בועטות ברשת: מערכת ניתוח נתונים של קבוצות מליגת העל נכנסה גם לנשים

מושיקו מישאלוף, אייל קארו, מאיה שמריך, קארין סנדל, ניר אלון
מושיקו מישאלוף, אייל קארו, מאיה שמריך, קארין סנדל, ניר אלון | יח"צ

מ.כ רמת השרון הפכה לקבוצת כדורגל הנשים הראשונה שמשתמשת בפלטפורמת איסוף וניתוח נתונים דיגיטלית, כשחתמה על הסכם עם "סטרייקר", שעובדת גם עם קבוצות בכירות: "הטכנולוגיה תשפר את רמת הביצוע של השחקניות"

(גודל טקסט)
קבוצת כדורגל הנשים מ.כ רמת השרון הודיעה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת נתוני הספורט הישראלית סטרייקר (Striker), שתספק לה את האפליקציה ופלטפורמת איסוף וניתוח הנתונים שלה. האפליקציה של החברה מאפשרת למועדוני כדורגל, מאמנים, שחקנים, או הורים לילדים הנמצאים במסגרות כדורגל מקצועיות, לעקוב, לנתח ולהשוות את הנתונים והביצועים שלהם. 

המערכת שפיתחה החברה מקנה למועדון יכולת השוואה בין שחקנים שונים בקבוצה, הפקת דו"חות אנליטיים וגם יכולת חיזוי לגבי הצלחת שחקן בקבוצה בהמשך. בנוסף, הפלטפורמה משמשת גם שחקנים בודדים, שבאמצעות גישה לאפליקציית הרשת התחרותית של סטרייקר יוכלו לקבל מידע על אודות כל ההישגים האישיים שלהם, המשמשים במקביל גם לסקאוטינג פרטני על שחקן מסוים.

החברה, שנמצאת כעת בעיצומו של סבב גיוס דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, הוקמה ב-2017 על ידי אייל קארו, עובד סוציאלי שגדל בקבוצות הילדים והנוער של הפועל באר שבע, לאחר 20 שנה של פעילות בתחומי היזמות והטיפול. הרעיון נולד במוחו של קארו כשצפה בילדיו בקבוצות הנוער של מכבי הרצליה והפועל תל אביב, שם הבחין כי שיטת האימונים כמעט ולא השתנתה במשך 40 שנה. כיום, המוצר נמצא בשימוש של מספר קבוצות מהליגות הבכירות בישראל, ביניהן הפועל תל אביב, הפועל חדרה, הפועל אום אל פאחם, מכבי פתח תקווה ועוד.


מאור בוזגלו. בהפועל ת"א כבר משתמשים במוצר (אודי ציטיאט)

כאמור, כעת מ.כ רמת השרון הפכה לקבוצת הנשים הראשונה להשתמש בפלטפורמה, שתהווה עליית מדרגה ברמת המקצוענות של הקבוצה, על רקע עלייה ברמת המקצוענות הכללית של ליגת הנשים בישראל בשנים האחרונות. כמו כן, החברה נמצאת כעת במגעים עם מועדון הפאר האוקראיני שחטאר דונייצק, במטרה להטמיע את המערכת בכל מחלקות המועדון.

"אנחנו שמחות על שיתוף הפעולה, שנסגר הודות גם לארגון השחקנים", מסרה אדווה טוויל, מנהלת מ.כ רמת השרון. "הטמעת הטכנולוגיה במגרשים בכלל, ובמועדון שלנו בפרט, ישפר משמעותית את רמת הביצועים של השחקניות ויוביל את המועדון למקצוענות שאליה אנו שואפות להגיע".

מנכ"ל החברה, אייל קארו, הוסיף: "אנחנו גאים ונרגשים כסטארט-אפ ישראלי, להיות הגורם המחבר בין כדורגל הנשים בארץ לבין הטכנולוגיה בפעם הראשונה. אנחנו שמחים על ההזדמנות, בתקווה שקבוצות ומועדונים נוספים מליגות הנשים יצטרפו גם הם למהפכה הטכנולוגית, שמתרחשת גם בענף הכדורגל".


מנור סולומון. בקרוב יחלו להשתמש במוצר גם בשחטאר? (Robbie Jay Barratt – AMA / Contributor)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי