אבל כבד: ויקי פרץ הלך לעולמו בגיל 68

ויקי פרץ ז"ל | קובי אליהו

אחד מכוכבי נבחרת ישראל בשנות ה-70 מת בנסיבות טרגיות. זכה עם מכבי תל אביב בשתי אליפויות, כבש 14 שערים ב-40 משחקים במדים הלאומיים וגם כיכב בשטרסבורג הצרפתית. הלווייתו תיערך בשעה 15:00 בבית העלמין מורשה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ויקי פרץ, מכוכבי נבחרת ישראל בעבר, הלך לעולמו הלילה (בין שני לשלישי) בנסיבות טרגיות והוא בן 68. פרץ ניסה אתמול לשים קץ לחייו ולאחר זמן קצר נמצא על ידי אנשי מד"א ללא דופק, אולם לאחר שעות ארוכות בהן נאבקו על חייו בבית החולים תל השומר, בשעה 02:00 נקבע בצער רב מותו. הלווייתו תיערך היום ב-15:00 בבית העלמין מורשה ברמת השרון.

פרץ ז"ל חווה קשיים רבים בשנים האחרונות ברמה הכלכלית והמשפחתית. לפני מספר שנים הוא סיפר כי הוא בנתק עם בנו, עומר, אחת הסיבות שהובילו למצב נפשי ירוד.

ויקי פרץ נולד ב-11 בפברואר בכפר סבא, משם עקרה המשפחה ליפו ולרמת עמידר. בגיל 9 הגיע פרץ לקבוצת הילדים של רמת עמידר וקבוצת הנוער הפך לכוכב גדול שזומן על ידי מאמן נבחרת הנוער דוביד שוויצר לאליפות אסיה 1972 בבנגקוק. בגמר האליפות ניצחה ישראל את דרום קוריאה 0:1, ופרץ היה מלך שערי הטורניר עם 12 כיבושים.

ויקי פרץ | רענן כהן

בשובו לישראל זכתה בשרותיו קבוצת מכבי תל אביב, שהעבירה לרמת עמידר שמונה שחקנים תמורתו. פרץ שיחק במכבי תל אביב מ -1973 ועד 1980, אז עבר לליגה הצרפתית ושיחק בשטרסבורג ובראן.

כשחזר לישראל ב-1983 חתם לעונה במכבי תל אביב, שעד היום מכירה בו מגדולי שחקניה בכל הזמנים, וממנה המשיך לשמשון ת"א ולהפועל לוד את שערו הראשון בנבחרת ישראל הבקיע פרץ בניצחון על ארצות הברית 1:3 בבלומפילד. בטורניר האולימפי במונטריאול 1976 כבש פרץ שני שערים, אחד נגד נבחרת צרפת עם מישל פלאטיני בתיקו 1:1. הוא השתתף בטורניר גביע העולם לקראת מונדיאל 1982. בסך הכל הבקיע החלוץ האגדי 245 שערים לאורך הקריירה המפוארת שלו.

לאחר שפרש ממשחק פעיל, פרץ אימן את נבחרת הנערים של ישראל ובהמשך שימש כעוזרו של אלי כהן בהפועל תל אביב ובמכבי תל אביב. בשנים האחרונות הוא עבד עם מחלקות נוער במטרה לגדל דור חדש של חלוצים. יהי זכרו ברוך.

ויקי פרץ נגד ליברפול בישראל | משה מילנר לע"מ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי