הישג נוסף לכדורגל הנשים: ההליך בבג"צ יימשך

מור אפרים
מור אפרים | ההתאחדות לכדורגל

הישג נוסף לקבוצות ליגת העל, המיוצגות על ידי עורכי הדין אורי כהנא, אורי קידר, חן שופן ואבי בלום, שיזכו לקבל כ-150 אלף שקלים כל אחת ומשרד התרבות והספורט יידרש להציג פתרון ארוך טווח לתקצוב

(גודל טקסט)

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, קיבלה היום (שלישי) את עמדת קבוצות כדורגל הנשים ודחתה את עמדת משרד התרבות והספורט, אשר ביקש למחוק את העתירה שהגישו הקבוצות לבג"צ וזאת לאור העדכון שהגיש המשרד לבג"צ בחודש שעבר, לפיה בכוונתו להשוות באופן חד פעמי, בשנת 2019, את תקציבי קבוצות הנשים בענפים הקבוצתיים לתקציבי קבוצות הגברים.

עו"ד אורי כהנא, ממשרד כבירי נבו קידר בלום המייצג את הקבוצות בעתירה לבג"צ התייחס להודעה: "מדובר בהליך תקדימי וחשוב ואנחנו מברכים על ההחלטה היום להמשיך ולברר את הסוגיה המגדרית. במשך שנים הפלה משרד הספורט את ספורט הנשים ולא עמד בהתחייבויותיו הכספיות. כעת יש להציג מתווה תקציבי רב שנתי שיכולו הקבוצות להסתמך עליו, לכלכל את צעדיהן ולהתנהל באופן מסודר, כפי שהובטח לנו על ידי משרד הספורט".

על פי הודעת פרקליטות המדינה, בעקבות ביטול המבחנים המפלים, תקבל כל קבוצה בליגת העל לנשים בכדורגל בשבועות הקרובים תוספת של כ-150אלף שקלים עבור שנת 2019, ולכן ביקש משרד התרבות והספורט למחוק את העתירה בטענה שהדיון בה התייתר. מנגד, קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל, המיוצגות על ידי עורכי הדין אורי כהנא, אורי קידר, חן שופן ואבי בלום ממשרד עורכי הדין כבירי נבו קידר בלום ביקשו לדחות את עמדת משרד התרבות והספורט, בטענה כי מדובר בהבטחות זמניות בלבד ודרשו כי משרד התרבות והספורט יבטל את ההפליה באופן קבוע, כך שהקבוצות יקבלו תקציב שווה לקבוצות הגברים גם בעונת 2019-2020 אשר תפתח בעוד מספר שבועות. כמו כן, דרשו הקבוצות להורות למשרד התרבות והספורט להעביר להן את התקציבים שהובטחו להן במלואם, גם לשנים 2018-2017 כאשר לפי העתירה, גם התקצוב שיועבר לשנת 2019 אינו משקף את התחייבות המדינה לשלש את התמיכה הכספית לקבוצות הנשים בליגות הבכירות.

כאמור, בהחלטת נשיאת בית המשפט העליון מהיום הוחלט שלא למחוק את העתירה ואף נקבע כי: "נוכח האמור בתגובת העותרים" ייקבע דיון בהקדם, "לא יאוחר מחודש מרץ 2020". עד לדיון, יידרש משרד התרבות והספורט להתייחס לדרישת הקבוצות להצגת מתווה רב שנתי להשוואת תקציבים, אשר יאפשר את פיתוח ענף הכדורגל הנשים בישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי