מנהיג על המגרש: הקפטנים המבוקשים ביותר בליגת החלומות

ניקוטה רוקאביצה, ז'וסואה | ספורט1

ליגת העל חוזרת וזה הזמן לחשוף מי היו הקפטנים הבולטים שלכם מתחילת העונה ולבדוק האם ההשקעה השתלמה. הירשמו לליגת החלומות של ספורט1 ותוכלו לזכות בפרסים שווים בכל שבוע

(גודל טקסט)

בלעדי למשתמשי האפליקציה: היכנסו לליגת החלומות של ספורט1, הרכיבו קבוצה ותוכלו לזכות בפרס חדש בכל שבוע!

עוד לא פתחתם קבוצה בליגת החלומות של ספורט1? אף פעם לא מאוחר מדי. בכל שבוע יש לכם הזדמנות לנסות את מזלכם ולזכות בפרסים שווים במיוחד. החוקים פשוטים מאוד – לרשותכם תקציב של 125 מיליון שקלים לבניית הסגל של 15 שחקנים הכולל 11 בהרכב הפותח ועוד ארבעה מחליפים, שיוכלו לשרת אתכם למחזורים הקרובים – מעבר לכך אין כל הגבלה למערך בו תרצו לשחק ולמספר השחקנים באותה קבוצה.

לקראת שובה של ליגת העל נתמקד בהחלטה החשובה ביותר שצריך לקבל – בחירתו של הקפטן. השחקן שאחתם בוחרים לקפטן יכפיל את הנקודות שלו בכל מחזור (אם קיבל ניקוד שלילי יוכפל לרעה), לכן הופעה טובה שלו יכולה להיות ההבדל בין זכייה או הפסד בפרס הראשון. כעת זה הזמן לבדוק מי הקפטנים שנבחרו הכי הרבה פעמים מתחילת העונה ואם ההשקעה השתלמה.

מקום 6: נטע לביא (מכבי חיפה)

סטטיסטיקה: 0 שערים ו-0 בישולים

מחיר: 10.5 מיליון

הנה דוגמה מצוינת לבחירה לא אחראית. אין כוונה לפגוע ביכולתו של קפטן מכבי חיפה, שלא במקרה זכה להצעה מצסק"א מוסקבה, אך מלבד מקום בטוח בהרכב, לביא לא יתרום לנבחרת שלכם בליגת החלומות. לביא עדיין לא כבש או בישל העונה ובשל הצבתו כקשר, אינו זוכה לניקוד גם על משחקים ללא ספיגה. לכן מומלץ העניק את סרט הקפטן לשחקן אחד לאלתר.

נטע לביא | מאור אלקסלסי

מקום 5: ז'וסואה (הפועל באר שבע)

סטטיסטיקה: 6 שערים ובישול

מחיר: 15 מיליון

מצד אחד נחשב בעיני רבים ובצדק לשחקן האיכותי והמסוכן בליגה, מצד שני אי אפשר לדעת באיזה יום תתפוס את הפורטוגלי של באר שבע. ניתן להבין זאת רק על פי המספרים שלו בשלושת המחזורים האחרונים –  נגד בני יהודה וגם נגד נתניה כבש וקיבל צהוב ומול מכבי חיפה הציג משחק חלש והורחק לקראת הסיום. השיקול האם לשים אותו כקפטן כרוך בסיכון לא קטן, אבל במקרים רבים הוא בהחלט משתלם.

ז'וסואה חוגג | דני מרון

מקום 4: אלכסנדר פשיץ' (מכבי תל אביב)

סטטיסטיקה: 4 שערים ו-0 בישולים

מחיר: 10 מיליון

החלוץ הסרבי של האלופה הוא ללא ספק אחד הזרים המרשימים שנחתו כאן בשנים האחרונות, אך למרות זאת היכולות לא ממש מתורגמת למספרים. עם כל הכבוד לארבעה שערים, מצופה מהחלוץ הפותח של מכבי תל אביב להניב תפוקה גדולה יותר ב-12 הופעות. אולי הוא יחזור מהפגרה חד יותר וישפר את מאזנו האישי.

אלכסנדר פשיץ' חוגג | אריאל שלום

מקום 3: יונתן כהן (מכבי תל אביב)

סטטיסטיקה: 8 שערים ו-5 בישולים

מחיר: 14.5 מיליון

והנה המקרה ההפוך של פשיץ'. יונתן כהן חוטף לא אחת ביקורות על סגנון המשחק הלא יעיל שלו, אבל לעומת הסרבי, המספרים מונחים על השולחן. שחקן ההתקפה של מכבי תל אביב הוא סגן מלך השערים והבישולים של הליגה (שני לניקיטה רוקאביצה ולדן ביטון בהתאמה) ונמצא גבוה מאוד בכל מדד סטטיסטי התקפי. הבחירה בכהן בקפטן בהחלט ראויה ואולי אפילו הייתה צריכה להיות נפוצה יותר בקרב הגולשים.

יונתן כהן חוגג | לירון מולדובן

מקום 2: צ'רון שרי (מכבי חיפה)

סטטיסטיקה: 5 שערים ו-4 בישולים

מחיר: 14 מיליון

בזמן שרוקאביצה מעט דעך, שרי היה האיש של מכבי חיפה במחזורים האחרונים עם שני שערים ובישול בחמשת המשחקים שלפני הפגרה הכפויה. הסוגייה הכי מעניינת בקשר להולנדי היא איך כניסתו של עומר אצילי להרכב תשפיע על מקומו במערך והאם המספרים ימשיכו לעלות או יעצרו?

צ'רון שרי | דני מרון

מקום 1: ניקיטה רוקאביצה (מכבי חיפה)

סטטיסטיקה: 13 שערים ובישול אחד

מחיר: 15 מיליון

ללא תחרות נמצא במקום הראשון מלך השערים הבלתי מעורער של ליגת העל בשתי העונות האחרונות. החלוץ האוסטרלי הנפלא של מכבי חיפה נבחר כקפטן על ידי קרוב ל-40 אחוז מהגולשים (שרי במקום השני נבחר על ידי פחות מ-10%) ואפשר להבין מדוע. גם אם לא כבש בשני המחזורים האחרונים, אין כמעט לאף אחד ספק שרוקאביצה יסיים כמלך השערים בליגה וכל עוד המצב יישמר, ההשקעה בחלוץ כקפטן תהיה המשתלמת ביותר. מישהו מוכן להמר נגדו במשחק הבית הקרוב נגד סכנין?

ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי