שחקני הכרעה: הכובשים הפעילים הבכירים של משחקי הפלייאוף

חלקם לא הבריקו בעונה הסדירה, אך לאורך השנים הם מציגים מספרים נפלאים בפלייאוף ואתם תוכלו להרוויח ניקוד ממקום לא צפוי. הירשמו לליגת החלומות לפני תום חלון החילופים ותוכלו לזכות בפרסים שווים בכל שבוע

(גודל טקסט)

בלעדי למשתמשי האפליקציה: היכנסו לליגת החלומות של ספורט1, הרכיבו קבוצה ותוכלו לזכות בפרס חדש בכל שבוע!

עוד לא פתחתם קבוצה בליגת החלומות של ספורט1? אף פעם לא מאוחר מדי. בכל שבוע יש לכם הזדמנות לנסות את מזלכם ולזכות בפרסים שווים במיוחד. החוקים פשוטים מאוד – לרשותכם תקציב של 125 מיליון שקלים לבניית הסגל של 15 שחקנים הכולל 11 בהרכב הפותח ועוד ארבעה מחליפים, שיוכלו לשרת אתכם למחזורים הקרובים – מעבר לכך אין כל הגבלה למערך בו תרצו לשחק ולמספר השחקנים באותה קבוצה.

לכבוד פתיחת החלק המכריע בעונה של ליגת העל, אנו מציגים בפניכם את חמשת הכובשים הפעילים והבכירים של הפלייאוף בכל הזמנים. יש לציין כי יופיעו רק שחקנים המשחקים כיום בליגת העל, בעוד אחרים כמו ערן זהבי, בן שהר ודובב גבאי, אשר טרם פרשו ממשחק פעיל ונמצאים גבוה ברשימת כל הזמנים, הושמטו.

מקום 5: טל בן חיים (מכבי תל אביב)

שערי פלייאוף: 13

חלוקה: 9 בפלייאוף העליון ו-4 בפלייאוף האמצעי

כשהפלייאוף יצא לדרכו לפני כ-11 שנים, שובצו ארבע קבוצות בפלייאוף האמצעי כשהן נאבקות על מענקי מיקום בלבד. אולי תופתעו לשמוע, אבל בן חיים החלוץ הוא מלך השערים בכל הזמנים של הפלייאוף המרכזי לצד דובב גבאי עם ארבע שערים, כולם נכבשו במדי מכבי פתח תקווה. לאחר מכן ירד ליגה עם המלאבסים מבלי לכבוש גול אחד בפלייאוף התחתון, אבל בפלייאוף העליון היה מדובר בסיפור הצלחה. תשעה שערים יש לבן חיים ב-41 משחקים, שמונה מהם במכבי תל אביב וזוהי בשורה מעודדת מאוד עבור מאמנו פטריק ואן לוון.

טל בן חיים | צילום: ערן לוף

מקום 4: רועי קהת (קריית שמונה)

שערי פלייאוף: 13

חלוקה: 11 בפלייאוף העליון ו-2 בפלייאוף התחתון

קהת שב העונה לקריית שמונה לאחר נדידה בת חמש שנים במהלכן שיחק בשלוש קבוצות שונות, אבל את כל שעריו בפלייאוף העליון כבש רק במדי הקבוצה הצפונית ולכן העובדה שקריית שמונה לא העפילה לשישייה הראשונה מאז הקשר עזב אותה, נראית כה טבעית. שני שערים הנותרים בפלייאוף התחתון נכבשו במדי מכבי חיפה ומכבי נתניה בניצחונות 1:2 על אשקלון ו-2:4 על הפועל רעננה בהתאמה.  

קהת. הסחורה הכי חמה בליגה
רועי קהת | צילום: ערן לוף

מקום 3: ניקיטה רוקאביצה (מכבי חיפה)

שערי פלייאוף: 14

חלוקה: 11 בפלייאוף העליון ו-3 בפלייאוף התחתון

מלך שערי ליגת העל מתגלה גם ככובש פלייאוף מחונן עם ממוצע של שער פלייאוף בקצת יותר משני משחקים. יש לציין כי את הספתח של האוסטרלי היה בכלל במדי בית"ר ירושלים, שם כבש נגד מכבי חיפה בטדי ועוד צמד נגד מכבי תל אביב, ומאז עבר לכרמל הוא מבקיע קרוב לשלושה שערים בכל פלייאוף. השנה מכבי חיפה תזדקק לתפוקה הרבה יותר גדולה ממנו, אם היא רוצה להניף צלחת בסוף השנה.

רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה | ערן לוף

מקום 2: חן עזרא (מכבי נתניה)

שערי פלייאוף: 20

חלוקה: 18 בפלייאוף העליון ו-2 בפלייאוף התחתון

ערן זהבי מוביל ללא קושי את טבלת שערי הפלייאוף העליון 33 ואחריו נמצא בן שהר עם 20, אבל מבין השחקנים הפעילים בליגת העל, אין שחקן שכבש במעמד הזה יותר מעזרא. לשחקן הכנף בן ה-32 אמנם אין אליפות, אך הבקיע כמות שערים מכובדת במכבי נתניה, מכבי חיפה ובבית"ר ירושלים. את שני שעריו בפלייאוף התחתון כבש אשתקד במדי מכבי נתניה, ולצערו גם השנה ישחק עם קבוצת נעוריו בבית התחתון.

חן עזרא
חן עזרא | דני מרון

מקום 1: שלומי אזולאי (הפועל תל אביב)

שערי פלייאוף: 22

חלוקה: 14 בפלייאוף העליון ו-8 בפלייאוף התחתון

מעבר היותו לכובש הפעיל המצטיין של משחקי הפלייאוף, שלומי אזולאי החלוץ כבש לפחות שער אחד בחלק המסכם של העונה במדי חמש קבוצות שונות. זה התחיל ממכבי חיפה, המשיך עם קריית שמונה, בית"ר ירושלים, בני סכנין וכמובן קבוצתו הנוכחית הפועל תל אביב, שם כבש שני שערים בפלייאוף התחתון בשנת 2015. בדיוק כמו עזרא, גם אזולאי ישחק השנה בפלייאוף התחתון, אבל במקרה של החלוץ, קבוצתו תהיה זקוקה לו הרבה יותר כדי לשרוד השנה בליגה. בטבלת כל הזמנים רק זהבי נמצא לפניו ונראה כי החלוץ בן ה-31 יתקשה להדביק את הפער. עם זאת, הוא במרחק שער אחד בלבד מלהיצמד לשגיב יחזקאל ולרועי דיין בפסגת כובשי השערים של הפלייאוף התחתון וכל עוד לא יקרה דבר חריג, אזולאי ירשום עוד ציון דרך מכובד בקריירת עטורת ההישגים שלו.

אזולאי. מתקרב לסכנין
שלומי אזולאי | צילום: עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי