דהאן: אפשר לעשות מה שרוצים בבלגיה, גם פיגוע

דודו דהאן
דודו דהאן | צילום: יהונתן שאול

הסוכן סיפר ל-103FM על אבטחה דלה, האווירה בצל הטרור והחוסן הישראלי בחו"ל

(גודל טקסט)

"לא ראיתי פאניקה. חוץ ממני, אף אחד לא נדבק לטלוויזיה. הם אנשים כאלה". שחקן ומאמן העבר, סוכן השחקנים דודו דהאן, דיבר מבלגיה על מתקפת הטרור בבריסל בראיון יוצא דופן לתכנית הספורט של 103FM. במבט משם, כך הוא מספר, רואים מציאות אחרת לגמרי. 

"במהלך כל השבוע ראיתי דברים בבלגיה שלא ראיתי הרבה זמן", סיפר דהאן. "הייתה הרבה נוכחות של צבא, נגמ"שים, משטרה חשאית ושוטרים במדים. זה כבר היה לפני, יכול להיות שהיו להם התרעות לפני. הייתה הרגשה שמשהו עומד לקרות". 

"לשים פצצה בשדה התעופה פה זה כמו להרים טלפון. אין שם אבטחה ואין כלום, רק בדלפק של אל על יש איזה חייל", הסביר דהאן. "את אימון הנבחרת פה ביטלו, אבל לדעתי משחקים יהיו כרגיל. אני לא מבין בדברים האלה. זה נראה לא כוחות, אפשר לעשות פה מה שרוצים. קל לעשות פה פיגוע. מי שרוצה לעשות פה פיגוע, זו ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אני לא רואה פה משטרה או צבא שיכולים לעצור פה איזה טרוריסט". 

"למרות שהם בהלם, אף אחד כאן לא מדבר על זה", התייחס הסוכן לאווירה בבלגיה. "תחנות הרדיו פה מנגנות האוס ורוקנרול, לא שירים שקטים כמו שיש אצלנו אחרי פיגוע. הם לא יודעים מה לעשות עם זה. לישראלים שבאים לפה אנחנו לא מבינים איך אתה נכנס לשדה תעופה, הכל פתוח, אין בקרה וכל אחד נכנס לאן שהוא רוצה. אתם לא יודעים איזה חסינים אנחנו". 


דודו דהאן: "אנחנו לוקחים את זה יותר קשה" (יקי צימרמן)

"הייתי בפגישות. הם מדברים על זה דקה, אומרים "זה נורא, נורא" ועוברים לדבר על משהו אחר. אנחנו לוקחים את זה הרבה יותר קשה", הבהיר דהאן. "זה לא קרה פה בעבר, הם לא יודעים איך להתמודד עם זה. יש להם סדר יום והם לא יודעים איך לשנות אותו. ראש ממשלת בלגיה אמר פה במסיבת עיתונאים: 'אל תצאו מהבית, אנחנו לא אחראים על חיים של אף אחד שיוצא מהבית'".

כשנשאל על הכדורגלנים הישראלים בבלגיה, השיב: "ליאור (רפאלוב) היה צריך לטוס אחרי הצהריים למחנה אימונים, אבל ביטלו להם. כל השחקנים שלנו יצאו לא קרובים לעניין. בנס לא נפגע אף ישראלי. לא יצאתי מאז הפיגוע. הייתי בפגישות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי