שרק לפתיחת התערוכה ונפגש עם דינו זוף: אברהם קליין זכה לכבוד

שופט העבר בן ה-88 הוזמן לתערוכה לזכרו של פאולו רוסי, 40 שנה אחרי שהאיטלקי כבש שלושער במונדיאל מול ברזיל במשחק שהישראלי ניהל. שוער העבר העלה נשכחות

(גודל טקסט)

אברהם קליין בן ה-88, שבעברו שפט בשלוש אליפויות עולם, הוזמן על ידי הוועד האולימפי האיטלקי לפתיחת תערוכה מיוחדת לזכרו של השחקן פאולו רוסי, שהלך לעולמו לפני כשנה וחצי. קליין שפט במונדיאל 1982 את המשחק הבלתי נשכח בו איטליה גברה על ברזיל משלושער של רוסי.

לתערוכה המוצגת בהיכל התהילה האולימפי ברומא, הובאו משווייץ המשרוקיות שבהן השתמש קליין בקריירה שלו ובאמצעות אחת מהן הוא שרק לפתיחת התערוכה אתמול, בתאריך 5.7 בשעה 17:15. בין המוזמנים לתערוכה המרשימה היו שחקני נבחרת איטליה ב-82', ברונו קונטי, מרקו טרדלי ואחרים. מספר שעות לפני התערוכה, נפגש קליין במועדון השייטים עם השוער האגדי דינו זוף, שנבצר ממנו להגיע לתערוכה, אך הוא בכל זאת ביקש לפגוש את קליין לראשונה זה 40 שנה, מאז נפגשו על המגרש במונדיאל בברצלונה.

דינו זוף, אברהם קליין
נפגשו אחרי 40 שנה. זוף וקליין | תמונות גולשים, אברהם קליין

מכיוון שאיטליה זכתה במונדיאל ב-1982 והניצחון על ברזיל נחשב ליהלום בכתר הכדורגל האיטלקי, תחנת הטלוויזיה 'ראי' העבירה בשידור ישיר את פתיחת התערוכה ותחנת הטלוויזיה 'סקיי ספורט' שידרה במשך שלושה ערבים רצופים סדרה דוקומנטרית על אותו משחק וכן על השופט קליין. אלמנתו של רוסי ,יו"ר התאחדות הכדורגל האיטלקית ויו"ר הועד האוימפי הודו בחום לקליין על שהגיע במיוחד לכבד את זכרו של רוסי. קליין הגדיל לעשות ומעבר לשריקה גם נשא נאום באיטלקית שוטפת.

קליין סיפר לאחר התערוכה: "אחד המפגשים המרגשים באירוע היה עם דינו זוף, אותו לא ראיתי 40 שנה. הוא העלה זיכרון מהמשחק ברבע הגמר בין איטליה לברזיל. בדקה ה-88 היה 2:3 לאיטליה, ואז אוסקר הברזילאי נגח כדור אותו עצר זוף על הקו. שחקני ברזיל התחילו להתחבק, חשבו שזה גול. זוף סיפר שהוא לא ראה אותי וחשב שאשרוק לשער. הסברתי לזוף שאני ראיתי אותו מצוין, לא היה מעבר של הכדור מעבר לקו ולכן שלא שרקתי. הוא הבטיח לשמור על קשר והוסיף שהסיפור הזה לא עוזב אותו עד היום, כמו השלושער שכבש פאולו רוסי".