7 על 7: אחיו של ערן זהבי חוזר לרגעים הגדולים לאחר שבירת שיא השערים

דו קרב יריות. ערן זהבי בדרבי הבלתי נשכח | יוסי ציפקיס

האימונים מגיל צעיר על המספרת בליון, המזרק שעף מהיד בדרבי, הטיל מול השוער הטוב בעולם והביצוע הייחודי שהגיע אחרי שנים של תרגולים. לכבוד השיא הבלתי נתפס של ערן זהבי, אחיו אבי בוחר את 7 השערים הכי מיוחדים של מספר 7

(גודל טקסט)

337 שערים יש לערן זהבי. אמש (רביעי) הוא עלה למקום הראשון בסטייל כמו שזהבי יודע. לכבוד המאורע, ביקשנו מאחיו אבי זהבי, איש עסקים, סוכן שחקנים בצמיחה ותמיד האדם הכי קרוב לערן, לבחור את השערים המיוחדים של מספר 7 תחת 7 קטגוריות.

1. השער הכי יפה

"המספרת בליון כששיחק בהפועל תל אביב. יש לערן המון שערים יפים אבל זה הכי יפה. קודם כל בגלל המעמד. שער מול אלופת צרפת בצ'מפיונס ליג זה יותר משערים בליגת העל. זו היתה ההתחלה שלו. אף אחד לא הכיר ביכולות שלו אז. כמה משחקים קודם הוא היה קשר אחורי בכלל ומגן ימני. מבחינת קושי של מספרת, היתה שם עבודת רגליים של לבוא אחורה, לכוון את הגוף. עבודת הרגליים באותן שניות היתה קשה מאוד. ערן היה ידוע כאחד שניחן במספרות. יש לי דוד שהיה לוקח את ערן לאספלט מגיל קטן ואומר לו תעשה מספרת. חצי שעה ערן היה עושה מספרות על אספלט בבית ספר גורדון ביפו. נופל על האספלט הכואב וקם לעוד מספרת".

גיף מספרת ערן זהבי
מספרת מעוררת השראה. ערן זהבי בליון | אתר רשמי, טוויטר

2. השער הכי חשוב

"שער האליפות עם הפועל תל אביב ב-2010 בטדי. זה היה נגד כל הסיכויים. היה קיזוז, היה מכבי חיפה שהיתה צריכה לזכות באליפות. מי נתן סיכוי להפועל תל אביב. הם באו לטדי החטיאו פנדל, קנדה הורחק וכנגד כל הסיכויים באה הבעיטה הזו עם השריקה לסיום. ערן תופקד מגן ימני באותן דקות ובא מאחור. השער הזה הכניס את ערן לתודעה. ערן היה מוכשר גם קודם אבל ספרו את ורמוט ושכטר לפני ערן. ואחרי השער הזה ערן קפץ גבוה מבחינת המעמד, השכר והשיח הציבורי".

שחקני הפועל תל אביב, גילי ורמוט, ערן זהבי, חוגגים אליפות
גילי ורמוט וערן זהבי עם צלחת האליפות בטדי | יותם רונן

3. השער הכי מרגש

"השער השלישי בדרבי שמכבי תל אביב ניצחה 2:3. יומיים לפני המשחק הזה השתחררתי מבית החולים אחרי כל מה שעברתי. רציתי להגיע למשחק עם כיסא גלגלים. ערן לא הסכים. הוא התנגד בתוקף כי חשש שיקרה לי משהו. נשארתי בסוף בבית. בשער הניצחון עף לי המזרק של האינפוזיה מהיד מהטירוף שאחז בי. זה היה גם השער שאחריו פאולו סוזה רץ אחרי ערן במשהו שעד היום מראים. ללא ספק השער הכי מרגש".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג
דו קרב יריות. ערן זהבי בדרבי הבלתי נשכח | יוסי ציפקיס

4. השער הכי משמח

"השער של ערן נגד באזל בחוץ. שער בנגיחה בביצוע מטורף. ערן מאוד שיפר את הנגיחה עם השנים ואז כשהוא כבש את ה- 2:2 שפתח את כל הדרך לליגת האלופות אחרי זה בגומלין בבלומפילד זה היה מדהים. השער ההוא בבאזל העניק למכבי תל אביב מקדמה לקראת המשחק בארץ ואל תשכח שזה היה בתוספת הזמן ברגע האחרון בדקה ה-96. בנוסף, אני רוצה לבחור גם את השלושער מול אוסטריה בחיפה. שלושער נגד נבחרת ברמה הזו במוקדמות זה לא הולך ברגל".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג שער בשווייץ נגד באזל
שער חוץ קריטי בדרך לליגת האלופות. ערן זהבי בבאזל | אימג'בנק GettyImages, Simon Hofmann
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי כובש מול נבחרת אוסטריה
פירק גם את נבחרת אוסטריה. זהבי בועט וממהר לחגוג | רויטרס

5. השער הכי עצוב

"השער המדהים של ערן נגד אובלק בסלובניה. כולם דיברו על זה שאובלק השוער הכי טוב בעולם ואז ערן נותן לו שער מטורף מחוץ לרחבה בכדור אדיר לחיבורים. אבל בסוף במקום לנצח, הפסדנו את המשחק בגלל טעויות שעשינו. זה היה כואב. אתה כובש כזה שער מדהים שבכל אירופה מראים, מוביל כבר 1:2 ובסוף מפסיד את המשחק. אם יש שער כואב, זה זה".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל
הכניע גם את אובלק, אך לצערו ישראל הפסידה באותו משחק בדקה ה-90 | רויטרס

6. השער הכי קשה לביצוע

"הראבונה נגד טיאנג'ין בליגה הסינית. מסרו לו כדור אחורה. בדרך כלל כל החלוצים מסתובבים או מורידים אחורה לקשר האחורי. כשאתה משוגע קר רוח כמו ערן אתה מנסה דברים מיוחדים שהבלמים לא יצליחו לסגור אותך. ערן עבד על הבעיטה הזו שנים. ראבונה כזו לא באה בקלות. ערן היה שם את הכדורים על קו ה-16 במשך שנים לפני אימונים ומנסה לפגוע בשיכול רגליים במשקוף. פעם עשו עליו אפילו סרטון באמצע האימון והוא הצליח לפגוע במשקוף כמה פעמים. זה גם שער שהקרינו בכל העולם. שער שלא רואים כל יום".

גיף ערן זהבי ראבונה
ביצוע שלא רואים כמותו כל יום. הראבונה של זהבי | אתר רשמי, יוטיוב

7. השער שאתה חולם שהוא יבקיע

"שער שיעלה את ישראל לטורניר גדול ומצידי שהשער יהיה עם הישבן. העיקר שהכדור יכנס".