מאות השתתפו בכנס למטרת דו קיום, ברקת: "ספורט הוא כלי לקירוב לבבות"

הפאנל | מרכז הפועל

אירוע חשוב מאוד בספורט הישראלי נערך ביוזמת מרכז הפועל. ראש עיריית נצרת: "צריך כל חודש לקיים מפגש כזה". ארנשטיין: "הבעיות הפוליטיות לא ייפתרו באולם זה, אך עלינו מוטל לעשות הכל כדי שנהיה יחד"

(גודל טקסט)

אירוע חשוב בספורט הישראלי נערך היום (רביעי) כאשר מאות ראשי קבוצות כדורגל וכדורסל, יחד עם בכירי הספורט בישראלי, השתתפו בכנס מיוחד של מרכז הפועל שמטרתו: קידום דו קיום יהודי וערבי בספורט ומלחמה באלימות ובגזענות. הכנס התקיים במלון רמאדה נוף הגליל.

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', פתח את הכנס כשאמר: "הכדורגל הוא תנועת הנוער הגדולה ביותר בישראל והיא זו שמפגישה הכי הרבה יהודים וערבים. דחפתי תמיד למפגשים בין יהודים לבין ערבים, והכדורגל זה המפגש המוצלח ביותר. זהו לא דו קיום אלא קיום משותף. במשרד שלי אשים משקל רציני לפעילות ספורט בה כל המדינות במרחב ייטלו חלק".

עלי סאלם, ראש עיריית נצרת, הצטרף לדבריו: "צריך כל חודש לקיים מפגש כזה. עברנו תקופה קשה. לא האמנתי שערבים ויהודים יגיעו לעימותים כפי שראינו בעת המבצע הצבאי בדרום. בנצרת ובנוף הגליל עברנו הכל בשלום כי ראש עיריית נוף הגליל ואני טיפלנו ביחד במשבר ונמשיך יחד כי אין דרך אחרת". סאלם, שתמך מאוד בכניסה ההיסטורית של רעמ לקואליציה, ריגש את הקהל כשאמר גם: "טוב לנו כאן. לא חסר לנו כלום חוץ מפה ושם דברים. הבעיה האמיתית עליה משלמים מחיר כבד מאז 48 זו הבעיה הפלשתינאית ויהיו חיים טובים כשתהיה מדינה לצד מדינה. אני ואח שלי, רונן פלוט (ראש עיריית נוף הגליל), עובדים יחד. גם נתנו להם את מגרש הכדורגל שלנו בשנת 2000".

רז זהבי, רפיק חלבי, פיני גרשון | מרכז הפועל

רונן פלוט, ראש עיריית נוף הגליל, קרא לאיחוד ספורטיבי בין מגזרי באזור: "קבוצה שעולה לליגת העל צריכה מינימום 15 מיליון שקל וזה כסף שהמדינה צריכה להביא. מאוד קשה לשרוד בלי תקציב זה ולכן אני בעד הקמת קבוצה אזורית חזקה הכוללת את נצרת, נוף הגליל, עפולה וריינה. ארבעה תקציבים בונים קבוצה טובה". 

יורם ארנשטיין, מנכ"ל מרכז הפועל ומארגן הכנס הביע את דעתו: "הבעיות הפוליטיות לא ייפתרו באולם זה, אך עלינו מוטל לעשות הכל למען שנחיה יחד. צריך פשוט לדבר זה עם זה".

יוסי שרעבי, מנכ"ל התאחדות הכדורגל, הצהיר על הצעדים המסתמנים: "נחמיר בתקנון ההתאחדות כדי למגר את האלימות וזה כבר בא לביטוי בפסיקה נגד ניר קלינגר. אי אפשר יותר להתפשר ולהשלים עם דברים".

אלונה ברקת, פאדי מוסטפא | מרכז הפועל
רונן פלוט | מרכז הפועל
עלי סאלם, עיסאווי פריג', יורם ארנשטיין | מרכז הפועל

פיני גרשון, יו"ר האגף המקצועי באיגוד הכדורסל: "התחלנו פרויקט בנגב לפני שלוש שנים עם 500 ילדים והיום יש 4,500. הם באים מרהט, מחורה ועוד. יש בנות. יש כבר שחקני נבחרת מהפרויקט, וספורטאים שיצמחו יחד בנבחרות, ערבים ויהודים, לא תהיה ביניהם בעיה בעתיד".

גם אלונה ברקת, בעלי הפועל באר שבע נכחה במפגש ואמרה: "כשקורים אירועים במדינה – אני מצפה משחקנים שלי להעביר מסרים מאחדים. פוליטיקה שיעשו במקום אחר. ספורט הוא כלי לקירוב לבבות בהפועל ב"ש כבר היה קפטן מוסלמי וזה בכלל לא נושא לדיון במועדון".

רפיק חלבי, יו"ר מועצת דליית אל כרמל, מחה: "למה שואלים כל פעם מדוע שחקן ערבי לא שר נפש יהודי הומיה"?

ההכנות לפאנל | מרכז הפועל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי