מי לא רצה אותו בנתניה ומה היה חסר במכבי חיפה: ערן לוי מדבר על הכל

ערן לוי
ערן לוי | אודי ציטיאט

כוכב מכבי יפו התארח אצל אורן יוסיפוביץ' בפודקאסט "הפודיום" וסיפר כי אייל סגל הראה לו את הדרך החוצה ("יש משהו אישי"), נזכר בתחילת הדרך בכרמל ("לא היה מי שיתפוס אותי") ומבהיר: "לא אאמן". האזינו

(גודל טקסט)

אחרי שהבקיע שער ניצחון מרהיב שהעלה את מכבי יפו לשמינית גמר גביע המדינה, ערן לוי – אחד השחקנים הצבעוניים ביותר שיש לכדורגל הישראלי להציע – התארח בפודקאסט "הפודיום" אצל אורן יוסיפוביץ וכהרגלו סיפק לא מעט אמירות מעניינות. החלוץ בן ה-36 סיפר מה לא עבד בתחילת הדרך במכבי חיפה, הבהיר מי הראה לו את הדרך החוצה ממכבי נתניה ושיתף לגבי הקשיים בליגה א', רגע השיא בקריירה והתוכניות לאחר הפרישה.

האזינו לפרק המלא

לוי פתח את דבריו וסיפר על תחילת הדרך בקבוצת נעוריו: "כשעליתי לבוגרים במכבי חיפה לא היה מי שיתפוס אותי. לא היה את מי שיגיד, 'מה זה? ילד חרא? הוא לא מבין את זה, זה, זה וזה? תן לי לתפוס אותו'. מאז שאני בליגה א' יש לי בין 12 ל-15 שחקנים צעירים שאני מדבר איתם קבוע, עוזר, מכוון. הלוואי שהיה לי את זה. אני אקח אותך הרבה שנים אחורה. מה היה קורה אם ערן לוי היה זורק את הכיסא של השופט הרביעי בקרית אליעזר? מה היה קורה אם זה היה ערן לוי? כשקורים כאלה דברים תמיד אומרים לי 'מה היה קורה אם זה היית אתה?".

על היום שאחרי הפרישה: "אני לא רוצה לאמן בוגרים. אני מודה. אני מאוד רוצה לעזור, ללמד ילדים. יהיה לי קשה לאמן. נגיד איטליה ביורו – אני עושה שני חילופים כבר בדקה 20".

על רגע השיא בקריירה: "אני לא אשקר, הנבחרת זה כבוד, זו גאווה. הנבחרת היא הסמל של המדינה. זה כיף. אבל אני לא יכול להשוות הופעה אחת במשחק אימון מול רומניה לעונה שלמה במכבי נתניה".

ערן לוי
ערן לוי | ערן לוף

"בעל הבית לא רצה אותי במכבי נתניה"

"עשיתי 3.5 עונות בהפועל חיפה, ועדיין מכבי נתניה זה הבית שלי", הצהיר לוי, "מכבי נתניה היא אפילו יותר בית מאשר מכבי חיפה שגדלתי בה מגיל 8. אין תחרות. גם אם היום אני סוגר במנצ'סטר לארבע עונות – מכבי נתניה זה הבית".

על עיזבת מכבי נתניה: "עם סלובו ושי הכל היה טוב. אבל פעם אחת אני רוצה לספר את הכל – בתקופת סלובו דרשתי חוזה לשנתיים. הייתי אחרי קרע ברצועה ואמרו לי שאין חוזים לשנתיים. הייתי הכל מהכל בנתניה, ואז גיליתי שכמה שחקנים חתומים לשנתיים. לא אמרתי מילה. עשינו את הבלתי ייאמן ועלינו ליגה. ואז אמרתי לבעל הבית שיש שחקנים שקיבלו חוזה לשנתיים – ולבריאות, והוא אמר שהוא פעל מרגש, ושאני צריך לדבר עם המאמן ושאולי לא אעמוד בקצב של ליגת העל. נכנסתי לסלובו, הוא הסביר לי את המצב, ו'זכינו' בהגרלה קלה במחזור הראשון – באר שבע בטרנר. בסוף עשיתי דאבל – דאבל (שערים ובישולים). בשנה הראשונה של ה'מינוס 9' ביקשתי חוזה לשנתיים וסיבנת (איל סגל) אותי. בשנה השניה – סיבנת אותי. עכשיו אני מגיע ורואה את המספרים ואת התפוקה שאני נותן, והיום כשאני קולט את הדברים – יש איזה משהו שהוא אישי. בעל הבית לא רצה אותי במכבי נתניה".

לאורך הקריירה נאלץ לוי להתמודד עם לא מעט ביקורות שונות. עכשיו הוא מסביר: "אני לא יכול לענות לכל המדינה, לכל האלה שאומרים 'איך הוא נראה, הוא שמן, הוא רזה, הוא לא רץ, כן שם GPS או לא שם GPS'. מה אני יכול לעשות. מה אני אענה לכל האלה של ה-GPS, ואז אענה לכל האלה של הריצה ואז לכל האלה של התזונה? איפה זה שיגיד לי 'בעטת מ-40 ושמת את זה בחיבור של השער'".

אחרי שנים ארוכות בליגות הבכירות, לוי סיפר איך זה לשחק בליגה א': "הכל קשה. פתאום המשטח לא משטח, הכדור לא כדור, בהר חומה היה לנו כדור דיאדורה של פעם – הכדורים הם בד'רך כלל מס' 5, שם יש כדור מס' 7. התנאים עצמם קשים. השופטים למשל פסלו לי בגלל נבדל 2 בעיטות חמש כמו אלו שעשיתי עם דיא סבע בליגת העל".

ערן לוי
ערן לוי | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי