"הוא היה החצי השני שלי": בני טבק נפרד מוויקי פרץ

ויקי פרץ
ויקי פרץ | יהונתן שאול

השותף לימי הזוהר במכבי תל אביב התראיין ל-103FM וסיפר על היכולות של פרץ כחלוץ ("קינאתי בו, הוא השאיר אותנו פעורי פה"), האדם שהיה ("צנוע וחברי מאוד") וימיו האחרונים ("היה לו קשה להסתגל, לא ראיתי מצוקה")

(גודל טקסט)

הכדורגל הישראלי ממשיך לכאוב אל לכתו של ויקי פרץ בגיל 68. החלוץ האגדי הלך לעולמו הבוקר (ראשון) בנסיבות טרגיות והובא למנוחות. חברו הוותיק במכבי תל אביב, בני טבק, התראיין ל-103FM וסיפר על שיתוף הפעולה בין השניים בצהוב-כחול, החברות והתקופה האחרונה בחייו של פרץ.

האם היית ער למצוקה? "לא היינו בכאלה יחסים מחוץ למגרש בתקופה האחרונה. ראיתי אותו במפגשי ותיקים שהיו. לא ראיתי שום דבר שמעיד על משהו כזה".

פרץ כאדם, ספורטאי וחבר לקבוצה: "הוא הגיע מרמת עמידר בעסקה של שישה-שבעה שחקנים תמורתו. היו לו תכונות נדירות של חלוץ. אני קינאתי ביכולת שלו לרוץ עם מגן, לעשות סיבוב על המקום ולבעוט בימין או בשמאל. שתי הרגליים היו באותה רמה. הוא היה חזק מאוד, טכני מאוד, ולא לחינם הגיע לצרפת ועשה שם קריירה לא רעה. הוא היה בחור צנוע, נחמד וחברי מאוד. אני, עד כמה שהייתי טוב, שיחקתי במשחק של צמדים. הוא היה החצי השני שלי והיה לי כיף לשחק איתו, הוא היה סקורר אמיתי".

בני טבק במדי מכבי תל אביב | אלבום פרטי

רק הקרובים אליו הרגישו את המצוקה: "אני משער שבקטע הנפשי דברים הפריעו לו. הוא קיווה שיקבל דברים ראויים יותר לפי הבנתו והמציאות הייתה שונה. במגרש אנחנו סוג אחד של אנשים וכשאנחנו פורשים קשה מאוד לשמור על זה. צריך להסתגל לדברים אחרים וכנראה שהיה קשה לו עם זה. לגבי עניין כלכלי, אין לי מושג. אני יודע שכאשר היו מקרים בעבר, כששחקנים נקלעו למצבים מסויימים, עזרנו ותרמנו את מה שיכולנו. במקרה הזה לא קיבלנו שום פנייה ואני לא הייתי מודע לזה".

חוכמת המשחק של פרץ: "להבקיע את השערים שהוא הבקיע, ולעשות את המהלכים שהוא עשה, זה רק דברים ששחקן אינטליגנט במגרש יכול לעשות. היו דברים שהוא עשה שהיינו נשארים פעורי פה, בין אם באימונים או במשחקים. הייתה לו גדולה שהיא שלו, הוא נולד איתה וגדל איתה בשכונה. הוא נולד עם היכול הזו".

ויקי פרץ | עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי