אגב, תארח את המשחק הביתי שלה באצטדיון המושבה ולא באצטדיון טוטו טרנר. מכבי ת"א כמובן תשחק בבלומפילד, בעוד מ.ס אשדוד צפויה לנדוד מאצטדיון הי"א, שככל הנראה לא יאושר להתמודדות.

פטריק ואן לוון | שלומי גבאי

הכירו את היריבות האפשריות של מכבי ת"א

גאגרה הגאורגית נוסדה רק בשנת 2004 והיא משחקת בליגה השנייה (מאז 2011/12), אם כי בשנה שעברה היא זכתה בגביע המקומי בפעם השנייה בתולדותיה כשניצחה 3:5 בפנדלים את סמגוראלי צקאלטובו, ועל כן הגיעה למפעל אירופי. באצטדיונה הביתי יש 2,130 מקומות. הליגה הגאורגית השנייה משוחקת בימים אלו והקבוצה נמצאת בכושר משחק.

סוטג'סקה המונטנגרית זכתה בארבע אליפויות, כולן בעשור האחרון (2013, 2014, 2018 ו-2019) וסיימה במקום השני אשתקד בפער גדול מהאלופה. מילאן ראדוביץ' מונה למאמן הקבוצה בחודש נובמבר האחרון וזוהי בסך הכל קבוצת הבוגרים השנייה שלו. באצטדיונה הביתי 5,214 מקומות. לקבוצה שני ניצחונות בלבד באירופה מתוך 24 משחקים.

הכירו את יריבת הפועל ב"ש – ארדה קרדז'אלי

יריבתה של באר שבע, ארדה קרדז'אלי הבולגרית, היא למעשה מועדון שהוקם מחדש בעשור האחרון לאחר שפשט רגל, ולפני שנתיים הם הצליחו לעלות לליגה הראשונה.  בעונה שעברה היא הגיעה לגמר הגביע שם היא הפסידה לצסק"א סופיה. עם זאת, היא הצליחה בכל זאת להשיג את המקום באירופה לראשונה בתולדות המועדון אחרי שהם סיימו במקום הרביעי וניצחו את צ'רנו מורה בגמר פלייאוף ההעפלה למפעל.

הכירו את יריבת מ.ס אשדוד – קרבאח

את ההגרלה הקשה ביותר קיבלה מ.ס אשדוד, שכידוע לא הייתה מדורגת ועל כן תנסה לעבור את קרבאח האזרית, שהעונה השתתפה בשלב הבתים של הליגה האירופית ופגשה את מכבי תל אביב, נגדה הפסידה בבלומפילד 1:0 במחזור הפתיחה ובמחזור החמישי, במשחק שנערך בטורקיה, סיימה נגד הצהובים ב-1:1. במוקדמות של הליגה האירופית הם חלפו על פני שריף טירספול ממולדובה, מולדה הנורבגית בפנדלים והביסו את לגיה ורשה בפולין. בליגה האזרית סיימה הקבוצה במקום ה-2 בעונה האחרונה, מרחק שתי נקודות מהאלופה נטפצ'י באקו שעשויה לפגוש את מכבי חיפה.

קרבאח זכתה בשמונה אליפויות מאז קיבלה עצמאות ב-1991 והאחרונה שבהן הייתה ב-2019/20, האליפות האחרונה שלה מבין שבע רצופות. היא גם זכתה בשישה גביעים ובעונת 2017/18 עלתה לראשונה לשלב הבתים של ליגת האלופות, שם פגשה את צ'לסי, אתלטיקו מדריד ורומא וצברה שתי נקודות משישה משחקים.

רוני לוי, רן בן שמעון
רוני לוי, רן בן שמעון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי