חסר תקדים: השחקניות נגד ההתאחדות בשל השימוע של איריס אנטמן

איריס אנטמן
איריס אנטמן | ברני ארדוב

משמיעות את קולן. מאמנת האקדמיה והנבחרת עד גיל 19 תעבור שימוע לפני פיטורין בשני, והשחקניות שעברו דרכה שיגרו מכתב נוקב להתאחדות: "פגיעה בכדורגל הנשים, בנות צעירות מרגישות שהולכים להפקיר אותן"

(גודל טקסט)

השחקניות משמיעות את קולן. שחקניות האקדמיה לכדורגל בעבר ובהווה שלחו היום (ראשון) מכתב להתאחדות לכדורגל, עליו חתמו יותר מ-30 שחקניות, בו הן מתרעמות על פיטוריה המתקרבים של איריס אנטמן, מאמנת האקדמיה ונבחרת הנערות עד גיל 19. מחר תעבור אנטמן שימוע לפני פיטורין.

השחקניות, שמהוות בעצם את דור העתיד וההווה של כדורגל הנשים בישראל, במהלך חסר תקדים יצאו נגד המהלך של ההתאחדות וכתבו במכתב: "אנחנו, בוגרות וחניכות האקדמיה כותבות מכתב זה בעקבות הידיעה שנמסרה אלינו בנוגע לזימון של איריס אנטמן לשימוע לפני פיטורין. מבקשות להביע כאב וצער למה שנראה בעינינו פגיעה באקדמיה בפרט ובכדורגל נשים בכלל".

"בפן המקצועי, איריס הייתה שם לכוון אותנו ולדרוש מאיתנו יום יום. היא הנחילה לנו את תורת המשחק ואת האהבה והתשוקה שבו. חלקנו זכינו להתאמן בנבחרות הצעירות הן ב-U17 והן ב-U19 בניצוחה של איריס, אשר הובילה לראשונה בארץ שתי נבחרות לשלב העילית במסגרת מוקדמות יורו. איריס עבדה ימים ולילות בכדי להעמיד אותנו כנבחרת חזקה ומגובשת. היא לימדה אותנו מהי מצוינות אמיתית ללא פשרות. אנחנו גאות להגיד שהיינו חלק מהנבחרות האלו ומההישגים שרשומים על שמה של איריס".

"ענף כדורגל הנשים בארץ בכלל ואנחנו בפרט צמאות לדמות כמו איריס. אישה חזקה עם לב ענק שעומדת על שלה, שהגיעה הכי רחוק בתוך כל המערך הגברי המקצועי בענף. אישה שמקדמת את טובת הענף ואת טובת השחקניות בו מבפנים, מתוך המגרש. אישה שהיא נקודת אור בתוך כל המערכת הזאת. עצוב וכואב לנו שבוחרים לא לראות את זה. כמי שזכו להתחנך תחת איריס בשנותינו באקדמיה אנחנו מעידות כי איריס היא הלב הפועם של האקדמיה, המנוע שדחף אותנו כל הזמן קדימה, במסירות אין קץ. מזה כמעט עשור איריס משקיעה את נשמתה בהצלחת הפרויקט שנקרא האקדמיה לכדורגל, ושמה לעיתים את טובת הבנות והצלחתן על פני טובתה שאישית. איריס הייתה שם בשבילנו בטוב וברע, ידעה להרים אותנו כשצריך וגם לדפוק על השולחן כשצריך.

"איריס הייתה הכתובת האמיתית לכל בעיה וכל קושי שהיה לנו והיא עשתה זאת במסירות ענקית. גם לאחר שנותינו באקדמיה היא נשארה עבורנו כתובת שתמיד ניתן לפנות אליה ותמיד נכונה לעזור. קשה לדמיין את האקדמיה ללא איריס, ללא דמות האם הכול כך חשובה במערכת הזאת, במיוחד בשביל השחקניות הפעילות כיום. בנות צעירות כמונו שבחרו לעזוב את הבית בשביל החלום שלהן, ונמצאות בידיים הדואגות, הבטוחות והדורשות של איריס, ומרגישות שהולכים להפקיר אותן. נבקש כי הקול שלנו, שחקניות האקדמיה בעבר ובהווה, ישמע ויובא בחשבון בשימוע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי