חמד ודאבור כבשו, לוזון יכול לחייך

|

הליגיונרים כיכבו במגרשים בסופ"ש: ניר ביטון הצטיין, טל בן חיים ציין 200 הופעות באירופה

(גודל טקסט)

מאת: ליאור מנשה  צילומים: Gettyimages

 

אם חשבתם שבאיירן מינכן גנבה את ההצגה במשחקי סוף השבוע באירופה, אנחנו כאן במדור ממש לא מסכימים. בספרד תומר חמד מצא שוב את הרשת, בסקוטלנד ניר ביטון הפך לאהוב הקהל ובשוויץ מונאס דאבור הבקיע בשבוע השני ברציפות. לא מספיק? גיא לוזון רשם ניצחון בכורה, טל בן חיים ציין הופעה 200 באירופה ועומר דמארי ראה את הדשא לראשונה במדי לייפציג. וכמעט שכחנו: בקפריסין נרשם מפגש משפחתי מרגש, אבל כזה שלא הניב שערים.

 

 

חלוץ על – תומר חמד (אלמריה)

תומר חמד ממשיך בשלו. החלוץ הישראלי נעדר מהמשחק הקודם של אלמריה נגד קורדבה בעקבות הכרטיס האדום שספג נגד חטאפה, אבל גם שבוע אחד בחוץ לא פגע בחדות שלו. חמד הבקיע בדקה ה-40 את שער היתרון הזמני מול ריאל סוסיאדד של דייויד מויס, אך לצערו התוצאה החזיקה מעמד 8 דקות בלבד ורצף של שני הניצחונות הקודמים נקטע עם 1:1 מאכזב בבית.

 

לחמד יש העונה כבר 7 שערים ב-21 הופעות ב'לה ליגה' ו-28 בסה"כ בארבע עונות באירופה, הישג יפה לחלוץ הישראלי שממשיך להתקדם ככל שהזמן עובר. אלמריה התרחקה מהקו האדום בארבע נקודות, אבל גם אם היא תרד, נראה שלישראלי יהיה ביקוש  בליגה הבכירה.  

 

 

יקיר גלזגו – ניר ביטון (סלטיק)

עוד ליגיונר שהיה לו סוף שבוע מצוין הוא ניר ביטון שפתח בפעם ה-13 ברציפות ובישל את ללי גריפית'ס את השער הראשון בניצחון 1:2 על סט. ג'ונסטון. בסיום ביטון זכה בתואר איש המשחק ונראה שהקשר תפס מקום של קבע ב-11 של הסקוטים. לפחות בעמדה אחת בנבחרת אלי גוטמן יכול להיות רגוע. 

 


הוא בכושר, החברים שלו פחות. דאבור

 

חרגול עוקץ – מונאס דאבור (גראסהופרס)

גראסהופרס ממשיכה לאכזב וסופרת כבר 11 הפסדים העונה בליגה השוויצרית. מי שדווקא פורח בשורותיה בתקופה הזאת הוא מונאס דאבור שכבש נגד יאנג בוז את שערו השמיני העונה בליגה, ומאז שהצטרף אליה יש לו אחלה רקורד: 17 שערים ב-34 הופעות. מיותר לציין שזה נתון מצוין לליגיונר שלנו ונראה שבסוף העונה הוא עשוי לעבור למועדון עם שאיפות קצת יותר גדולות מהחרגולים.  

 


שחרר לחץ. לוזון

 

סימנו הישג – גיא לוזון וטל בן חיים (צ'רלטון)

רבות נכתב על העונה הקשה שעוברת על גיא לוזון, אבל אולי בשבת הגיע הטוויסט שהוא כל כך חיכה לו. צ'רלטון ניצחה 0:3 את ברנטפורד וקטעה רצף של 13 משחקים ללא ניצחון. האדיקס רחוקים 6 נקודות מהקו האדום ואולי עכשיו ישתחרר הלחץ במועדון.

 

לוזון ינסה לשחזר את פתיחת העונה שעברה שלו בסטנדרד ליאז', אז כזכור הוא התחיל עם 9 ניצחונות רצופים. נגד ברנטפורד ציין הישראלי את הניצחון ה-27 שלו ב-52 משחקי ליגה באירופה. 

 


עדיין מחפש את עצמו בלייפציג. דמארי (מאחור)

 

עומר דמארי – אפשר לצפות ליותר (לייפציג)

עומר דמארי הגיע ללייפציג ברעש גדול אחרי חצי עונה מוצלחת באוסטריה וינה, שבה כבש 8 שערים. רד בול לייפציג שנהנית מהכסף הבלתי נגמר של חברת המשקאות, חולמת לעלות לבונדסליגה, אבל לפי המחזור האחרון נראה שכסף זה לא תמיד מספיק.

 

הישראלי ערך הופעת בכורה בקבוצתו החדשה כשנכנס למשחק בדקה ה-59, אבל לא הצליח למנוע את ההפסד הביתי לפרנקפורט. עבור המארחת זה היה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון. נראה שגם המאמן החדש האכים באיירלורצר לא מצליח להשפיע על הקבוצה. נקווה שבהמשך הישראלי יראה את מה שהוא יודע ויצדיק את הסכום שהשקיעו בו. 

 


פגש את המשפחה בקפריסין

 

שמרו על שלום בית – רם שטראוס (סלאמיס) ורוברטו קולאוטי (א.א.ק. לרנקה)

בקפריסין נפגשו רם שטראוס וגיסו רוברטו קולאוטי, שפתח על הספסל ונכנס בדקה ה-64, אבל לא הביא לקבוצתו את הישועה והמשחק הסתיים ב-0:0. אבל בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה: עבור רם שטראוס זאת הייתה הפעם הראשונה שהוא שמר על שער נקי אחרי ארבעה משחקים רצופים. 1300 צופים ראו את המפגש המשפחתי המרגש. 

 

 

לא שכחנו: בירם כיאל פתח לראשונה בהרכב ברייטון. ליאור רפאלוב חזר מפציעה ונכנס כמחליף ב-1:1 של קלאב ברוז' מול לוקרן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי